Araştırmada,
60-72 aylık çocukların akademik yetkinliklerine ilişkin algıları, okula karşı
tutumları ve öğretmenleri ile ilgili düşüncülerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu
doğrultuda araştırmada, veri toplama tekniği olarak hem nicel hem nitel
boyutları içeren karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
Aydın ili merkez ilçede yer alan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden
çocukların içinden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 60-72 aylık 250 çocuk
oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda veriler Valeski ve Stipek (2001) tarafından
geliştirilen “Okul Hakkındaki Duygularım” ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Araştırmanın nitel boyutunda ise 60-72 aylık 30 çocuk ile yarı yapılandırılmış
görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, nicel olarak elde edilen
verilerin, nitel olarak elde edilen veriler tarafından da desteklendiği
çocukların çoğunluğunun; okula ilişkin tutumları ve öğretmenle ilgili
düşüncelerinin yüksek düzeyde olduğu, matematiğe ilişkin algılarının orta
düzeyde olduğu, okuma yazmaya ilişkin algılarının ise düşük düzeyde olduğu
tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |