Üniversiteler, evrensel düzeyde bilimsel araştırma yapma, bilgi ve teknoloji üretme, toplumların gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü
yetiştirme fonksiyonunu yerine getirmek yanında bulundukları bölgenin ve şehrin sosyal, kültürel, ekonomik açıdan değişmesi ve
dönüşmesine öncülük etme gibi özel bir sorumluluğa da sahiptir. Bir üniversitenin büyüyüp gelişmesi, işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine
getirmesine, içinde bulunduğu bölgeye ekonomik ve toplumsal katkı sağlamasına, toplumun desteğini almasına bağlıdır. Bu çalışmanın
amacı, Bartın halkının 2019 yılında kuruluşunun 11. yılını kutlayan Bartın Üniversitesi’ni algılama ve değerlendirme biçimlerini ortaya
koymak ve halkın üniversiteden beklentilerini belirlemektir. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada ölçüt örnekleme yöntemiyle
belirlenen 255 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri demografik bilgi formu, ölçek ve görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma
sonucunda, Bartın halkının üniversitenin düzenlediği etkinliklere az katıldığı ve bu etkinliklerden yeterince haberdar olmadığı, üniversitenin
düzenlediği sosyo-kültürel etkinliklerin sosyal yaşamı zenginleştirdiği, üniversitenin gelişmesinin şehir içi ve dışı ulaşım imkânlarını
artırdığı, öğrenci sayısındaki artışın esnafı olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir. Bunun yanında, üniversitede düzenlenen eğitim ve
etkinliklerin halkın kişisel ve mesleki gelişmesine katkıda bulunduğu, etkinliklerin artırılmasının yararlı olacağı ve şehre yönelik araştırmaların
yapılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Üniversitenin hızlı gelişimini en güçlü yönü olarak belirten katılımcılar, üniversitenin
iyileşmeye açık yönü olarak ise en başta akademik personelin nicelik olarak artırılması ve öğretim elemanı alımlarında liyakate daha da
dikkat edilmesi gerektiği önerisini sunmuşlardır.
Bartın Üniversitesi
Bu çalışma, Bartın Üniversitesi tarafından BAP 2018-SOS-A-002 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.
Universities have missions to conduct scientific research, produce information and technology, fulfill the function of qualified human
power needed by the societies at the universal level, as well as lead the transformation of the region and the city regarding social, cultural
and economic perspective. The growth and development of universities and effective fulfillment of their functions are associated with
the people’s perception about universities’ economic and social contributions to society along with getting approval and support from
them. Therefore, the purpose of this study is to examine the perceptions, evaluations and expectations of Bartın people towards Bartın
University, which celebrated the 11th anniversary of the foundation in 2019. In the study, which used a mixed research method, 255
people were reached by using the criterion sampling method and the data were collected by demographic information form, scale and
interview form. Findings revealed that Bartın people had little participation in the activities organized by the university and were not aware
of these activities sufficiently. Findings also showed that socio-cultural activities organized by the university had enriched the social life,
the development of the university had increased the possibilities of transportation both in the city and intercity and the increase in the
number of the students positively affected the tradespeople. Additionally, it was concluded that the trainings and activities organized in the
university contributed to the personal and professional development of the society. Moreover, the activities should be increased and cityoriented
researches should be conducted. Participants, who stated the rapid development of the university as the most powerful aspect of
the university, shared the suggestion that the academic staff should be increased in quantity and merit should be taken as the basis for the
improvement.
Bu çalışma, Bartın Üniversitesi tarafından BAP 2018-SOS-A-002 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Bu çalışma, Bartın Üniversitesi tarafından BAP 2018-SOS-A-002 nolu proje kapsamında desteklenmiştir. |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |