Halkla ilişkiler, temsil ettiği kuruluşların imaj ve itibarının oluşturulması, korunması ve güçlendirilmesi
adına hedef kitleleri ile stratejik iletişim süreçlerini yürüten bir iletişim disiplinidir. Kurumların her türlü
kitleye hatta bireylere çok hızlı, kolay ve ekonomik bir şekilde ulaşmasına ve karşılıklı iletişime olanak
sağlayan internetin, halkla ilişkiler alanında kullanımı zorunlu hale gelmiştir. İnternet ve dijital teknolojiler,
birçok yönden kurum ve başarısında önemli yeri olan hedef kitlesi ile arasındaki psikolojik uzaklığı
azaltmıştır. İnternetin kurumların yeni birer ön kapısı haline gelmesiyle, kurumlar hedef kitleleriyle
kullandıkları dijital araçlar aracılığıyla iletişim kurmaya ve halkla ilişkiler faaliyetlerini uygulamaya başlamışlardır.
Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurumların stratejik iletişim
departmanlarında görev yapan uzmanlar ile bu alana hizmet veren ajansların stratejik iletişim faaliyetlerinde
dijital kanal kullanımları derinlemesine görüşme yöntemiyle kalitatif olarak incelenmiştir. Çalışmanın
sonucunda, halkla ilişkiler uygulayıcılarının stratejik iletişim faaliyetlerinde geleneksel yöntemlerin yanı
sıra dijital kanalları kullandıkları, ancak bu kullanım eğiliminin markaların hedef kitlesine ve stratejisine
göre değişiklik gösterdiği, dolayısıyla dijital kanalların her zaman öncelikle tercih edilmediği saptanmıştır.
Stratejik iletişim yönetimi dijital kanallar halkla ilişkiler
Public Relations is a communication discipline that carries out strategic communication processes with
the target groups in the name of image and reputation creation, preservation and empowerment of the
organizations it represents. It has become compulsory to use the Internet in PR enabling organizations
to reach all kinds of masses and even individuals very quickly, easily and economically and also creating
mutual communication. The Internet and digital technologies have reduced the psychological distance
between many organizations and their target audiences which have an important role in their success.
The organizations have started to communicate with the target audiences through these digital channels
to carry out their PR activities. The usage of these concepts in PR practice are investigated qualitatively
by in-depth interviews with experts working in strategic communication departments of national and international
institutions and PR agencies. Thus, “which digital channels are preferred by the practitioners
related to the people in strategic communication activities” was technologies are faster than traditional
methods in strategic communication management” have been tested. As a result of the study, it was
determined that public relations practitioners use digital channels as well as traditional methods in their
strategic communication activities, but this usage varies according to the target audience and strategy
of the brands and therefore digital channels are not always preferred first.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.