Research Article
BibTex RIS Cite

ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2017, Volume: 10 Issue: 2, 1771 - 1798, 17.12.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.295906

Abstract

     Son yıllarda
öğretmenlerin niteliği sıkça tartışılan bir konudur. Bu yüzden, Milli Eğitim
Bakanlığı da atamasını yaptığı aday öğretmenlerin daha nitelikli yetişmelerini
sağlamak için yeni bir programı uygulamaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı da
aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme programı içeriğine yönelik
tutumlarını belirlemek için bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya 20 farklı branştan 129 aday öğretmen
katılmıştır. Aday Öğretmen Tutum
Ölçeği’nin (AÖTÖ) yapı geçerliğini belirlemek için temel bileşenler
analizi, faktör analizi ve varimax dik döndürme işlemi yapılmıştır. İlk başta
36 madde olan ölçekten açımlayıcı faktör analizi sonucunda 11 madde çıkartılmış
ve 6 faktörlü, toplam varyansın % 68,166’sını açıklayan, 25 maddeden oluşan
ölçek elde edilmiştir. Tüm ölçeğin Cronbach Alpha (iç tutarlık) katsayısı ise
0.90 olarak hesaplanmıştır. Bu
sonuçlar, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

References

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. (2002), “Faktör Analizi: Temel Kavramlar Ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Eğitim Yönetimi Dergisi, 32, ss. 470-483.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. (2006), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. (2012), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 17. Baskı.
  • CÜRE, Fatma. & ÖZDENER, Nesrin. (2008), “Öğretmenlerin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri (Bit) Uygulama Başarıları Ve Bit’e Yönelik Tutumları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 34, ss: 41-53.
  • ÇAPRİ, Burhan. & ÇELİKKALELİ Öner. (2008), “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlilik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.: 9, S: 15, ss: 33–53.
  • ÇAKIR, Özlem. (2005), Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Ve Eğitim Fakülteleri İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik Tutumları Ve Mesleki Yeterlik Algıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), ss. 27-42.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 2, 1771 - 1798, 17.12.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.295906

Abstract

References

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. (2002), “Faktör Analizi: Temel Kavramlar Ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Eğitim Yönetimi Dergisi, 32, ss. 470-483.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. (2006), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. (2012), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 17. Baskı.
  • CÜRE, Fatma. & ÖZDENER, Nesrin. (2008), “Öğretmenlerin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri (Bit) Uygulama Başarıları Ve Bit’e Yönelik Tutumları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 34, ss: 41-53.
  • ÇAPRİ, Burhan. & ÇELİKKALELİ Öner. (2008), “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlilik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.: 9, S: 15, ss: 33–53.
  • ÇAKIR, Özlem. (2005), Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Ve Eğitim Fakülteleri İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik Tutumları Ve Mesleki Yeterlik Algıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), ss. 27-42.
There are 6 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nevzat Gencer

Publication Date December 17, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Gencer, N. (2017). ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1771-1798. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.295906
AMA Gencer N. ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. hititsosbil. December 2017;10(2):1771-1798. doi:10.17218/hititsosbil.295906
Chicago Gencer, Nevzat. “ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, no. 2 (December 2017): 1771-98. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.295906.
EndNote Gencer N (December 1, 2017) ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 2 1771–1798.
IEEE N. Gencer, “ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”, hititsosbil, vol. 10, no. 2, pp. 1771–1798, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.295906.
ISNAD Gencer, Nevzat. “ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/2 (December 2017), 1771-1798. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.295906.
JAMA Gencer N. ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. hititsosbil. 2017;10:1771–1798.
MLA Gencer, Nevzat. “ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 2, 2017, pp. 1771-98, doi:10.17218/hititsosbil.295906.
Vancouver Gencer N. ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMINA YÖNELİK ADAY ÖĞRETMEN TUTUM ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ (AÖTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. hititsosbil. 2017;10(2):1771-98.