BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I

Yıl 2011, Sayı: 3, 113 - 121, 01.12.2011

Öz

Bu çalışmada, Türk yükseköğretiminin yeniden yapılandırılması amacına yönelik olarak, sorunları, yükseköğretim alanında Dünya genelindeki eğilimler, yapılandırma için genel ilkeler ve bazı öneriler dile getirilmiştir. Bu bağlamda; özellikle, yükseköğretimin yapılandırılmasında göz önüne alınması gereken farklı boyutlar mevzuat, üniversite, toplum ve iş dünyası ilişkileri, yükseköğretimin vizyonu, öğretim elemanı yetiştirilmesi, rekabet ve işbirliği, üniversitelerde sosyal sermaye, akademik özgürlük ve üniversite özerkliği gibi üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • Ataünal, A. (1993). Cumhuriyet Döneminde Yükseköğretimdeki Gelişmeler. Ankara: MEB, Yükseköğretim Genel Müdürlüğü.
  • Bergan, S., & Damian, R. (2010). Higher Education for Modern Societies-Competences and Values. Council of Europe Higher Education series No: 15, Strasbourg: Council of Europe Publishing.
  • Gasset, Y. O. (1997). Üniversitenin Misyonu (Çev: Bülent Üçpınar). İstanbul: Birleşik Yayıncılık.
  • European Commission. (2010). COM(2020) Communication From The Commission Europe 2020. A Strategy For Smart, Sustainable And Inclusive Growth. Brussels. Erişim: http:// europa.eu/press_room/pdf/complet_en_barroso___007_-_ europe_2020_-_en_version.pdf.

Issues, Trends, Principles and Suggestions in the Context of Re-structuring of Turkish Higher Education - I

Yıl 2011, Sayı: 3, 113 - 121, 01.12.2011

Öz

In the study, in the context of restructuring of Turkish higher education, we studied existing issues of Turkish higher education, general trends of higher education in the World, and have tried to suggest basic principles and proposals for the restructuring. In this context, especially, we analyzed different dimensions of higher education such as legislation, university, society and business relations, the vision of higher education, training of teaching staff, competition and cooperation, social capital in universities, academic freedom and university autonomy etc. that should be taken into account when higher education is structured

Kaynakça

  • Ataünal, A. (1993). Cumhuriyet Döneminde Yükseköğretimdeki Gelişmeler. Ankara: MEB, Yükseköğretim Genel Müdürlüğü.
  • Bergan, S., & Damian, R. (2010). Higher Education for Modern Societies-Competences and Values. Council of Europe Higher Education series No: 15, Strasbourg: Council of Europe Publishing.
  • Gasset, Y. O. (1997). Üniversitenin Misyonu (Çev: Bülent Üçpınar). İstanbul: Birleşik Yayıncılık.
  • European Commission. (2010). COM(2020) Communication From The Commission Europe 2020. A Strategy For Smart, Sustainable And Inclusive Growth. Brussels. Erişim: http:// europa.eu/press_room/pdf/complet_en_barroso___007_-_ europe_2020_-_en_version.pdf.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Durmuş Günay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günay, D. (2011). Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 113-121.
AMA Günay D. Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. J Higher Edu Sci. Aralık 2011;(3):113-121.
Chicago Günay, Durmuş. “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler Ve Öneriler - I”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2011): 113-21.
EndNote Günay D (01 Aralık 2011) Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 113–121.
IEEE D. Günay, “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 113–121, Aralık 2011.
ISNAD Günay, Durmuş. “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler Ve Öneriler - I”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2011), 113-121.
JAMA Günay D. Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. J Higher Edu Sci. 2011;:113–121.
MLA Günay, Durmuş. “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler Ve Öneriler - I”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2011, ss. 113-21.
Vancouver Günay D. Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I. J Higher Edu Sci. 2011(3):113-21.