Bütün edebî eserler, bir düşünce ve kültür birikimi sonucunda kaleme
alınırlar. İçinde teşekkül ettikleri devirlere adını veren edebî grup, anlayış ve
yaklaşımların arkasında mutlaka bir dünya görüşü, felsefî bir akım vardır. Bu
bağlamda, temelinde din, tasavvuf, mitoloji, medrese kültürü vs. gibi unsurların
yer aldığı Klâsik Türk Edebiyatı’nda edebî gruplardan ziyade, takipçileri az
olmakla beraber, zaman zaman gelenekten farklı bir yol benimseyen birtakım
edebî çıkışlar, oluşumlar ve yaklaşımlar söz konusudur. Bu çıkış, yaklaşım veya
oluşumlar, ya büyük şairlerin çevresinde meydana gelirler ya da onlardan
bazıları tarafından temsil edilmek suretiyle varlıklarını hissettirirler.
Bu yazıda, öncelikle edebî mektep, akım, ekol, tarz vb. kavramlar üzerinde
durulacak, daha sonra da, XV. yüzyıl Klâsik Türk Şiiri’nin önde gelen
temsilcilerinden olan Necâtî Bey’in, hem çağdaşı şairler hem de daha sonraki
dönemlerde oluşturduğu etki alanı ve mektep sahibi bir şair olup olmadığı ortaya
konulmaya çalışılacaktır
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 5 - Mine Mengi |
ULAKBİM-DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren HİKMET-Akademik Edebiyat Dergisi (Journal Of Academic Literature)
Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Yayımlanan Uluslararası Hakemli Bir Dergidir.