Bu araştırma ile fen bilimleri öğretmenlerinin iklim değişikliği, biyoçeşitlilik ve çevre konularında yenilikçi öğretim teknoloji araçlarını
kullanarak ders içerikleri hazırladıkları TÜBİTAK 4005 projesi sonrasında Web 2.0 kullanım yetkinliklerindeki değişim durumunun
incelenmesi ve öğretmenlerin Web 2.0 araçlarının derslerde kullanımına dair görüşlerinin nasıl olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Bu araştırmada karma yöntem çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu
Bölgesinde görev yapan 14 erkek ve 16 kadın olmak üzere toplamda 30 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Proje kapsamında fen
bilimleri öğretmenleri ile iklim değişikliği, biyoçeşitlilik, çevre alanlarında ve Web 2.0 araçları hakkında alanından uzman akademisyenler
ile uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmiştir Öğretmenlerden alan bilgilerini teknolojik araçlara entegre ederek her günün sonunda ders
içerikleri oluşturmaları istenmiştir. Araştırmanın verileri Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile
toplanmıştır. Araştırma çalışma grubundan elde edilen veriler SPSS 25 paket programı kullanılarak ilişkili örneklemler t testi kullanılarak
analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, fen bilimleri öğretmenlerinin
uygulama sonrası Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeğinden aldıkları puanların uygulama öncesi aldıkları puanlara göre anlamlı
bir artış olduğu tespit edilmiştir (t(29)= -14.584, p< .05). Araştırmanın nitel bulgularına bakıldığında fen bilimleri öğretmenleri daha
önce bilmedikleri Web 2.0 araçları hakkında bilgi edindiklerini, uygulama yapmayı öğrendiklerini ve tam yetkinlik kazandıklarını ifade
etmişlerdir. Fen bilimleri öğretmenleri, Web 2.0 araçlarının derslerde kullanımının öğrenci ve öğretmenlere çeşitli faydaları olduğunu
belirtmişlerdir.
TÜBİTAK
122B233
Bu çalışma TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilmiştir
This research aims to determine the change in Web 2.0 usage competencies after the TUBITAK 4005 project, in which science teachers
prepared course content using innovativi teaching technology tools in the subjects of climate change, biodiversity and environment, and
to determine how teachers think about the use of Web 2.0 tools in lessons. The case method was used in this research. The study group of
the research consists of 30 science teachers, 16 women and 14 men, working in the Eastern Anatolia and Southeastern Anatolia Regions.
Within the scope of the project, applied trainings were held with science teachers and academicians who are experts in the subjects of
climate change, biodiversity, environment and Web 2.0 tools. Teachers were asked to create course content at the end of each day by
integrating their field knowledge with technological tools. The data of the research were collected with the Web 2.0 Tools Competency
Scale and semi-structured interviews. Quantitative data taken from the research study group were analyzed using the SPSS 25 package
program using the related samples t-test. Qualitative data were analyzed using content analysis. According to the results of the research,
it was determined that the scores that the science teachers got from the Web 2.0 Tools Competency Scale after the application were
significantly higher than the scores they got before the application (t(29)= -14.584, p< .05). Looking at the qualitative findings of the
study, science teachers stated that they learned about Web 2.0 tools that they did not know before, learned to practice and gained full
competence. Science teachers stated that the use of Web 2.0 tools in lessons has various benefits for students and teachers.
122B233
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 122B233 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |