Çevre kirliliği ile ilgili endişelerin artması ve
otellerin çevre üzerinde olumsuz etkilerinin olduğunun görülmesi ile birlikte otel
endüstrisinin çevrenin korunmasına katkıda bulunma konusunda sorumluluklarının
olduğu kabul edilmiştir. Bu çalışmada çevre bilincinin daha fazla ödeme niyeti
ve kalma niyeti üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte
yeşil otel uygulamaları ile çevresel bilincinin daha fazla ödeme niyeti ve
kalma niyeti üzerindeki etkileri karşılaştırılmıştır. Ayrıca çevre bilinci ve
yeşil otel uygulamalarının demografik özelliklere göre farklılıkları incelenmiştir.
400 kişiye uygulanan anket çalışması sonucunda çevre bilincinin yeşil otellerde
kalma niyeti ile daha fazla ödeme niyetini olumlu etkilediği tespit edilmiştir.
Çevre bilincinin kalma niyeti ve daha fazla ödeme niyeti üzerinde algılanan
yeşil otel uygulamalarına göre daha etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte
eğitim durumu yüksek kişilerin çevre bilincinin yüksek aynı zamanda yeşil otel
uygulamalarına yönelik algılarının da olumlu olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |