Tüm dünyada ve ülkemizde yaşanan gelişmeler ve değişimlere paralel olarak, halkla ilişkiler mesleği/disiplini de bir dönüşüm yaşamaktadır. Başlangıçta tek yönlü iletişim çalışmaları ile hedef kitleleri etkileme amacını taşıyan disiplin, bugün birçok faktörün etkisi ile farklı kavramları içine alan bir meslek haline gelmiştir. Bu çalışmada halkla ilişkiler disiplinini değişime iten dinamikler irdelenerek, gelecekte meslekte etkili olacak kavramlar ortaya konmaya çalışılmıştır. “Halkla ilişkileri değişme iten başlıca dinamikler nelerdir, gelecekte halkla ilişkilerde ön plana çıkacak kavramlar neler olacak?” sorularının yanıtları aranmıştır. Konu kapsamında literatür ve sektörde yer alan güncel araştırmalar taranarak geleceğin halkla ilişkiler öngörüsü ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırmayla gelecekte amaç ve değerler odaklı çalışmaların halkla ilişkilerin en önemli konularından biri olacağı belirlenmiştir. İklim krizi, toplumsal sorunların yükselişi ile birlikte hedef kitlelerin de değiştiği, artık şirketlerden dünyayı ve toplumu ilgilendiren sorunlara da eğilmesini istediği görülmüştür. Yeni medya ve teknoloji ile ilgili gelişmelerin halkla ilişkiler disiplinini etkilediği ve gelecekte önemli birer iletişim kanalı olacağı belirlenmiştir. Bu doğrultuda bir süredir zaten önemli bir yükseliş kaydetmiş olan sosyal medyanın şimdi ve gelecekte de önemli bir iletişim aracı olacağı, hızla gelişen yapay zeka teknolojileri, metaverse, big data, CommTech gibi kavramların önemli yatırım alanları olacağı bulunmuştur. Aynı zamanda aktivizmin gelecekte kriz iletişiminin bir konusu olmanın ötesinde, sürekli gündemlerinde tutması gereken önemli başlık olacağı, yeni kuşak çalışanın düşünce tarzı, iş yapış şekli ile iletişime yön vereceği ortaya konmuştur.
Halkla İlişkiler sürdürülebilirlik sosyal etki dijitalleşme kurumsal amaç iletişimde teknoloji yapay zeka metaverse büyük data ESG
In parallel with the developments and changes experienced all over the world and in our country, the profession/discipline of public relations is also transforming. The discipline, which initially aimed to influence target audiences with one-way communication studies, has become a profession that includes different concepts with the effect of many factors. In this study, the dynamics that push the public relations discipline to change have been examined and the concepts that will be effective in the profession in the future have been tried to be revealed. “What are the main dynamics driving change in public relations, what will be the concepts that will come to the fore in public relations in the future?” searched for answers to questions. Within the scope of the subject, the literature and current research in the sector were scanned and the public relations prediction of the future was tried to be revealed. With the research, it has been determined that in the future, aim and values-oriented studies will be one of the most important issues of public relations. With the climate crisis and the rise of social problems, it has been seen that the target audiences have also changed, and now they want companies to focus on the problems that concern the world and society. It has been determined that developments in new media and technology affect the discipline of public relations and will be an important communication channel in the future. In this direction, it has been found that social media, which has already made a significant rise for a while, will be an important communication tool, and concepts such as rapidly developing artificial intelligence technologies, metaverse, big data, and commtech would be the important investment areas. At the same time, it has been revealed that activism, beyond being a subject of crisis communication in the future, will be an important topic that should always be kept on the agenda, and it will shape communication with the way of thinking and doing business of the new generation of employees.
Key Words: Public Relations, Sustainability, Social Impact, Digitalization, Corporate Purpose, Technology in Communication, Artificial Intelligence, Metaverse, Big Data, ESG.
Public Relations sustainability social impact digitalization corporate purpose technology in communication artificial intelligence metaverse big data ESG
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.