Din hizmetlerinde, mesajların muhataplara ulaştırılmasında din görevlileri önemli role sahiptir.
Özellikle, din görevlilerinin etkili iletişim becerilerine sahip olması din hizmetlerinin niteliğini olumlu
şekilde etkilemektedir. Bu nedenle lisans öğretiminden itibaren din görevlisi adaylarına iletişim
becerilerinin kazandırılması hedeflenmelidir. Bu çalışmada, din görevlisi adaylarının algıladıkları
iletişim düzeylerinin farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Tarama modelinde betimsel bir araştırma olan bu çalışmanın örneklem grubunu,
Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 1. ve 4. sınıfta okuyan 215 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, beşli likert tipli 25 sorudan oluşan “İletişim
Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, din görevlisi adaylarının
iletişim becerilerine ilişkin algılarının olumlu düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularının
analizinde ise, din görevlisi adaylarının cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, mezun oldukları lise türü ve
yetiştikleri yerleşim türü ile iletişim becerileri algıları arasında anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir.
Bununla birlikte, araştırmaya katılanların iletişim becerileriyle ekonomik durumları arasında
ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 29 |