İnternet teknolojilerinin yükselmesiyle birlikte ortaya çıkan dijital dönüşüm, sosyal medya platformlarının da önem kazanmasına neden olmuştur. Kişisel, kitlesel ve profesyonel yaşamda pek çok değişime neden olan sosyal medya platformları, reklamcılık alanında da gerek markaların tüketiciye doğrudan ulaşabilmeleri gerek tüketicilerin kendi hesapları üzerinden gönüllü olarak markaları destekleme gücü gerekse de etkileşim özelliği çerçevesinde tüketici iç görülerinin yakalanması gibi pek çok unsur açısından önemli bir rol oynamaktadır. Günümüzde sosyal medya reklamlarıyla birlikte çevrimiçi alışveriş pratikleri de değişim yaşamıştır. Sosyal medyanın etkisiyle markalarla daha sık karşılaşan bireyler, çevrimiçi satın alma olanaklarıyla da hızlı bir biçimde tüketime yönlendirilmektedir.
Araştırma Y ve Z kuşaklarına mensup sosyal medya kullanıcılarının, çevrimiçi satın alma davranışlarına yönelik motivasyonları, duygu, düşünce ve öngörülerini ortaya çıkarmaya odaklamaktadır. Bu bağlamda Y ve Z kuşaklarının katılımlarıyla gerçekleştirilecek 2 ayrı odak grup görüşmesiyle, kuşaklar arasındaki farklı özelliklerin konuya ilişkin farklı ya da benzer görüşleri tespit edilip, tercihleri, yaklaşımları üzerindeki rolünün tartışılması amaçlanmaktadır. Araştırma bulgularına göre Y ve Z kuşağına mensup katılımcılar arasındaki farklı görüşlerin hız, güven duygusu eksenlerinde öne çıktığı görülmektedir. Her iki kuşaktan katılımcılar sosyal medya reklamlarına olumlu yaklaşım sergilerken, çevrimiçi satın alım pratikleri üzerinde Z kuşağının daha aktif olduğu tespit edilmiştir.
Sosyal medya reklamcılığı dijital pazarlama çevrimiçi satın alma sosyal medya
Sayın hocam, yardımlarınız için teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.