Year 2017, Volume 5 , Issue 9, Pages 247 - 256 2017-08-03

EMOJİ ATTİTUDE OF TURKİSH UNİVERSİTY STUDENTS
TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI

Levent TOKSÖZ [1] , Cahit KAHRAMAN [2]


The purpose of this study was to clarify the emoji (pictogram)  attitude of Turkish university students. E moji, which comes from the combination of e, meaning japanese picture, and moji words, which means letter; is defined as a visual symbol used in expressing feelings or some concepts in written messages. Emoji was originally designed by Shigetaka Kurita, who worked in a mobile phone company in Japan in 1998,as 176 pieces. In 2010, after Apple began supporting emoji on iPhone devices, it gained global popularity.While the use of emoji in written messages is widespread, we understand that the study done in our country is very limited.In this limited number of studies, It is emphasized that especially young generation has a positive attitude towards emoji. In this study, emoji attitude of Turkish university students was examined by considering the gender factor. Using participants from the Namik Kemal University,60 males and 60 females were asked about personal emoji releation and emoji benefit perception. As a method of analysis, averages of male and female students for each question were calculated separately and t test  was applied. As a result of the survey, it was detirmined that the usage frequency of emoji is medium-level and favorable. Also, It is observed that ,there is a strong perception that the use of emoji is beneficial in expressing feelings and makes messages fun. In addition, it was seen that females appreciate the benefits of using emoji more than males.

Bu çalışmanın amacı Türk üniversite öğrencilerin emoji (pictogram) algısını ortaya çıkarmaktır. Japonca resim anlamına gelen e ile harf anlamına gelen moji kelimesinin birleşiminden meydana gelen emoji kelimesi; yazılı mesajlarda duyguları ya da bir takım kavramları ifade etmede kullanılan görsel simge olarak tanımlanır. Emoji İlk olarak 1998 yılında, Japonya’da bir cep telefonu firmasında çalışmakta olan Shigetaka Kurita tarafından 176 adet olarak tasarlanmıştır. 2010 yılında Apple’ın iPhone cihazları üzerinde emojileri desteklemeye başlamasından sonra emoji kullanımı evrensel bir popülerlik kazanmıştır. Yazılı mesajlarda emoji kullanımı yaygın bir hâl alırken, bu konuda ülkemizde yapılan çalışmaların son derece sınırlı olduğunu görmekteyiz. Bu az sayıdaki çalışmalarda, özellikle genç kuşağın emojiye yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğu vurgulanmaktadır. Bu çalışmada Türk üniversite öğrencilerin emoji algısı cinsiyet faktörü göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Namık Kemal Üniversitesi’ne mensup 60 erkek ve 60 kadın katılımcıya, “kişisel emoji ilişkisi” ve “emoji yarar algısı” üzerine sorular sorulmuştur. Analiz yöntemi olarak, her bir madde için kadın ve erkek öğrencilerin ortalamaları ayrı ayrı hesaplanarak t testi uygulanmıştır.  Araştırma sonucunda emoji kullanım sıklığının orta seviyede olduğu, emoji kullanımının olumlu karşılandığı belirlenmiştir. Emoji kullanımının duyguları ifadede ve mesajları eğlenceli bir hâle getirmede yarar sağladığına yönelik güçlü bir yargı gözlemlenmektedir. Ayrıca, kadınların erkeklere göre emoji kullanımının faydalarını daha fazla takdir ettikleri görülmüştür.

  • Barrett, S. (2002): Overcoming transactional distance as a barrier to effective communication over the internet. International Education Journal 3.4, s.34-42. GÖKALİLER, E; SAATCIOĞLU, E.( 2016) Bir Reklam Unsuru Olarak Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklamlara Yönelik Tutum Araştırması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 19(2) s.63-91. Kitamura H, & Satō S. (2009). Keitai mēru e no emoji fuyo ga joshi daigakusei no inshō keisei ni ataeru kōka. Kanjō shinri-gaku kenkyū, 17 (2 ), s.148 - 156. . Preece,J,Maloney-Krichmar,D;Abras,C (2003),”History of Emergence of Online Communites”İn B.Wellman(Ed.),Encyclopedia of Community. Berkshire Publishing Group,Saga, s.2-3. Rezabek, L.L., & Cochenour,J.J.(1998)Visual cues in computer-mediated communication: Suppleementing text with emoticons. Journal of visual literacy,18,201-215. Rice, R.E., & Love, G. (1987). Electronic emotion socioemotional content in a computer mediated communication network. Communication research, 14(1), 85-108.
Subjects Social
Journal Section Tüm Sayı
Authors

Author: Levent TOKSÖZ
Country: Turkey


Author: Cahit KAHRAMAN
Country: Turkey


Dates

Publication Date : August 3, 2017

Bibtex @research article { humanitas322989, journal = {HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2147-088X}, eissn = {2645-8837}, address = {}, publisher = {Namik Kemal University}, year = {2017}, volume = {5}, pages = {247 - 256}, doi = {10.20304/humanitas.322989}, title = {TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI}, key = {cite}, author = {TOKSÖZ, Levent and KAHRAMAN, Cahit} }
APA TOKSÖZ, L , KAHRAMAN, C . (2017). TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (9) , 247-256 . DOI: 10.20304/humanitas.322989
MLA TOKSÖZ, L , KAHRAMAN, C . "TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 5 (2017 ): 247-256 <https://dergipark.org.tr/en/pub/humanitas/issue/30776/322989>
Chicago TOKSÖZ, L , KAHRAMAN, C . "TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 5 (2017 ): 247-256
RIS TY - JOUR T1 - TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI AU - Levent TOKSÖZ , Cahit KAHRAMAN Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.20304/humanitas.322989 DO - 10.20304/humanitas.322989 T2 - HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 247 EP - 256 VL - 5 IS - 9 SN - 2147-088X-2645-8837 M3 - doi: 10.20304/humanitas.322989 UR - https://doi.org/10.20304/humanitas.322989 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI %A Levent TOKSÖZ , Cahit KAHRAMAN %T TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI %D 2017 %J HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi %P 2147-088X-2645-8837 %V 5 %N 9 %R doi: 10.20304/humanitas.322989 %U 10.20304/humanitas.322989
ISNAD TOKSÖZ, Levent , KAHRAMAN, Cahit . "TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 5 / 9 (August 2017): 247-256 . https://doi.org/10.20304/humanitas.322989
AMA TOKSÖZ L , KAHRAMAN C . TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI. Humanitas. 2017; 5(9): 247-256.
Vancouver TOKSÖZ L , KAHRAMAN C . TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMOJİ ALGISI. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 5(9): 256-247.