Oyun alanında çalışan bilim insanı Ilya Vedrashko’ya (2006) göre, dijital oyunların reklam amacıyla kullanımının kökeni 1980lerin başlarına kadar gidebilmektedir ve hatta dijital oyunların bazı ilk örneklerine 1960 ve 1970lerde rastlamak mümkündür. Ama bu uygulamanın pazarlama endüstrisi tarafından daha fazla ilgi kazanması ancak 2000 yılında gerçekleşmiştir. www.advergames.com internet sitesinin domain sahibi olan Anthony Giallourakis “Internet tabanlı, etkileşimli gündelik oyun pazarı, internetteki gündelik oyunlarla ilişkilendirilen pazarlama ve markalama fırsatlarını şirketlerin göz ardı edemeyecekleri kadar çekici hale gelecektir” (2011, para. 1) iddia etmiştir.
Son yıllardaki reklamcılık sektöründe yaşanan oyun endüstrisi ve değişimlerin oluşumu pazarlamacıların reklam amacıyla dijital reklamı kullanmalarındaki artan ilginin sorumlusudur. Yeni teknolojilerin gelişimi ve geniş bantlı ve mobil cihazların yayılımı, dijital oyunların birer pazarlama stratejisi olarak kullanımındaki artan ilgiyle hiç kuşkusuz ilgili olacak biçimde oyun endüstrisinin büyümesini ve dijital oyunların popülerlik kazanmasını kolaylaştırmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Çevirmenler | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.