Research Article
BibTex RIS Cite

İslami İlimler/İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Uşak Üniversitesi Örneği)

Year 2017, Volume: 16 Issue: 32, 411 - 432, 30.12.2017
https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.378923

Abstract

Bu araştırmanın amacı İslami İlimler/İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını(ÖMYT) incelemektir. Araştırma tarama metodu kullanılarak yürütülmüştür. Çalışma grubu Uşak Üniversitesi İslami İlimler/İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören 70’i DİKAB ve 100’ü İslami İlimler/İlahiyat programında olmak üzere toplam 170 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve  Üstüner tarafından geliştirilen ÖMYT Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde istatiksel paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerinin ÖMYT düzeylerinin yüksek düzeyde olumlu olduğu saptanmıştır. Araştırma bulgularına göre DİKAB öğrencilerinin İslami İlimler/İlahiyat programına kayıtlı öğrencilere göre, kadınların erkek öğrencilere göre, mezun olunan lise türü bakımından İmam Hatip lisesi mezunlarının diğer lise mezunlarına göre, tercih bakımından isteyerek ve severek tercih edenlerin diğer tercih nedenlerine göre ÖMYT puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Buna karşın öğrencilerin ÖMYT puanlarının sınıf seviyesi ve program bakımından(normal, ikinci öğretim) anlamlı bir fark oluşturmadığı saptanmıştır. 

References

  • A. Üstün, Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 339, 2007, s. 20–27.
  • A. E. Bozdoğan ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 2, 2007, s. 83-97.
  • A. Ok ve diğerleri, “Öğretmen Yetiştirme Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Profili”, Eğitim ve Bilim, 32 (143), 2007, s. 13–25.
  • A. R. Erdem ve diğerleri, “Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Eylül 2005 Kongre Kitabı I. Cilt içinde, Denizli 2005, s. 471-477.
  • A. R. Terzi ve diğerleri,“Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 2007, s. 69-73.
  • Ahmet Ayık ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Öğretme Motivasyonları Arasındaki İlişki”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Journal of Educational Sciences Research, c. 4, sayı: 1, 2014, s. 25-43.
  • Ayhan Dikici, “Öğretmen Adaylarının, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının ve Yeterliliklerinin İncelenmesi”, e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 1C0341, 6, (1), 2011, pp. 871-883.
  • Aylin Çelen ve diğerleri, “Özel Yetenek Sınavı İle Öğrenci Alan Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Tutum ve Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, Route Educational and Social Science Journal, Volume, 2(3), 2015, pp. 1-18.
  • Aytunga Oguz. “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Öğrencilerinin Özyeterlilik İnançları İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 14, 2008, s. 1-20.
  • B. Oral, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Eğitim Araştırmaları, 15, 2004, s. 88-98.
  • Bahar Dinçer ve diğerleri, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Karşı Tutum ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counseling, Volume 4, issue 1, 2015, s. 35-46.
  • Burhan Çapri ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Meslekî Yeterlilik inançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelere Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 15, 2008, s. 33-55.
  • C. J. Coultas ve diğerleri, “Who becomes a teacher? The Characteristics of Student Teachers in Four Countries,” International, Journal of Educational Development, 22(3–4), 2002, pp. 243–260.
  • C. T. Uğurlu ve diğerleri, “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 1, 2011, s. 68-74.
  • Can Şendil, “Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE). 24, 2010, s. 13-28.
  • Cemalettin İpek ve diğerleri, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Ve Okul Yöneticiliğine Yönelik Tutumları”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23, 1, 2015, s. 211-226.
  • Çağlar Çağlar, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yabancılaşma Düzeyleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (3), 2013, s. 1497-1513.
  • Çiğdem Kağıtçıbaşı, Günümüzde İnsan ve İnsanlar, 14. Basım, Evrim Yayınları, İstanbul 2013.
  • Çiğdem Kırel ve diğerleri, Sosyal Psikoloji II, Editör, Sezen Ünlü, Anadolu Üniversitesi, 2011, Eskişehir
  • David Myers, Sosyal Psikoloji, çev.: Editörü Serap Akfırat, Nobel Yayınları, Ankara 2015.
  • Davut Köğce ve diğerleri, “Freshman and Senior Preservice Mathematics Teachers’ Attitudes Toward Teaching Profession”, The International Journal of Research in Teacher Education, 2(1), 2010, s. 2-18.
  • Dilek Yalız, “Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması”, BESBD, 5, 1, 2010, s. 7-14
  • Duygu Piji Küçük, “Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumları”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 2012, s. 151-161.
  • Elliot Aronson ve diğerleri, Sosyal Psikoloji, çev.: Okhan Gündüz, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2012
  • Ercan Akpınar ve diğerleri, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 2006, s. 56-62.
  • Evren Şumuer ve diğerleri, “Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Demografik Özellikleri, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Eğitime İlişkin Görüşleri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 9, 18, 2010 s. 21-46.
  • F. Torun, Farklı Statülerde Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları (Isparta Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 2010.
  • Fatih Camadan ve diğerleri, “Farklı Programlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması: Rize Üniversitesi Örneği”, International Conference on New Trends in Education and Their Implications (Kongre Kitabı içinde), ISBN: 978 605 364 104 9, Antalya, 11-13 November, 2010, s. 774-779.
  • Fatma Yaşar Ekici, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Örneği)”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research, 735, 2014 s. 658-665 www. sosyalarastirmalar.com, Issn: 1307-9581.
  • Gizem Engin ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları(Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)”, TSA,18/2, 2014, s. 153-164.
  • H. Demirtaş, ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları Ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Eğitim ve Bilim, 36(159), 2011 s. 96-111.
  • H. H. Özkan, “Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (SDÜ Örneği)”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 2, 2012, s. 29-48.
  • H. Özder ve diğerleri “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi,”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16, 2, 2010, s. 253-275.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24.html adresinden 15 Kasım 2016 tarihinde alındı. İ. Bircan, “Türkiye’de öğretmen arz ve talebinde dengesizlikler”, Türkiye’de öğretmen eğitiminin çıkmazı: Eğitimde yansımalar, Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı 9. Evren yayıncılık ve Basım San., Ankara 2009. s. 177-186.
  • İ. Bulut, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği)”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 2009, s. 13-24.
  • İsmail Yılmaz, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Y. Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği 2015.
  • K. B. Pehlivan,“Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 2, 2008 s. 151-168.
  • Levent Eraslan ve diğerleri, “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları” Kastamonu Eğitim Dergisi, 19, 2, 2011, s. 427-438.
  • M. Alım ve diğerleri, “Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları,”. Milli Eğitim Dergisi. 35(172),2006, s. 263–275.
  • M. Aksu ve diğerleri,“Who are the future teachers in Turkey. Characteristics of entering student teachers”, International Journal of Educational Development, 30(1), 2010, pp. 91-101.
  • M. Başbay ve diğerleri, “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları: Boylamsal Bir Çalışma,” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 59, 2009, s. 345-366.
  • M. E. Aksoy, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları “ (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği), Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 2010, s. 197–212.
  • M. Kaya, “Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Son Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 14-15, 2003, s. 89-115.
  • M. N. Gömleksiz ve diğerleri, “Ortaöğretime Nitelikli Öğretmen Yetiştirmede Tezsiz Yüksek Lisans Uygulaması”, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu 20-22 Aralık 2004 Bildiriler Kitabı içinde, Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2006 s. 545-551.
  • M. Üstüner ve diğerleri, “Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları”, Eğitim ve Bilim, 34, 151, 2009, s. 140-155.
  • M. Üstüner, Mehmet, “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması,” Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 45, 2006, s. 109-127.
  • M. Tekerek ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, 5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ: 22-24 Eylül 2011.
  • Menderes Kabadayı ve diğerleri, “Eğitim Fakülteleri İle Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumlarının İncelenmesi,” Türkiye Kickboks Federasyonu Spor Bilimleri Dergisi, 4, 2, 2011, s. 1-13.
  • Michael A. Hogg ve diğerleri, Sosyal Psikoloji, 2. Baskı, çev.: İbrahim Yıldız- Aydın Gelmez, Ütopya Yayınları, İstanbul 2014.
  • Mustafa Kahyaoğlu ve diğerleri, Mustafa, Tan, Çetin, Kaya, Mehmet Fatih. (2013). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 21, 2013, s. 225-236.
  • Mücahit Arpacı, “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, c. 12, No. 27, 2014, s. 75-98.
  • Mükremin Durmuş ve diğerleri, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumlarının İncelenmesi”,” TİDSAD Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies 2 (2), 2015, s. 365-377.
  • N. Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 2008. Nuriye Semerci ve diğerleri, ”Türkiye’de Öğretmenlik Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 1, 2004, s. 137-146.
  • Nurten Kımter, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi; Issn: 1308-8041, E-Issn: 1309-4033, 8, 29, 2016, s. 161-200.
  • Orhan Eret ve diğerleri, “Öğretmenlik Programlarını Kimler Tercih Ediyor? Adayların Giriş Özellikleri ve Öğretmenliğe Yönelik Tutumları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(4), 2014, s. 75-92.
  • Rafet Aydın ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 2012, s. 257-294.
  • S. Açışlı ve diğerleri, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1, 2, 2012, s. 266-271.
  • S. Yüksel, “Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına Etkisi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 2, 2004, s. 355-379.
  • Sadık Güleçen ve diğerleri, “Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18,1, 2008, s. 139-157.
  • Suat Kol, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Akademik Bakış Dergisi, sayı: 48, 2015, s. 147-156, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, ISSN:1694-528X İktisat Ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat Kırgızistan, http:/www.akademikbakis.org.
  • Thomas Hylland Eriksen, Sosyal ve Kültürel Antropoloji, çev.: Erkan Koca, Birleşik Yayınevi, Ankara 2012.
  • W.G. Allport, “Attitudes,” C. M. Murchison (edit.:) Handbook of Social Psychology, Worcester, MA. Clark U. Press, 1935, pp. 789-844.
  • William Haviland ve diğerleri, Kültürel Antropoloji, çev.: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2008.
  • Y. Çapa ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 2000, s. 69-73.
  • Y. Kuzgun, Meslek Danışmanlığı-Kuramlar Uygulamalar, Nobel Yayınları, Ankara 2000. Yunus Özyurt ve diğerleri, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Kopya Çekmeye Yönelik Tutumlarının Görünümü”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 1, 2014, s. 78-101.
  • Yusuf Ergen ve diğerleri, “Sınıf Öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”, Journal of Research in Education and Teaching, 3, 1 Makale No: 35 ISSN: 2146-9199, 2014, s. 375-383.
  • Zafer Tanel ve diğerleri, “Fizik Öğretmen Adaylarının, Fizik Dersine ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesine İlişkin Boylamsal Bir Çalışma”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 2, 2013, s. 451-468.

Examining Islamic Sciences/Theology Faculty Students’ Attitudes Towards Teaching: Uşak University Islamic Sciences/Theology Faculty Sample

Year 2017, Volume: 16 Issue: 32, 411 - 432, 30.12.2017
https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.378923

Abstract

The aim of this research was to determine students’ attitudes towards teaching studying in Islamic Sciences/Theology Faculty by using survey method. In this study, participants were consisted of 170 students (70 in Religion and Morality Teaching, 100 in Islamic Sciences/Theology) from Usak University. Data were collected by using “Personal Information Form” and the “Attitudes Towards Teaching Scale” developed by Üstüner. Data were analyzed by using SPSS. Findings showed students of Islamic Sciences/ Theology Faculty had positive attitudes towards teaching. Students in Religion and Morality Teaching department had more positive attitudes towards teaching compared to students in Islamic Sciences/ Theology Faculty. Also female participants had more positive attitudes and students’ scores in the Attitudes Towards Teaching Scale differentiated in term of type of high school that they graduated. The students graduated from Imam Hatip High School had more positive attitudes towards teaching. Students’ scores showed differences in term of preference, the students who voluntarily and fondly prefered to have more positive attitudes towards teaching. On the other hand, students’ scores showed no differences in terms of type of education and class level. 

References

  • A. Üstün, Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 339, 2007, s. 20–27.
  • A. E. Bozdoğan ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 2, 2007, s. 83-97.
  • A. Ok ve diğerleri, “Öğretmen Yetiştirme Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Profili”, Eğitim ve Bilim, 32 (143), 2007, s. 13–25.
  • A. R. Erdem ve diğerleri, “Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Eylül 2005 Kongre Kitabı I. Cilt içinde, Denizli 2005, s. 471-477.
  • A. R. Terzi ve diğerleri,“Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 2007, s. 69-73.
  • Ahmet Ayık ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Öğretme Motivasyonları Arasındaki İlişki”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Journal of Educational Sciences Research, c. 4, sayı: 1, 2014, s. 25-43.
  • Ayhan Dikici, “Öğretmen Adaylarının, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının ve Yeterliliklerinin İncelenmesi”, e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 1C0341, 6, (1), 2011, pp. 871-883.
  • Aylin Çelen ve diğerleri, “Özel Yetenek Sınavı İle Öğrenci Alan Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Tutum ve Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, Route Educational and Social Science Journal, Volume, 2(3), 2015, pp. 1-18.
  • Aytunga Oguz. “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Öğrencilerinin Özyeterlilik İnançları İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 14, 2008, s. 1-20.
  • B. Oral, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Eğitim Araştırmaları, 15, 2004, s. 88-98.
  • Bahar Dinçer ve diğerleri, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Karşı Tutum ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counseling, Volume 4, issue 1, 2015, s. 35-46.
  • Burhan Çapri ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Meslekî Yeterlilik inançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelere Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 15, 2008, s. 33-55.
  • C. J. Coultas ve diğerleri, “Who becomes a teacher? The Characteristics of Student Teachers in Four Countries,” International, Journal of Educational Development, 22(3–4), 2002, pp. 243–260.
  • C. T. Uğurlu ve diğerleri, “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 1, 2011, s. 68-74.
  • Can Şendil, “Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE). 24, 2010, s. 13-28.
  • Cemalettin İpek ve diğerleri, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Ve Okul Yöneticiliğine Yönelik Tutumları”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23, 1, 2015, s. 211-226.
  • Çağlar Çağlar, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yabancılaşma Düzeyleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (3), 2013, s. 1497-1513.
  • Çiğdem Kağıtçıbaşı, Günümüzde İnsan ve İnsanlar, 14. Basım, Evrim Yayınları, İstanbul 2013.
  • Çiğdem Kırel ve diğerleri, Sosyal Psikoloji II, Editör, Sezen Ünlü, Anadolu Üniversitesi, 2011, Eskişehir
  • David Myers, Sosyal Psikoloji, çev.: Editörü Serap Akfırat, Nobel Yayınları, Ankara 2015.
  • Davut Köğce ve diğerleri, “Freshman and Senior Preservice Mathematics Teachers’ Attitudes Toward Teaching Profession”, The International Journal of Research in Teacher Education, 2(1), 2010, s. 2-18.
  • Dilek Yalız, “Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması”, BESBD, 5, 1, 2010, s. 7-14
  • Duygu Piji Küçük, “Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumları”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 2012, s. 151-161.
  • Elliot Aronson ve diğerleri, Sosyal Psikoloji, çev.: Okhan Gündüz, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2012
  • Ercan Akpınar ve diğerleri, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 2006, s. 56-62.
  • Evren Şumuer ve diğerleri, “Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Demografik Özellikleri, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Eğitime İlişkin Görüşleri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 9, 18, 2010 s. 21-46.
  • F. Torun, Farklı Statülerde Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları (Isparta Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 2010.
  • Fatih Camadan ve diğerleri, “Farklı Programlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması: Rize Üniversitesi Örneği”, International Conference on New Trends in Education and Their Implications (Kongre Kitabı içinde), ISBN: 978 605 364 104 9, Antalya, 11-13 November, 2010, s. 774-779.
  • Fatma Yaşar Ekici, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Örneği)”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research, 735, 2014 s. 658-665 www. sosyalarastirmalar.com, Issn: 1307-9581.
  • Gizem Engin ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları(Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)”, TSA,18/2, 2014, s. 153-164.
  • H. Demirtaş, ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları Ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Eğitim ve Bilim, 36(159), 2011 s. 96-111.
  • H. H. Özkan, “Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (SDÜ Örneği)”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 2, 2012, s. 29-48.
  • H. Özder ve diğerleri “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi,”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16, 2, 2010, s. 253-275.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24.html adresinden 15 Kasım 2016 tarihinde alındı. İ. Bircan, “Türkiye’de öğretmen arz ve talebinde dengesizlikler”, Türkiye’de öğretmen eğitiminin çıkmazı: Eğitimde yansımalar, Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı 9. Evren yayıncılık ve Basım San., Ankara 2009. s. 177-186.
  • İ. Bulut, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği)”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 2009, s. 13-24.
  • İsmail Yılmaz, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Y. Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği 2015.
  • K. B. Pehlivan,“Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 2, 2008 s. 151-168.
  • Levent Eraslan ve diğerleri, “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları” Kastamonu Eğitim Dergisi, 19, 2, 2011, s. 427-438.
  • M. Alım ve diğerleri, “Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları,”. Milli Eğitim Dergisi. 35(172),2006, s. 263–275.
  • M. Aksu ve diğerleri,“Who are the future teachers in Turkey. Characteristics of entering student teachers”, International Journal of Educational Development, 30(1), 2010, pp. 91-101.
  • M. Başbay ve diğerleri, “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları: Boylamsal Bir Çalışma,” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 59, 2009, s. 345-366.
  • M. E. Aksoy, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları “ (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği), Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 2010, s. 197–212.
  • M. Kaya, “Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Son Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 14-15, 2003, s. 89-115.
  • M. N. Gömleksiz ve diğerleri, “Ortaöğretime Nitelikli Öğretmen Yetiştirmede Tezsiz Yüksek Lisans Uygulaması”, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu 20-22 Aralık 2004 Bildiriler Kitabı içinde, Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2006 s. 545-551.
  • M. Üstüner ve diğerleri, “Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları”, Eğitim ve Bilim, 34, 151, 2009, s. 140-155.
  • M. Üstüner, Mehmet, “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması,” Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 45, 2006, s. 109-127.
  • M. Tekerek ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, 5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ: 22-24 Eylül 2011.
  • Menderes Kabadayı ve diğerleri, “Eğitim Fakülteleri İle Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumlarının İncelenmesi,” Türkiye Kickboks Federasyonu Spor Bilimleri Dergisi, 4, 2, 2011, s. 1-13.
  • Michael A. Hogg ve diğerleri, Sosyal Psikoloji, 2. Baskı, çev.: İbrahim Yıldız- Aydın Gelmez, Ütopya Yayınları, İstanbul 2014.
  • Mustafa Kahyaoğlu ve diğerleri, Mustafa, Tan, Çetin, Kaya, Mehmet Fatih. (2013). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 21, 2013, s. 225-236.
  • Mücahit Arpacı, “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, c. 12, No. 27, 2014, s. 75-98.
  • Mükremin Durmuş ve diğerleri, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumlarının İncelenmesi”,” TİDSAD Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies 2 (2), 2015, s. 365-377.
  • N. Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 2008. Nuriye Semerci ve diğerleri, ”Türkiye’de Öğretmenlik Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 1, 2004, s. 137-146.
  • Nurten Kımter, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi; Issn: 1308-8041, E-Issn: 1309-4033, 8, 29, 2016, s. 161-200.
  • Orhan Eret ve diğerleri, “Öğretmenlik Programlarını Kimler Tercih Ediyor? Adayların Giriş Özellikleri ve Öğretmenliğe Yönelik Tutumları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(4), 2014, s. 75-92.
  • Rafet Aydın ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 2012, s. 257-294.
  • S. Açışlı ve diğerleri, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1, 2, 2012, s. 266-271.
  • S. Yüksel, “Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına Etkisi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 2, 2004, s. 355-379.
  • Sadık Güleçen ve diğerleri, “Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18,1, 2008, s. 139-157.
  • Suat Kol, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Akademik Bakış Dergisi, sayı: 48, 2015, s. 147-156, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, ISSN:1694-528X İktisat Ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat Kırgızistan, http:/www.akademikbakis.org.
  • Thomas Hylland Eriksen, Sosyal ve Kültürel Antropoloji, çev.: Erkan Koca, Birleşik Yayınevi, Ankara 2012.
  • W.G. Allport, “Attitudes,” C. M. Murchison (edit.:) Handbook of Social Psychology, Worcester, MA. Clark U. Press, 1935, pp. 789-844.
  • William Haviland ve diğerleri, Kültürel Antropoloji, çev.: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2008.
  • Y. Çapa ve diğerleri, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 2000, s. 69-73.
  • Y. Kuzgun, Meslek Danışmanlığı-Kuramlar Uygulamalar, Nobel Yayınları, Ankara 2000. Yunus Özyurt ve diğerleri, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Kopya Çekmeye Yönelik Tutumlarının Görünümü”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 1, 2014, s. 78-101.
  • Yusuf Ergen ve diğerleri, “Sınıf Öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”, Journal of Research in Education and Teaching, 3, 1 Makale No: 35 ISSN: 2146-9199, 2014, s. 375-383.
  • Zafer Tanel ve diğerleri, “Fizik Öğretmen Adaylarının, Fizik Dersine ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesine İlişkin Boylamsal Bir Çalışma”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 2, 2013, s. 451-468.
There are 67 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özer Çetin This is me

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 32

Cite

ISNAD Çetin, Özer. “İslami İlimler/İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Uşak Üniversitesi Örneği)”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/32 (December 2017), 411-432. https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.378923.

Journal of Divinity Faculty of Hitit University is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

88x31.png

Journal of Divinity Faculty of Hitit University

Hitit Üniversity Divinity Faculty 

Mimar Sinan Mah. 3. Cad. 19100 ÇORUM

Tel: 0090 (364) 234 63 58 Faks: 0 (364) 2346357