Teknoloji
ile çevrelendiğimiz şu günlerde, teknolojiyi öğrenme sürecine entegre etmek hem
yararlı hem de kaçınılmazdır. Öğrenciler için çekici öğrenme araçlarıdır.
Tabletler, özellikle dil sınıflarında oldukça pratik ve kullanımı kolay eğitim
araçlarıdır. Görsel ve işitsel materyaller sağlarlar ve bunlar farklı
seviyelerdeki öğrencilere yardımcı olurlar.
Bu çalışmanın
iki amacı vardır; Birincisi, deneyimle, İngilizce dil sınıflarında tablet
kullanma zorluklarını ve faydalarını tartışmaktır. İkincisi, çalışmanın sonunda
hem yeni teknikler hem de yöntemler aramak ve sunmaktır. Zorlukları ve
faydaları tartışmaya çalışırken, öğretmenlerin tablet bilgisayarlardan en iyi
şekilde nasıl yararlanabileceklerine değinilecektir. Tabletleri sınıflara
entegre etmeye ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri de dahil edilmiştir. Uygulama
Atılım Üniversitesi Hazırlık Okulu’nda gerçekleşmiştir. Araştırmacı aynı
zamanda bu Üniversite de İngilizce öğretmeni olduğu için zorlukları ve
avantajlar yaşanmış, bizzat ayrıntılı olarak gözlemlemiştir. Eğitmenler
tarafından etkin bir şekilde yönlendirildiğinde, tabletler farklılaştırılmış eğitimi
destekler. Öğrenciler etkinliklerle meşgul olur ve görsel, işitsel ve bireysel
olarak kendi hızlarında egzersiz yaparlar.
Sonuç olarak,
yeni tablet kullanımının olumlu ve olumsuz sonuçları belirlenir ve tablete
entegre sınıflarda çalışan eğitmenlerin metodolojik bilgilerini
geliştirmelerine yardımcı olması sağlanabilirse çalışma hedefine ulaşacaktır.
As we are surrounded by technology, it is both useful
and inevitable to integrate it into the learning process. For students, they
are attractive learning tools. Tablets are quite practical and easy-to-use
educational tools especially in the language classrooms. The research applied
in Atılım University, challenges and advantages have been experienced and
observed in detail by researcher. When guided effectively by the instructors,
tablets support differentiated instruction. Students engage with activities and
exercises visually, audial and also individually at their own pace. This study
has two aims; the first one is, with the experience gathered, to discuss the
challenges and benefits of using tablets in the English language classrooms.
The second one is to both look for and offer new techniques and methods at the
end of the study. While trying to discuss challenges and benefits, how the
teachers can make the most of tablet computers will be touched on. Student and
teacher viewpoints on integrating tablets into classrooms are also briefly
included. In the end, the study will achieve its goal if new tablet usage
approaches are presented and help the educators working in the
tablet-integrated classrooms to improve their methodological knowledge.
Tablets English Education Differentiated İnstruction Technology Tablet-İntegrated Classrooms
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 2 |