Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Academic Motivation and Publication Performance of Academics in the COVID-19 Period

Year 2022, , 519 - 536, 31.12.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1128593

Abstract

A new era has started with the corona virus outbreak in the world and in Turkey. The COVID-19 pandemic has led change and transformation to become mandatory in all areas of life. This epidemic, which affects all areas of life, has affected universities. The aim of this study is to examine how academic motivation and publication performance of academicians who experience changes in the way they do business and lifestyle during the epidemic period are affected. In this study, which used phenomenology pattern from qualitative research methods, it was carried out with 27 academicians who were included in the research using the maximum diversity sampling method in the 2021-2022 academic year. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used to collect the data. In the analysis of the data, the descriptive content analysis technique was used. MaxQDA 2022 qualitative data analysis program was used to create the codes. As a result of the findings obtained, academicians are not able to use the 10 themes that have been eductured: Covid-era study performance and motivation, Epidemic period quality of life, performance of those who have and have not experienced the disease, joint and interdisciplinary study, Epidemic period distance education, Epidemic period meetings, Epidemic period data collection and resources, colleagues’ opinions on publication, pre-Covid and period broadcast performance. As a result, while the decrease in sociality, restrictions and uncertainty adversely affected motivation, the desire to publish more and working in the comfort zone had a positive effect on motivaIn terms of broadcast performance, those who spent more time broadcasting and used that time well and efficiently saw their performance go up. It is recommended to apply this study to more academicians within each university to expanding it.

References

  • Ak, M. ve Gülmez, A. (2006). Türkiye’nin uluslararası yayın performansının analizi. Akademik İncelemeler Dergisi, 1(1), 22-49.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Bahar, E. ve Özbozkurt, O. B. (2020). Akademisyenlerin mesleki motivasyon düzeyinin demografik değişkenler bağlamında incelenmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 575-598. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i1.1427
  • Başaran, İ. E. (2008). Örgütsel davranış insanın Üretim Gücü, BRC Baskı. Ankara.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000094
  • Cresswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, çev). İstanbul: Edam Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (E. Karadağ, çev.). Nobel Yayıncılık.
  • Çakmak Otluoğlu, K. Ö., Kurt Yılmaz, B. ve Sürgevil Dalkılıç, O. (2021). Covid-19 döneminde akademisyen annelerin iş-yaşam deneyimlerini anlamak: nitel bir araştırma. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 7(1), 13-52. https://doi.org/10.21798/kadem.2021.50
  • Çalıkoğlu, A. ve Gümüş, S. (2020). Yükseköğretimin geleceği: covid-19'un öğretim, araştırma ve uluslararalılaşma konularındaki etkileri. Yükseköğretim Dergisi, 10(3), 249-259. https://doi.org/10.2399/yod.20.005000
  • Deci, E. L. ve Ryan, R. M. (2000). The" what" and" why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268. https://doi.org/10.1207/S15327965PLI1104_01
  • Erkal, E. A. (2021). Pandemi Sürecinde Akademisyenlerin tükenmişlik algısının belirlenmesi: Ağrı ibrahim çeçen üniversitesi örneği. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4(4), 207-220.
  • Ertekin, C.(2014).Bilimsel Araştırma ve bilimsel performans ölçümü. Türk Nöroloji Dergisi, 20, 32-36. https://doi.org/10.4274/tnd.80269
  • Esiroğlu, A. (2021). COVID-19‘un insani gelişime etkisi. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 10(1), 79-89.
  • Genç, M. F. ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gonzalez, T., De La Rubia, M. A., Hincz, K. P., Comas-Lopez, M., Subirats, L., Fort, S. ve Sacha, G. M. (2020). Influence of COVID-19 confinement on students’ performance in higher education. PloS one, 15(10), e0239490. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0239490
  • Gortner, H. F., Mahler, J. ve Nicholson, J. B. (1984). Organization theory: A public perspective. Wadsworth Publishing Company.
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99-128.
  • Günay, A. (2021). Short-termimpact of covid-19 pandemic on theperformance of global and turkish scientific publications. Journal Of Advanced EducationStudies, 3(2), 144-152. https://doi.org/10.48166/ejaes.1017116
  • Güven, A. (2021). Covid 19 pandemi sürecinin birinci yılında Türkiye’de akademisyenlerin iş yaşam kaliteleri üzerine bir değerlendirme. Enderun Dergisi, 5(1), 1-21.
  • Hays, J. N. (2005). Epidemics and pandemics: their impacts on human history. Abc-clio.
  • Karasözen, B. (2003). Kurumsal Arşivler. Elektronik Gelişmeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri (Edt.: Rukancı, F. ve ark.) içinde (ss.10-16). Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araşt. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Kutlutürk, S. ve Yıkılmaz, İ. (2021). Covid-19 pandemisi uzaktan çalışma sürecinde akademisyenlerin iş stresi, tükenmişlik algısı ve kas iskelet sistemi ağrılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 8(2), 297-313.
  • Küçüker, F. (2018). Türkiye’de akademisyenlerin yayın yapma eğilimleri: yönetim ve strateji alanı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Murphy, M.P.A., (2020). COVID-19 and emergency e-Learning: Consequences of these curitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492- 505. https://doi.org/10.1080/13523260.2020.1761749
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: A personal, experiential perspective. Qualitative Social Work, 1(3), 261-283. https://doi.org/10.1177/1473325002001003636
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Pintrich, P. R. ve Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • Rahman, M. H. A., Uddin, M. S. ve Dey, A. (2021). Investigating the mediating role of online learning motivation in the COVID‐19 pandemic situation in Bangladesh. Journal of Computer Assisted Learning, 37(6), 1513-1527. https://doi.org/10.1111/jcal.12535
  • Shamasunder, S., Holmes, S. M., Goronga, T., Carrasco, H., Katz, E., Frankfurter, R. ve Keshavjee, S. (2020). COVID-19 reveals weak health systems by design: why we must re-make global health in this historic moment. Global Public Health, 15(7), 1083-1089. https://doi.org/10.1080/17441692.2020.1760915
  • Sprang, G. ve Silman, M. (2013) Post traumatic stres disorder in parents and youth after health-related disasters. Disaster Medicine and Public Health Preparedness, 7, 105-110. https://doi.org/10.1017/dmp.2013.22
  • Şenses, Fikret (2004), “Üniversitelerimizde Başka Sorunlarda Var”, internet adresi: http://www.Bagimsizsosyalbi-limciler.org/Yazilar_BSB/IktisatToplum28Ocak04-Senses.doc.
  • TÜBA (2020). ‘‘Covid-19 Küresel Salgın Değerlendirme Raporu”, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, TÜBA Raporları No: 34, ISBN: 978-605- 2249-43-7. http://www.tuba.gov.tr/tr/yayinlar/suresiz-yayinlar/raporlar/tuba-covid-19- kuresel-salgin-degerlendirme-raporu-3
  • UNESCO (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snap shot of policy measures. Global Education Monitoring Reports. France: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • WHO HealthTopics, Coronavirus (2020). Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019/advice-for-public
  • Woolfolk, A. E. (2004). Educational psychology (9th ed.). New York: Pearson
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite öğrencilerinin covid-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşleri. Academic Platform Journal of Education andChange, 4(1), 147-174.
  • Yavan, N. (2019). The international publication performance of geographers in Turkey (1945-2015): What has changed in the last 10 years (2005-2015)?. International Journal of Geography and Geography Education, 39, 121-150. https://doi.org/10.32003/iggei.491350
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, X. (2014). Factors that Motivate Academic Staff to Conduct Research and Influence Research Productivity in Chinese Project 211 Universities (Doctoral Dissertation, University of Canberra).

COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi

Year 2022, , 519 - 536, 31.12.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1128593

Abstract

Dünyada ve Türkiye’de koronavirüs salgınıyla beraber yeni bir döneme geçilmiştir. COVID-19’a bağlı salgın, hayatın her alanında değişim ve dönüşümün zorunlu hâle gelmesine sebep olmuştur. Yaşamın her alanını etkileyen bu salgından üniversiteler de etkilenmiştir. Bu çalışmanın amacı ise, salgın döneminde akademisyenlerin akademik motivasyon ve yayın performansının nasıl etkilendiğinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninin kullanıldığı bu çalışma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi kullanılarak araştırmaya dâhil edilen 27 akademisyen ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu, verilerin analizinde betimsel içerik analizi tekniği, kodların oluşturulmasında ise MAXQDA 2022 nitel veri analizi programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde; “Covid hastalığını geçiren ve geçirmeyenler, salgın dönemi çalışma performansı ve motivasyon, salgın dönemi yaşam kalitesi, hastalığı geçiren ve geçirmeyenlerin performansı, ortak ve disiplinler arası çalışma, salgın dönemi uzaktan eğitim, salgın dönemi toplantılar, salgın dönemi veri toplama ve kaynaklar, meslektaşların yayın yapma görüşleri, Covid öncesi ve dönemi yayın performansı” olmak üzere 10 tema çıkarılmıştır. Sonuç olarak sosyalliğin azalması, kısıtlanmalar ve belirsizlik motivasyonu olumsuz etkilerken daha fazla yayın yapma isteği ve konfor alanında çalışmanın motivasyona olumlu etkisi bulunmuştur. Yayın performansında ise dönemi iyi ve verimli geçirerek yayın yapmaya daha çok vakit ayıranların yayın performansında artış gözlemlenmiştir. Çalışmanın her üniversite bünyesindeki akademisyenlere veya genişletilerek daha fazla kişi üzerinde uygulanması önerilmektedir.

References

  • Ak, M. ve Gülmez, A. (2006). Türkiye’nin uluslararası yayın performansının analizi. Akademik İncelemeler Dergisi, 1(1), 22-49.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Bahar, E. ve Özbozkurt, O. B. (2020). Akademisyenlerin mesleki motivasyon düzeyinin demografik değişkenler bağlamında incelenmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 575-598. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i1.1427
  • Başaran, İ. E. (2008). Örgütsel davranış insanın Üretim Gücü, BRC Baskı. Ankara.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000094
  • Cresswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, çev). İstanbul: Edam Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (E. Karadağ, çev.). Nobel Yayıncılık.
  • Çakmak Otluoğlu, K. Ö., Kurt Yılmaz, B. ve Sürgevil Dalkılıç, O. (2021). Covid-19 döneminde akademisyen annelerin iş-yaşam deneyimlerini anlamak: nitel bir araştırma. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 7(1), 13-52. https://doi.org/10.21798/kadem.2021.50
  • Çalıkoğlu, A. ve Gümüş, S. (2020). Yükseköğretimin geleceği: covid-19'un öğretim, araştırma ve uluslararalılaşma konularındaki etkileri. Yükseköğretim Dergisi, 10(3), 249-259. https://doi.org/10.2399/yod.20.005000
  • Deci, E. L. ve Ryan, R. M. (2000). The" what" and" why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268. https://doi.org/10.1207/S15327965PLI1104_01
  • Erkal, E. A. (2021). Pandemi Sürecinde Akademisyenlerin tükenmişlik algısının belirlenmesi: Ağrı ibrahim çeçen üniversitesi örneği. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4(4), 207-220.
  • Ertekin, C.(2014).Bilimsel Araştırma ve bilimsel performans ölçümü. Türk Nöroloji Dergisi, 20, 32-36. https://doi.org/10.4274/tnd.80269
  • Esiroğlu, A. (2021). COVID-19‘un insani gelişime etkisi. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 10(1), 79-89.
  • Genç, M. F. ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gonzalez, T., De La Rubia, M. A., Hincz, K. P., Comas-Lopez, M., Subirats, L., Fort, S. ve Sacha, G. M. (2020). Influence of COVID-19 confinement on students’ performance in higher education. PloS one, 15(10), e0239490. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0239490
  • Gortner, H. F., Mahler, J. ve Nicholson, J. B. (1984). Organization theory: A public perspective. Wadsworth Publishing Company.
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99-128.
  • Günay, A. (2021). Short-termimpact of covid-19 pandemic on theperformance of global and turkish scientific publications. Journal Of Advanced EducationStudies, 3(2), 144-152. https://doi.org/10.48166/ejaes.1017116
  • Güven, A. (2021). Covid 19 pandemi sürecinin birinci yılında Türkiye’de akademisyenlerin iş yaşam kaliteleri üzerine bir değerlendirme. Enderun Dergisi, 5(1), 1-21.
  • Hays, J. N. (2005). Epidemics and pandemics: their impacts on human history. Abc-clio.
  • Karasözen, B. (2003). Kurumsal Arşivler. Elektronik Gelişmeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri (Edt.: Rukancı, F. ve ark.) içinde (ss.10-16). Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araşt. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Kutlutürk, S. ve Yıkılmaz, İ. (2021). Covid-19 pandemisi uzaktan çalışma sürecinde akademisyenlerin iş stresi, tükenmişlik algısı ve kas iskelet sistemi ağrılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 8(2), 297-313.
  • Küçüker, F. (2018). Türkiye’de akademisyenlerin yayın yapma eğilimleri: yönetim ve strateji alanı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Murphy, M.P.A., (2020). COVID-19 and emergency e-Learning: Consequences of these curitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492- 505. https://doi.org/10.1080/13523260.2020.1761749
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: A personal, experiential perspective. Qualitative Social Work, 1(3), 261-283. https://doi.org/10.1177/1473325002001003636
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Pintrich, P. R. ve Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • Rahman, M. H. A., Uddin, M. S. ve Dey, A. (2021). Investigating the mediating role of online learning motivation in the COVID‐19 pandemic situation in Bangladesh. Journal of Computer Assisted Learning, 37(6), 1513-1527. https://doi.org/10.1111/jcal.12535
  • Shamasunder, S., Holmes, S. M., Goronga, T., Carrasco, H., Katz, E., Frankfurter, R. ve Keshavjee, S. (2020). COVID-19 reveals weak health systems by design: why we must re-make global health in this historic moment. Global Public Health, 15(7), 1083-1089. https://doi.org/10.1080/17441692.2020.1760915
  • Sprang, G. ve Silman, M. (2013) Post traumatic stres disorder in parents and youth after health-related disasters. Disaster Medicine and Public Health Preparedness, 7, 105-110. https://doi.org/10.1017/dmp.2013.22
  • Şenses, Fikret (2004), “Üniversitelerimizde Başka Sorunlarda Var”, internet adresi: http://www.Bagimsizsosyalbi-limciler.org/Yazilar_BSB/IktisatToplum28Ocak04-Senses.doc.
  • TÜBA (2020). ‘‘Covid-19 Küresel Salgın Değerlendirme Raporu”, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, TÜBA Raporları No: 34, ISBN: 978-605- 2249-43-7. http://www.tuba.gov.tr/tr/yayinlar/suresiz-yayinlar/raporlar/tuba-covid-19- kuresel-salgin-degerlendirme-raporu-3
  • UNESCO (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snap shot of policy measures. Global Education Monitoring Reports. France: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • WHO HealthTopics, Coronavirus (2020). Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019/advice-for-public
  • Woolfolk, A. E. (2004). Educational psychology (9th ed.). New York: Pearson
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite öğrencilerinin covid-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşleri. Academic Platform Journal of Education andChange, 4(1), 147-174.
  • Yavan, N. (2019). The international publication performance of geographers in Turkey (1945-2015): What has changed in the last 10 years (2005-2015)?. International Journal of Geography and Geography Education, 39, 121-150. https://doi.org/10.32003/iggei.491350
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, X. (2014). Factors that Motivate Academic Staff to Conduct Research and Influence Research Productivity in Chinese Project 211 Universities (Doctoral Dissertation, University of Canberra).
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Hanifi Parlar 0000-0002-6313-6955

Senanur Kart 0000-0002-0894-6795

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Parlar, H., & Kart, S. (2022). COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(3), 519-536. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1128593
AMA Parlar H, Kart S. COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi. J Higher Edu Sci. December 2022;12(3):519-536. doi:10.5961/higheredusci.1128593
Chicago Parlar, Hanifi, and Senanur Kart. “COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon Ve Yayın Performansının İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, no. 3 (December 2022): 519-36. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1128593.
EndNote Parlar H, Kart S (December 1, 2022) COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 3 519–536.
IEEE H. Parlar and S. Kart, “COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, vol. 12, no. 3, pp. 519–536, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.1128593.
ISNAD Parlar, Hanifi - Kart, Senanur. “COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon Ve Yayın Performansının İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/3 (December 2022), 519-536. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1128593.
JAMA Parlar H, Kart S. COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2022;12:519–536.
MLA Parlar, Hanifi and Senanur Kart. “COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon Ve Yayın Performansının İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 12, no. 3, 2022, pp. 519-36, doi:10.5961/higheredusci.1128593.
Vancouver Parlar H, Kart S. COVID-19 Döneminde Akademisyenlerin Akademik Motivasyon ve Yayın Performansının İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2022;12(3):519-36.