Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 1, 205 - 222, 30.06.2019
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.538015

Öz

Çevre kirliliği ile ilgili endişelerin artması ve
otellerin çevre üzerinde olumsuz etkilerinin olduğunun görülmesi ile birlikte otel
endüstrisinin çevrenin korunmasına katkıda bulunma konusunda sorumluluklarının
olduğu kabul edilmiştir. Bu çalışmada çevre bilincinin daha fazla ödeme niyeti
ve kalma niyeti üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte
yeşil otel uygulamaları ile çevresel bilincinin daha fazla ödeme niyeti ve
kalma niyeti üzerindeki etkileri karşılaştırılmıştır. Ayrıca çevre bilinci ve
yeşil otel uygulamalarının demografik özelliklere göre farklılıkları incelenmiştir.
400 kişiye uygulanan anket çalışması sonucunda çevre bilincinin yeşil otellerde
kalma niyeti ile daha fazla ödeme niyetini olumlu etkilediği tespit edilmiştir.
Çevre bilincinin kalma niyeti ve daha fazla ödeme niyeti üzerinde algılanan
yeşil otel uygulamalarına göre daha etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte
eğitim durumu yüksek kişilerin çevre bilincinin yüksek aynı zamanda yeşil otel
uygulamalarına yönelik algılarının da olumlu olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Aylan, F. K. ve Sezgin, M. (2016). Turistlerin Yeşil Otellere Yönelik Düşünceleri ve Kalma Niyetleri: Antalya’da Bir Araştırma. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 286-300.
  • Baker, M. A., Davis, E. A. ve Weaver, P. A. (2014). Eco-friendly attitudes, barriers to participation, and differences in behavior at green hotels. Cornell Hospitality Quarterly, 55(1), 89-99.
  • Berezan, O., Raab, C., Yoo, M. ve Love, C. (2013). Sustainable hotel practices and nationality: The impact on guest satisfaction and guest intention to return. International Journal of Hospitality Management, 34(1), 227-233.
  • Chen, Y.S., (2010). The drivers of green brand equity: green brand image, green satis-faction, and green trust. Journal of Business Ethics, 93(2), 307–319.
  • Chen, M. F. ve Tung, P. J. (2014). Developing an extended theory of planned behavior model to predict consumers’ intention to visit green hotels. International Journal of Hospitality Management, 36(1), 221-230.
  • Choi, H., Jang, J., ve Kandampully, J. (2015). Application of the extended VBN theory to understand consumers’ decisions about green hotels. International Journal of Hospitality Management, 51, 87-95.
  • Doğan, Ö. ve Ertaş, F. C. (2018). Çevreye Duyarlılığın Rekabet Gücüne Etkisi: Yeşil Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Uygulama. Maliye Finans Yazıları, (110), 217-234.
  • Dief, M. ve Font, X. (2010). The Determinants of Hotels’ Marketing Managers Green Marketing Behaviour. Journal of Sustainable Tourism, 18(2),157-174.
  • Ecevit M.Z. (2018), Yeşil Kalite Ve Yeşil İmaj Algısının Daha Fazla Ödeme Niyeti İle İlişkisi: Yeşil Göz Boyamanın Düzenleyici Rolü, Business & Management Studies: An Internatıonal Journal, 6(3), 472-486.
  • Erten,S. (2004). Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, 65(66), 1-13.
  • Green Hotel Association. (2019). What Are Green Hotels. Green Hotel Association 713-789. http://greenhotels.com/index.php#a (15.02.2019).
  • Han, H., Hsu, L. T. J. ve Lee, J. S. (2009). Empirical investigation of the roles of attitudes toward green behaviors, overall image, gender, and age in hotel customers’ eco-friendly decision-making process. International Journal of Hospitality Management, 28(4), 519-528.
  • Han, H., Hsu, L. T. J., Lee, J. S. ve Sheu, C. (2011). Are lodging customers ready to go green? An examination of attitudes, demographics, and eco-friendly intentions. International Journal of Hospitality Management, 30(2), 345-355.
  • Han, X. ve Chan, K. (2013). Perception of green hotels among tourists in Hong Kong: An exploratory study. Services Marketing Quarterly, 34(4), 339-352.
  • Huang, H. C., Lin, T. H., Lai, M. C. ve Lin, T. L. (2014). Environmental consciousness and green customer behavior: An examination of motivation crowding effect. International Journal of Hospitality Management, 40(1), 139-149.
  • Jeong, E., Jang, S. S., Day, J. ve Ha, S. (2014). The impact of eco-friendly practices on green image and customer attitudes: An investigation in a café setting. International Journal of Hospitality Management, 41(1), 10-20.
  • Kang, K. H., Stein, L., Heo, C. Y. ve Lee, S. (2012). Consumers’ willingness to pay for green initiatives of the hotel industry. International Journal of Hospitality Management, 31(2), 564–572.
  • Kasim, A. (2004). Socio-environmentally responsible hotel business: Do tourists to Penang Island, Malaysia care? Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 11(4), 5–28.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). Turizm İşletmesi Belgeli Tesisler, http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html (05.03.2019)
  • Lee, J. S., Hsu, L. T., Han, H. ve Kim, Y. (2010). Understanding how consumers view green hotels: How a hotel’s green image can influence behavioural intentions. Journal of Sustainable Tourism, 18(7), 901–914.
  • Manaktola, K., ve Jauhari, V. (2007). E xploring consumer attitude and behaviour towards green practices in the lodging industry in India. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19(5), 364–377
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer responses to environmentally certified hotels: The moderating effect of environmental consciousness on the formation of behavioral intentions. Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • Millar, M. ve Baloglu, Ş. (2011). Hotel guests’ preferences for green guest room attributes. Cornell Hospitality Quarterly 52(3), 302-311.
  • Sert, A. N. (2017). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Doğa Residence Otel Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-20.
  • Siti-Nabiha, A. K., George, R. A., Wahid, N. A., Amran, A., Mahadi, R. ve Abustan, I. (2014). The Development of a Green Practice Index for the Malaysian Hotel Industry. Issues in Social & Environmental Accounting, 8(1), 23-47.
  • Verma, V. K. ve Chandra, B. (2018). An application of theory of planned behavior to predict young Indian consumers' green hotel visit intention. Journal of Cleaner Production, 172, 1152-1162.
  • Wang, J., Wang, S., Xue, H., Wang, Y. ve Li, J. (2018). Green image and consumers’ word-of-mouth intention in the green hotel industry: The moderating effect of Millennials. Journal of Cleaner Production, 181(1), 426-436.
  • Yusof, J. M., Musa, R. ve Rahman, S. A. (2012). The effects of green image of retailers on shopping value and store loyalty. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 50, 710-721.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Nevin Sert 0000-0002-9192-1969

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sert, A. N. (2019). ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205-222. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.538015
AMA Sert AN. ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. hititsosbil. Haziran 2019;12(1):205-222. doi:10.17218/hititsosbil.538015
Chicago Sert, Ayşe Nevin. “ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12, sy. 1 (Haziran 2019): 205-22. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.538015.
EndNote Sert AN (01 Haziran 2019) ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 1 205–222.
IEEE A. N. Sert, “ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, hititsosbil, c. 12, sy. 1, ss. 205–222, 2019, doi: 10.17218/hititsosbil.538015.
ISNAD Sert, Ayşe Nevin. “ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12/1 (Haziran 2019), 205-222. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.538015.
JAMA Sert AN. ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. hititsosbil. 2019;12:205–222.
MLA Sert, Ayşe Nevin. “ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 12, sy. 1, 2019, ss. 205-22, doi:10.17218/hititsosbil.538015.
Vancouver Sert AN. ÇEVRE BİLİNCİ VE ALGILANAN YEŞİL OTEL UYGULAMALARININ YEŞİL OTELLERDE KALMA NİYETİ VE FAZLA ÖDEME NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. hititsosbil. 2019;12(1):205-22.