Son yıllarda
öğretmenlerin niteliği sıkça tartışılan bir konudur. Bu yüzden, Milli Eğitim
Bakanlığı da atamasını yaptığı aday öğretmenlerin daha nitelikli yetişmelerini
sağlamak için yeni bir programı uygulamaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı da
aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme programı içeriğine yönelik
tutumlarını belirlemek için bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya 20 farklı branştan 129 aday öğretmen
katılmıştır. Aday Öğretmen Tutum
Ölçeği’nin (AÖTÖ) yapı geçerliğini belirlemek için temel bileşenler
analizi, faktör analizi ve varimax dik döndürme işlemi yapılmıştır. İlk başta
36 madde olan ölçekten açımlayıcı faktör analizi sonucunda 11 madde çıkartılmış
ve 6 faktörlü, toplam varyansın % 68,166’sını açıklayan, 25 maddeden oluşan
ölçek elde edilmiştir. Tüm ölçeğin Cronbach Alpha (iç tutarlık) katsayısı ise
0.90 olarak hesaplanmıştır. Bu
sonuçlar, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |