Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 14 - 24, 30.04.2021

Öz

Üniversiteler, evrensel düzeyde bilimsel araştırma yapma, bilgi ve teknoloji üretme, toplumların gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü
yetiştirme fonksiyonunu yerine getirmek yanında bulundukları bölgenin ve şehrin sosyal, kültürel, ekonomik açıdan değişmesi ve
dönüşmesine öncülük etme gibi özel bir sorumluluğa da sahiptir. Bir üniversitenin büyüyüp gelişmesi, işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine
getirmesine, içinde bulunduğu bölgeye ekonomik ve toplumsal katkı sağlamasına, toplumun desteğini almasına bağlıdır. Bu çalışmanın
amacı, Bartın halkının 2019 yılında kuruluşunun 11. yılını kutlayan Bartın Üniversitesi’ni algılama ve değerlendirme biçimlerini ortaya
koymak ve halkın üniversiteden beklentilerini belirlemektir. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada ölçüt örnekleme yöntemiyle
belirlenen 255 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri demografik bilgi formu, ölçek ve görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma
sonucunda, Bartın halkının üniversitenin düzenlediği etkinliklere az katıldığı ve bu etkinliklerden yeterince haberdar olmadığı, üniversitenin
düzenlediği sosyo-kültürel etkinliklerin sosyal yaşamı zenginleştirdiği, üniversitenin gelişmesinin şehir içi ve dışı ulaşım imkânlarını
artırdığı, öğrenci sayısındaki artışın esnafı olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir. Bunun yanında, üniversitede düzenlenen eğitim ve
etkinliklerin halkın kişisel ve mesleki gelişmesine katkıda bulunduğu, etkinliklerin artırılmasının yararlı olacağı ve şehre yönelik araştırmaların
yapılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Üniversitenin hızlı gelişimini en güçlü yönü olarak belirten katılımcılar, üniversitenin
iyileşmeye açık yönü olarak ise en başta akademik personelin nicelik olarak artırılması ve öğretim elemanı alımlarında liyakate daha da
dikkat edilmesi gerektiği önerisini sunmuşlardır.

Destekleyen Kurum

Bartın Üniversitesi

Proje Numarası

Bu çalışma, Bartın Üniversitesi tarafından BAP 2018-SOS-A-002 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Acar N. (2018), Şehrin üniversiteyi değerlendirmesi üzerine bir uygulama: Nevşehir örneği. BMIJ (Business & Management Studies: An Internatinol Journal), 6 (2), 449-465.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003–2009 yılları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 165-178.
  • Akengin, H. ve Kaykı, A. (2013). Şehirleşme üniversite ilişkisine bir örnek: Gazimağusa. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 501-525.
  • Altbach, P. G., Reisberg, L. ve Rumbey, L.E. (2009). Trends in global higher education: tracking an academic revolution; a report prepared fort he UNESCO 2009 World Conference on Higher Education. Erişim adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000183219
  • Arap, S.K. (2010). Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65 (1), 1-30.
  • Boyacıoğlu, E.Z. ve Oğuzhan, A. (2006). Yerli halkın üniversite algılaması: Trakya Üniversitesi örneği. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1-21.
  • Brockliss, L. (2000). Gown and town: the university and the city in Europe, 1200-2000. Netherlands: Minerva, 38 (2), 147-170.
  • Ceyhan, M.S. ve Güney, G. (2011). Bartın Üniversitesi’nin Bartın İli’nin ekonomik gelişimine 20 yıllık projeksiyonda katkılarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (2), 183-207.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Creswell, J.W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. Çev. M. Sözbilir, S. Çelik, İ.H. Acar ve Y. Göktaş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (31), 169-179.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi? Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 90-101.
  • Çınar, R. ve Emsen, Ö.S. (2001). Eğitim ve iktisadi gelişme: Atatürk Üniversitesi’nin Erzurum il ekonomisi ve sosyal yapısı üzerindeki etkileri. Atatürk Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 15 (1-2), 91-104.
  • Erdil, E., Pamukçu, M.T., Akçomak, İ.S. ve Erden, Y. (2013). Değişen üniversite sanayi işbirliğinde üniversite örgütlenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68 (2), 95-117.
  • Ergun, C. (2014). Üniversite ve kent ilişkisi üzerine görüşler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 216-237.
  • Ergun, E. (2003). A.K.Ü. Bolvadin Meslek Yüksekokulu’nun Bolvadin’in sosyo-kültürel yapısına ve ekonomisine katkıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 5 (1), 63-78.
  • Goldstein, H. (2008). The ‘entrepreneurial turn’ and regional economic development mission of universities. The Annals of Regional Science, 44 (1), 83-109.
  • Goldstein, H. (2009). What we know and what we don’t know about the regional economic impact of universities. In: Varga A (ed) Universities, knowledge transfer and regional development: geography, entrepreneurship and policy (s.11-35). Edward Elgar, Cheltenham, UK; Northampton, MA, USA.
  • Goldstein, H. A. ve Renault, C. S. (2004). Contributions of universities to regional economic development: A quasi-experimental approach. Regional Studies, 38 (7), 733-746.
  • Gönülaçar, Ş. (2014). Kalkınma planları ve eğitim. Erişim adresi: https://www.academia.edu/8310870/Kalk%C4%B1nma_Planlar%C4%B1_ve_E%C4%9Fitim
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Gürkaymak, M.R. ve Kasımoğlu, M. (2004). Türkiye’de üniversite-komşu çevre etkileşimi: işbirliği için bir ön çalışma. Amme İdaresi Dergisi, 37 (3), 147- 162.
  • Hall, J. (2007). Entrepreneurship and economic progress. Rev Austrian Econ, 21 (2-3), 219-222.
  • Kaşlı, M. ve Alpaslan, S. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15 (2), 99-113.
  • Küçüker, E. (2008). Kalkınma planları kapsamında yapılan eğitim planlarının analizi (1963-2005). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • OECD (2007). Higher education and regions: globally competitive, locally engaged. Paris: OECD Publishing. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.1787/9789264034150-en
  • OECD (2017). Benchmarking higher education system performance: conceptual framework and data, enhancing higher education system performance. OECD, Paris. Erişim adresi: https://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/Benchmarking%20Report.pdf
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo-ekonomik yapılarına katkıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (6), 145-158.
  • Popli, S. (2005). Ensuring customer delight: a quality approach to excellence in management education. Quality in Higher Education, 11(1), 17-24.
  • Porter, M. (2007). Colleges and universities and regional economic development: a strategic perspective. Forum fort he Future Higher Education, Cambridge.
  • Rutten, R. ve Boekema, F. (2009). Universities and regional development. Regional Studies, 43 (5), 771-775.
  • Sankır, H. ve Demir Gürdal, A. (2014). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4 (2), 90-98.
  • Schartinger, D., Schibany A. ve Gassler, H. (2001). Interactive relations between universities and firms: empirical evidence for Austria. The Journal of Technology Transfer, 26, 255-268.
  • Selçuk, N.G. (2012). Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 317-330.
  • Şahbudak, E. ve Öztürk, M. (2017). Üniversite-kent etkileşimi bağlamında Sivas’ta Cumhuriyet Üniversitesi algısı. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41 (1), 45-62.
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin Bingöl ekonomisine katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (7), 79-94.
  • Temel, R. ve Şeker, F. (2017). Yozgat ve sosyo-ekonomik kalkınma: Bozok Üniversitesi’nden beklentiler üzerine nitel bir araştırma. İktisadiyat, 1 (1), 249-287.
  • Tuğcu, C. T. (Ağustos, 2004). Üniversitelerin yerel ekonomik faaliyet hacmine katkıları: Nevşehir örneği. 2. Kayseri Ekonomi Sempozyumu, Kayseri, 20-37.
  • Uygun, M., Mete, S., Kara, F.Z. ve Bağcı, H. (2016). Üniversitenin kente olan ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkilerine yönelik halk algısı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (4), 66-85.
  • Ünlü, S., Uzunoğlu Bayçu, S. ve Tuna, Y. (2017). Üniversite- şehir etkileşimi sürecinde kurumsal sosyal sorumluluk projeleri: evde çocuk bakan kadınların eğitimi projesi örneği. İletişim Fakültesi Dergisi, 141-153. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr/18396992-Universite-sehir-etkilesimi-surecinde-kurumsal-sosyal-sorumluluk-projeleri-evde-cocuk-bakan-kadinlarin-egitimi-projesi-ornegi.html
  • Yılmaz, M. K. ve Kaynak, S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 55-73.

Town-Gown Relationships: Perceptions and Expectations about Bartın University Town-Gown Relationships

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 14 - 24, 30.04.2021

Öz

Universities have missions to conduct scientific research, produce information and technology, fulfill the function of qualified human

power needed by the societies at the universal level, as well as lead the transformation of the region and the city regarding social, cultural
and economic perspective. The growth and development of universities and effective fulfillment of their functions are associated with
the people’s perception about universities’ economic and social contributions to society along with getting approval and support from
them. Therefore, the purpose of this study is to examine the perceptions, evaluations and expectations of Bartın people towards Bartın
University, which celebrated the 11th anniversary of the foundation in 2019. In the study, which used a mixed research method, 255
people were reached by using the criterion sampling method and the data were collected by demographic information form, scale and
interview form. Findings revealed that Bartın people had little participation in the activities organized by the university and were not aware
of these activities sufficiently. Findings also showed that socio-cultural activities organized by the university had enriched the social life,
the development of the university had increased the possibilities of transportation both in the city and intercity and the increase in the
number of the students positively affected the tradespeople. Additionally, it was concluded that the trainings and activities organized in the
university contributed to the personal and professional development of the society. Moreover, the activities should be increased and cityoriented
researches should be conducted. Participants, who stated the rapid development of the university as the most powerful aspect of
the university, shared the suggestion that the academic staff should be increased in quantity and merit should be taken as the basis for the
improvement.

Proje Numarası

Bu çalışma, Bartın Üniversitesi tarafından BAP 2018-SOS-A-002 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Acar N. (2018), Şehrin üniversiteyi değerlendirmesi üzerine bir uygulama: Nevşehir örneği. BMIJ (Business & Management Studies: An Internatinol Journal), 6 (2), 449-465.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003–2009 yılları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 165-178.
  • Akengin, H. ve Kaykı, A. (2013). Şehirleşme üniversite ilişkisine bir örnek: Gazimağusa. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 501-525.
  • Altbach, P. G., Reisberg, L. ve Rumbey, L.E. (2009). Trends in global higher education: tracking an academic revolution; a report prepared fort he UNESCO 2009 World Conference on Higher Education. Erişim adresi: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000183219
  • Arap, S.K. (2010). Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65 (1), 1-30.
  • Boyacıoğlu, E.Z. ve Oğuzhan, A. (2006). Yerli halkın üniversite algılaması: Trakya Üniversitesi örneği. Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1-21.
  • Brockliss, L. (2000). Gown and town: the university and the city in Europe, 1200-2000. Netherlands: Minerva, 38 (2), 147-170.
  • Ceyhan, M.S. ve Güney, G. (2011). Bartın Üniversitesi’nin Bartın İli’nin ekonomik gelişimine 20 yıllık projeksiyonda katkılarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (2), 183-207.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Creswell, J.W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. Çev. M. Sözbilir, S. Çelik, İ.H. Acar ve Y. Göktaş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının kent ekonomisine katkısı (Uşak Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (31), 169-179.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi? Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 90-101.
  • Çınar, R. ve Emsen, Ö.S. (2001). Eğitim ve iktisadi gelişme: Atatürk Üniversitesi’nin Erzurum il ekonomisi ve sosyal yapısı üzerindeki etkileri. Atatürk Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 15 (1-2), 91-104.
  • Erdil, E., Pamukçu, M.T., Akçomak, İ.S. ve Erden, Y. (2013). Değişen üniversite sanayi işbirliğinde üniversite örgütlenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68 (2), 95-117.
  • Ergun, C. (2014). Üniversite ve kent ilişkisi üzerine görüşler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 216-237.
  • Ergun, E. (2003). A.K.Ü. Bolvadin Meslek Yüksekokulu’nun Bolvadin’in sosyo-kültürel yapısına ve ekonomisine katkıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 5 (1), 63-78.
  • Goldstein, H. (2008). The ‘entrepreneurial turn’ and regional economic development mission of universities. The Annals of Regional Science, 44 (1), 83-109.
  • Goldstein, H. (2009). What we know and what we don’t know about the regional economic impact of universities. In: Varga A (ed) Universities, knowledge transfer and regional development: geography, entrepreneurship and policy (s.11-35). Edward Elgar, Cheltenham, UK; Northampton, MA, USA.
  • Goldstein, H. A. ve Renault, C. S. (2004). Contributions of universities to regional economic development: A quasi-experimental approach. Regional Studies, 38 (7), 733-746.
  • Gönülaçar, Ş. (2014). Kalkınma planları ve eğitim. Erişim adresi: https://www.academia.edu/8310870/Kalk%C4%B1nma_Planlar%C4%B1_ve_E%C4%9Fitim
  • Görkemli, H. N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya kent ekonomisine etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Gürkaymak, M.R. ve Kasımoğlu, M. (2004). Türkiye’de üniversite-komşu çevre etkileşimi: işbirliği için bir ön çalışma. Amme İdaresi Dergisi, 37 (3), 147- 162.
  • Hall, J. (2007). Entrepreneurship and economic progress. Rev Austrian Econ, 21 (2-3), 219-222.
  • Kaşlı, M. ve Alpaslan, S. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15 (2), 99-113.
  • Küçüker, E. (2008). Kalkınma planları kapsamında yapılan eğitim planlarının analizi (1963-2005). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • OECD (2007). Higher education and regions: globally competitive, locally engaged. Paris: OECD Publishing. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.1787/9789264034150-en
  • OECD (2017). Benchmarking higher education system performance: conceptual framework and data, enhancing higher education system performance. OECD, Paris. Erişim adresi: https://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/Benchmarking%20Report.pdf
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo-ekonomik yapılarına katkıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (6), 145-158.
  • Popli, S. (2005). Ensuring customer delight: a quality approach to excellence in management education. Quality in Higher Education, 11(1), 17-24.
  • Porter, M. (2007). Colleges and universities and regional economic development: a strategic perspective. Forum fort he Future Higher Education, Cambridge.
  • Rutten, R. ve Boekema, F. (2009). Universities and regional development. Regional Studies, 43 (5), 771-775.
  • Sankır, H. ve Demir Gürdal, A. (2014). Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4 (2), 90-98.
  • Schartinger, D., Schibany A. ve Gassler, H. (2001). Interactive relations between universities and firms: empirical evidence for Austria. The Journal of Technology Transfer, 26, 255-268.
  • Selçuk, N.G. (2012). Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve Erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 317-330.
  • Şahbudak, E. ve Öztürk, M. (2017). Üniversite-kent etkileşimi bağlamında Sivas’ta Cumhuriyet Üniversitesi algısı. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41 (1), 45-62.
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin Bingöl ekonomisine katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (7), 79-94.
  • Temel, R. ve Şeker, F. (2017). Yozgat ve sosyo-ekonomik kalkınma: Bozok Üniversitesi’nden beklentiler üzerine nitel bir araştırma. İktisadiyat, 1 (1), 249-287.
  • Tuğcu, C. T. (Ağustos, 2004). Üniversitelerin yerel ekonomik faaliyet hacmine katkıları: Nevşehir örneği. 2. Kayseri Ekonomi Sempozyumu, Kayseri, 20-37.
  • Uygun, M., Mete, S., Kara, F.Z. ve Bağcı, H. (2016). Üniversitenin kente olan ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkilerine yönelik halk algısı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (4), 66-85.
  • Ünlü, S., Uzunoğlu Bayçu, S. ve Tuna, Y. (2017). Üniversite- şehir etkileşimi sürecinde kurumsal sosyal sorumluluk projeleri: evde çocuk bakan kadınların eğitimi projesi örneği. İletişim Fakültesi Dergisi, 141-153. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr/18396992-Universite-sehir-etkilesimi-surecinde-kurumsal-sosyal-sorumluluk-projeleri-evde-cocuk-bakan-kadinlarin-egitimi-projesi-ornegi.html
  • Yılmaz, M. K. ve Kaynak, S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 55-73.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Ünal 0000-0003-1829-2999

Sinem Tarhan 0000-0001-7297-2499

Eda Çürükvelioğlu Köksal 0000-0002-0877-1083

Proje Numarası Bu çalışma, Bartın Üniversitesi tarafından BAP 2018-SOS-A-002 nolu proje kapsamında desteklenmiştir.
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, F., Tarhan, S., & Çürükvelioğlu Köksal, E. (2021). Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 11(1), 14-24.
AMA Ünal F, Tarhan S, Çürükvelioğlu Köksal E. Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi. J Higher Edu Sci. Nisan 2021;11(1):14-24.
Chicago Ünal, Fatma, Sinem Tarhan, ve Eda Çürükvelioğlu Köksal. “Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı Ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 11, sy. 1 (Nisan 2021): 14-24.
EndNote Ünal F, Tarhan S, Çürükvelioğlu Köksal E (01 Nisan 2021) Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11 1 14–24.
IEEE F. Ünal, S. Tarhan, ve E. Çürükvelioğlu Köksal, “Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi”, J Higher Edu Sci, c. 11, sy. 1, ss. 14–24, 2021.
ISNAD Ünal, Fatma vd. “Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı Ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11/1 (Nisan 2021), 14-24.
JAMA Ünal F, Tarhan S, Çürükvelioğlu Köksal E. Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi. J Higher Edu Sci. 2021;11:14–24.
MLA Ünal, Fatma vd. “Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı Ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 11, sy. 1, 2021, ss. 14-24.
Vancouver Ünal F, Tarhan S, Çürükvelioğlu Köksal E. Şehir-Üniversite İlişkisi: Bartın Üniversitesi’ne İlişkin Algı ve Beklentiler Şehir-Üniversite İlişkisi. J Higher Edu Sci. 2021;11(1):14-2.