Research Article
BibTex RIS Cite

COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 290 - 302, 31.08.2021

Abstract

2019 yılında ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alarak salgına dönüşen COVID-19 virüsü tüm insan yapımı sistemleri derinden
sarsmıştır. Eğitim-öğretim faaliyetleri de salgın sürecinden fazlası ile etkilenmiştir. Salgının hızlı bir şekilde yayılması sonucu tüm dünyada
olduğu gibi ülkemizde de okullar kapatılmış ve eğitim-öğretim hizmetleri uzaktan yapılmaya başlanmıştır. Üniversite düzeyinde öğrenciler
AİİT, İngilizce ve Türk Dili gibi ortak zorunlu dersleri salgın öncesi de uzaktan öğretimle almaktaydı ancak salgınla birlikte tüm dersleri
uzaktan eğitimle almışlardır. Her ne kadar söz konusu dersler planlı ve programlı bir şekilde yapılsa da mevcut sistemde uzaktan eğitimden
ziyade acil uzaktan eğitime daha yakın bir model uygulanmaktadır. Bu araştırmada Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören farklı branşlardan
öğretmen adaylarının acil uzaktan eğitime ve hibrit eğitime ilişkin görüşlerini almak amaçlanmıştır. Araştırma, 2020-2021 Eğitim öğretim
yılının güz döneminde bir kamu üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel araştırma desenine uygun bir şekilde yapılandırılmıştır.
Çalışmada durum deseni temele alınmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde salgın koşullarından dolayı “kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi” tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında 66 katılımcının görüşleri alınmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından
oluşturulmuş olan soru formu “online form” formatına dönüştürülmüş ve veriler online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler dikkatli bir
şekilde okunmuş kodlara ulaşılmış ilgili kodlar bir araya getirilerek temalar elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine bakıldığında
acil uzaktan eğitimi sürecinde özellikle sistem ve internet hızı gibi sorunların yaşandığı, özellikle drama ve öğretmenlik uygulaması
gibi uygulamalı derslerde acil uzaktan eğitimin başarısız olduğu, sürecin teknolojik araç-gereç ve yüksek hızlı internet gerektirdiğinden
ekonomik olarak adaylara yük getirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca adayların büyük çoğunluğunun hibrit eğitimi bilmediği, bilenlerin
ise sadece ismen duydukları ortaya konulmuş olup, araştırma sonucunda sürece ilişkin öneriler getirilmiştir

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Alammary, A., Carbone, A. ve Sheard, J. (2015). Identifying criteria that should be considered when deciding the proportion of online to face-to-face components of a blended course. System Sciences, (HICSS), 72-80.
  • Alpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 126-147.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3), 125-145.
  • Balaman, F. (2010). Hibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hatay, Türkiye.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Dergisi,7(1), 231-274.
  • Baxter, P. ve Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The Qualitative Report, 13(4), 544-556.
  • Callahan, G. (2020). What is a hybrid learning model?, https://www.rev.com/blog/what-is-a-hybrid-learning-model adresinden 14.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Cheng, S. K., Wong, C. W., Tsang, J. ve Wong, K. C. (2004). Psychological distress and negative appraisals in survivors of severe acute respiratory syndrome (SARS). Psychological Medicine, 34 (7), 1187-1195.
  • Currie, K. (2016). 5 reasons hybrid learning might be right for you, https://www.northeastern.edu/graduate/blog/5-reasons-hybrid-learning-might-be-right-for-you/ adresinden 01.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Demir, İ. (2020). Kovid-19 salgının seyri ve Türkiye ekonomisi, ULİSA12, 1, 7-16.
  • Doering, A. (2006). Adventure learning: Transformative hybrid online education. Distance Education, 27(2), 197-215.
  • Düzgün, S ve Sulak, S. (2020). Öğretmen adaylarının covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 619-633.
  • Erol, M. ve Erol, A. (2020). Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri, Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 529-551.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43
  • Harriman, G. (2004). Blended learning. http://www.grayharriman.com/blended_learning.htm#1 adresinden 05.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. ve Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning, https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning adresinden 13.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Honigsbaum, M. (2009). Historical keyword Pandemic. The Lancet, 373.
  • Huang, C., Wang, Y. vd. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China, The Lancet, 395 (10223), 497-506.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği, Medeniyet Sanat-İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6 (1), 44-56.
  • Kahyaoğlu Süt, H. ve Küçükkaya, B. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13 (3), 235-243.
  • Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kumar, A. (2012). Blended learning in higher education, IJACP 2012, Proceeding of International Conference on Business Management & Information Systems.
  • Last, J. M., Spasoff, R. A. ve Harris, S. S. (2001). A Dictionary of Epidemiology, Fourth Edition. American Journal of Epidemiology, 154(1).
  • McEldoon, K. (2020). 7 tips from research for effective hybrid teaching, https://www.pearsoned.com/7-tips-from-research-for-effective-hybrid-teaching/ adresinden 02.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Mercan, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ve hazırbulunuşlukları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Miles, M, B. And Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Murphy, R., Snow, E., Mislevy, J., Gallagher, L., Krumm, A. ve Wei, X. (2014). Blended learning report. Michael and Susan Dell Foundation. https://www.msdf.org/ whitepapers/blended-learning-report/ adresinden 11.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi, Millî Eğitim, 49 (1), 13-43.
  • Reasons, S. G., Valadares, K. ve Slavkin, M. (2005). Questioning the hybrid model: Student outcomes in different course formats. Journal of Asynchronous Learning, 9(1), 83-94.
  • Reimers, F. M. ve Schleicher, A. (2020). 2020 COVID-19 Pandemisine Karşı Eğitimde Atılabilecek Adımlara Rehberlik Edecek Bir Çerçeve, OECD, https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6WoE_Rq6zWUJ:https://globaled.gse.harvard.edu/files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf+&cd=3&hl=tr&ct=clnk&gl=tr adresinden 08.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Sands, P. (2002). Inside outside, upside downside: Strategies for connecting online and face-to-face instruction in hybrid courses. Teaching With Technology Today.
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Journal Of International Social Sciences Academic Researches, 4 (1), 40-53.
  • Shand, K. ve Glassett Farrelly, S. (2017). Using Blended teaching to teach blended learning: Lessons learned from preservice teachers in an instructional methods course. Journal of Online Learning Research, 3(1), 5-30.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Evaluation, 1(2), 29-38.
  • Türküresin, H. E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi, Milli Eğitim, 49 (1), 597-618.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
  • World Health Organization (WHO) (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic, https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 adresinden 11.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (moodle) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • Yavuz, M , Kayalı, B , Balat, Ş. ve Karaman, S . (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 129-154.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinin Niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • Yolcu, H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yurdakal, İ. H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin ideal öğretmen ve ideal öğretim süreçlerine yönelik görüşleri, 3rd International Symposium of Limitless Educaiıon and Research (ISLER 2019), Muğla, Türkiye.
  • Yurdakal, I. H. (2019). Views of undergraduate students and lecturers on distance education, International Online Journal of Educational Sciences, 11 (3), 207-221.

Views of Teacher Candidates Views about Emergency Distance Education During the COVID-19 Outbreak

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 290 - 302, 31.08.2021

Abstract

The COVID-19 virus, which emerged in 2019 and turned into an epidemic by affecting the whole world, has deeply shaken all humanitarian
phenomena. Educational activities have also been affected by the epidemic process. As a result of the rapid spread of the epidemic,
schools were closed in our country as well as all over the world, and education and training services started to be provided remotely.
At the university level, students were taking common compulsory courses such as AİİT, English and Turkish Language with distance
education before the epidemic, but with the epidemic, all courses were taken by distance education. Although the courses in question are

conducted in a planned and programmed manner, a model closer to emergency distance education is applied in the current system

rather than distance education. In this study, it was aimed to get the opinions of teacher candidates from different branches studying in the
Faculty of Education on emergency distance education and hybrid education. The research was carried out in a public university in the fall
semester of the 2020-2021 academic year. It was carried out based on the qualitative research method. The study is based on the situation
pattern. In determining the study group, “easily accessible situation sampling” was preferred due to the epidemic conditions. Views of 66
participants were received within the scope of the research. The data of the study was transformed into the “online form” format, and the
data were collected online. The obtained data were read carefully, the codes were reached, and the themes were obtained by combining
the relevant codes. Considering the opinions of the teacher candidates, it was concluded that problems such as system and internet speed
were experienced during the emergency distance education process; emergency distance education was unsuccessful, especially in applied
courses such as drama and teaching practice, and economically burdens the candidates as the process requires technological equipment
and high-speed internet. In addition, it was revealed that the majority of the candidates did not know the hybrid education, and those who
did only heard it by name, and suggestions regarding the process were made as a result of the research.

Project Number

-

References

  • Alammary, A., Carbone, A. ve Sheard, J. (2015). Identifying criteria that should be considered when deciding the proportion of online to face-to-face components of a blended course. System Sciences, (HICSS), 72-80.
  • Alpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 126-147.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3), 125-145.
  • Balaman, F. (2010). Hibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hatay, Türkiye.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Dergisi,7(1), 231-274.
  • Baxter, P. ve Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The Qualitative Report, 13(4), 544-556.
  • Callahan, G. (2020). What is a hybrid learning model?, https://www.rev.com/blog/what-is-a-hybrid-learning-model adresinden 14.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Cheng, S. K., Wong, C. W., Tsang, J. ve Wong, K. C. (2004). Psychological distress and negative appraisals in survivors of severe acute respiratory syndrome (SARS). Psychological Medicine, 34 (7), 1187-1195.
  • Currie, K. (2016). 5 reasons hybrid learning might be right for you, https://www.northeastern.edu/graduate/blog/5-reasons-hybrid-learning-might-be-right-for-you/ adresinden 01.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Demir, İ. (2020). Kovid-19 salgının seyri ve Türkiye ekonomisi, ULİSA12, 1, 7-16.
  • Doering, A. (2006). Adventure learning: Transformative hybrid online education. Distance Education, 27(2), 197-215.
  • Düzgün, S ve Sulak, S. (2020). Öğretmen adaylarının covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 619-633.
  • Erol, M. ve Erol, A. (2020). Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri, Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 529-551.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43
  • Harriman, G. (2004). Blended learning. http://www.grayharriman.com/blended_learning.htm#1 adresinden 05.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. ve Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning, https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning adresinden 13.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Honigsbaum, M. (2009). Historical keyword Pandemic. The Lancet, 373.
  • Huang, C., Wang, Y. vd. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China, The Lancet, 395 (10223), 497-506.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği, Medeniyet Sanat-İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6 (1), 44-56.
  • Kahyaoğlu Süt, H. ve Küçükkaya, B. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13 (3), 235-243.
  • Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kumar, A. (2012). Blended learning in higher education, IJACP 2012, Proceeding of International Conference on Business Management & Information Systems.
  • Last, J. M., Spasoff, R. A. ve Harris, S. S. (2001). A Dictionary of Epidemiology, Fourth Edition. American Journal of Epidemiology, 154(1).
  • McEldoon, K. (2020). 7 tips from research for effective hybrid teaching, https://www.pearsoned.com/7-tips-from-research-for-effective-hybrid-teaching/ adresinden 02.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Mercan, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ve hazırbulunuşlukları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Miles, M, B. And Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Murphy, R., Snow, E., Mislevy, J., Gallagher, L., Krumm, A. ve Wei, X. (2014). Blended learning report. Michael and Susan Dell Foundation. https://www.msdf.org/ whitepapers/blended-learning-report/ adresinden 11.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi, Millî Eğitim, 49 (1), 13-43.
  • Reasons, S. G., Valadares, K. ve Slavkin, M. (2005). Questioning the hybrid model: Student outcomes in different course formats. Journal of Asynchronous Learning, 9(1), 83-94.
  • Reimers, F. M. ve Schleicher, A. (2020). 2020 COVID-19 Pandemisine Karşı Eğitimde Atılabilecek Adımlara Rehberlik Edecek Bir Çerçeve, OECD, https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6WoE_Rq6zWUJ:https://globaled.gse.harvard.edu/files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf+&cd=3&hl=tr&ct=clnk&gl=tr adresinden 08.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Sands, P. (2002). Inside outside, upside downside: Strategies for connecting online and face-to-face instruction in hybrid courses. Teaching With Technology Today.
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Journal Of International Social Sciences Academic Researches, 4 (1), 40-53.
  • Shand, K. ve Glassett Farrelly, S. (2017). Using Blended teaching to teach blended learning: Lessons learned from preservice teachers in an instructional methods course. Journal of Online Learning Research, 3(1), 5-30.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Evaluation, 1(2), 29-38.
  • Türküresin, H. E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi, Milli Eğitim, 49 (1), 597-618.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
  • World Health Organization (WHO) (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic, https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 adresinden 11.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (moodle) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • Yavuz, M , Kayalı, B , Balat, Ş. ve Karaman, S . (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 129-154.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinin Niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • Yolcu, H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yurdakal, İ. H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin ideal öğretmen ve ideal öğretim süreçlerine yönelik görüşleri, 3rd International Symposium of Limitless Educaiıon and Research (ISLER 2019), Muğla, Türkiye.
  • Yurdakal, I. H. (2019). Views of undergraduate students and lecturers on distance education, International Online Journal of Educational Sciences, 11 (3), 207-221.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

İbrahim Halil Yurdakal 0000-0002-6333-5911

Fatma Susar Kırmızı 0000-0002-0426-1908

Project Number -
Publication Date August 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Yurdakal, İ. H., & Susar Kırmızı, F. (2021). COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 11(2), 290-302.
AMA Yurdakal İH, Susar Kırmızı F. COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. J Higher Edu Sci. August 2021;11(2):290-302.
Chicago Yurdakal, İbrahim Halil, and Fatma Susar Kırmızı. “COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 11, no. 2 (August 2021): 290-302.
EndNote Yurdakal İH, Susar Kırmızı F (August 1, 2021) COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11 2 290–302.
IEEE İ. H. Yurdakal and F. Susar Kırmızı, “COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”, J Higher Edu Sci, vol. 11, no. 2, pp. 290–302, 2021.
ISNAD Yurdakal, İbrahim Halil - Susar Kırmızı, Fatma. “COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11/2 (August 2021), 290-302.
JAMA Yurdakal İH, Susar Kırmızı F. COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2021;11:290–302.
MLA Yurdakal, İbrahim Halil and Fatma Susar Kırmızı. “COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 11, no. 2, 2021, pp. 290-02.
Vancouver Yurdakal İH, Susar Kırmızı F. COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2021;11(2):290-302.