BibTex RIS Cite

Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I

Year 2011, Issue: 3, 113 - 121, 01.12.2011

Abstract

Bu çalışmada, Türk yükseköğretiminin yeniden yapılandırılması amacına yönelik olarak, sorunları, yükseköğretim alanında Dünya genelindeki eğilimler, yapılandırma için genel ilkeler ve bazı öneriler dile getirilmiştir. Bu bağlamda; özellikle, yükseköğretimin yapılandırılmasında göz önüne alınması gereken farklı boyutlar mevzuat, üniversite, toplum ve iş dünyası ilişkileri, yükseköğretimin vizyonu, öğretim elemanı yetiştirilmesi, rekabet ve işbirliği, üniversitelerde sosyal sermaye, akademik özgürlük ve üniversite özerkliği gibi üzerinde durulmuştur

References

  • Ataünal, A. (1993). Cumhuriyet Döneminde Yükseköğretimdeki Gelişmeler. Ankara: MEB, Yükseköğretim Genel Müdürlüğü.
  • Bergan, S., & Damian, R. (2010). Higher Education for Modern Societies-Competences and Values. Council of Europe Higher Education series No: 15, Strasbourg: Council of Europe Publishing.
  • Gasset, Y. O. (1997). Üniversitenin Misyonu (Çev: Bülent Üçpınar). İstanbul: Birleşik Yayıncılık.
  • European Commission. (2010). COM(2020) Communication From The Commission Europe 2020. A Strategy For Smart, Sustainable And Inclusive Growth. Brussels. Erişim: http:// europa.eu/press_room/pdf/complet_en_barroso___007_-_ europe_2020_-_en_version.pdf.

Issues, Trends, Principles and Suggestions in the Context of Re-structuring of Turkish Higher Education - I

Year 2011, Issue: 3, 113 - 121, 01.12.2011

Abstract

In the study, in the context of restructuring of Turkish higher education, we studied existing issues of Turkish higher education, general trends of higher education in the World, and have tried to suggest basic principles and proposals for the restructuring. In this context, especially, we analyzed different dimensions of higher education such as legislation, university, society and business relations, the vision of higher education, training of teaching staff, competition and cooperation, social capital in universities, academic freedom and university autonomy etc. that should be taken into account when higher education is structured

References

  • Ataünal, A. (1993). Cumhuriyet Döneminde Yükseköğretimdeki Gelişmeler. Ankara: MEB, Yükseköğretim Genel Müdürlüğü.
  • Bergan, S., & Damian, R. (2010). Higher Education for Modern Societies-Competences and Values. Council of Europe Higher Education series No: 15, Strasbourg: Council of Europe Publishing.
  • Gasset, Y. O. (1997). Üniversitenin Misyonu (Çev: Bülent Üçpınar). İstanbul: Birleşik Yayıncılık.
  • European Commission. (2010). COM(2020) Communication From The Commission Europe 2020. A Strategy For Smart, Sustainable And Inclusive Growth. Brussels. Erişim: http:// europa.eu/press_room/pdf/complet_en_barroso___007_-_ europe_2020_-_en_version.pdf.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Durmuş Günay This is me

Publication Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 3

Cite

APA Günay, D. (2011). Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 113-121.
AMA Günay D. Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. J Higher Edu Sci. December 2011;(3):113-121.
Chicago Günay, Durmuş. “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler Ve Öneriler - I”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 3 (December 2011): 113-21.
EndNote Günay D (December 1, 2011) Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 113–121.
IEEE D. Günay, “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I”, J Higher Edu Sci, no. 3, pp. 113–121, December 2011.
ISNAD Günay, Durmuş. “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler Ve Öneriler - I”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (December 2011), 113-121.
JAMA Günay D. Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. J Higher Edu Sci. 2011;:113–121.
MLA Günay, Durmuş. “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler Ve Öneriler - I”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 3, 2011, pp. 113-21.
Vancouver Günay D. Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. J Higher Edu Sci. 2011(3):113-21.