BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 28 Issue: 28-1, 53 - 67, 01.06.2013

Abstract

The aim of this work is to indicate trainee teachers’ views about the lesson taught with project-based learning when compared to traditional education. In this work where qualitative research method was used, a lesson where project-based learning approach was used was taught with the trainee teachers (96) within a period and 80 trainee teachers were given a form prepared to have comparison between traditional education and their views about project-based period. In the form, criterion of the evaluation was defined and the columns of traditional education and project-based learning periods were opened. The evaluation of documentation and data acquired from trainee teachers were saved on observation forms to comment and enrich them and also the views of instructors were exploited too. Data was analysed with content analysis and expressed with finding, frequency and ration of percentage. It was seen that project-based learning was seen positive compared to traditional education and it was preferred.

References

  • Budak,E., Nalçacı, N. ve Köseoğlu,F. (2006). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımında öğretmenlerin karşılaştığı güçlükler ve yaklaşımın öğrenciler üzerindeki etkileri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, 194.
  • Blumenfeld, P., Soloway, E. & Marx, R.A. (1991). Motivating project based learning: sustaining the doing supporting the learner. Educational Psychologist, 26, 369-398.
  • Çıbık, A.S.(2009). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 8, 36-47. . [Çevrim-içi: http://ilkogretim-online.org.tr], Erişim tarihi: 30.11.2009.
  • Demirel, Ö.ve diğ. (2000). Proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenme sürecine ve öğrenci tutumlarına etkisi. IX.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi. Bolu
  • Diffily, D. (2002). Project based learning: meeting social studies and needs of gifted learners. Gifted Children Today Magazine, 25,40.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002, 30 Kasım). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim-Online, 1, 2–11. [Çevrim-içi: http://ilkogretimonline.org.tr], Erişim tarihi: 30.11.2009.
  • Erdem, A., Uzal, G., Sancar, M. ve Ersoy, Y. (2004). Fen bilgisi / fizik öğretmenlerinin yetkinliği-I: ölçme aracının geliştirilmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri, 92.
  • Gülbahar, Y. & Tınmaz, H.(2006). Implementing project-based learning and e-portfolio assesment in an undergraduate course. Journal of Research on Technology in Education, 38(3),309-327.
  • Gülbahar, Y. ve Köse, F.(2006). Perceptions of preservice teachers about the use of electronic portfolios for evaluation. Ankara University, Journall of Faculty of Educational Sciences,39(2), 75-93.
  • Gültekin, M. (2005). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2),517-556.
  • Hasan, O. E. (1985). An Investigation into factors affecting attitudes toward science of secondary school students in Jordan, Science Education, 69 (1), 3-8.
  • Kalaycı, N. (2008). Yükseköğretimde proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bir uygulama. Eğitim ve Bilim, 33(147), 85-105.
  • Kember , D. (1995) Learning approaches, study time and academic performance. Higher Education,.9(3),329-343‘den aktaran Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002) Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,91-97.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001) Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20,193-200.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002) Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,91-97. Korkmaz, H.(2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • McGrath, D. (2002). Getting started with project bbased learning. Learning and Leading WithTechnology, 30, 215-238.
  • Özdemir, E. ve Ubuz, B. (2006). Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin geometriye yönelik tutumlarına etkisi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri , 225..
  • Özdener, N. ve Özçoban, T. (2004). Bilgisayar eğitiminde çoklu zeka kuramına göre proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 147-170.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S. & Strobel, S. A. (2001). Student outcomes in a local systemic change project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H. ve Erol M.. (2002). Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 14,59-63.
  • Talsma, V. L. (1996). Science autobiographies: What do they tell us about preservice elemantary teachers’ attitudes towards science and science teaching? A paper presented at NARST Annual Meeting, USA.
  • Thomas, J. W. (2000). A review of reaearch pn project-based learning. San Rafael, CA: The Autodesk Founfation. [Available online at: http://www.coe.tamu.edu.rcapraro/PBL/PBL%20Research/Review%20of%20Research%20on %20PBL.pdf ], Retrieved on November 18, 2009.
  • Winn, S. (1995). Learning by doing: teaching research methods through student participation in a commissioned, Studies in Higher Education, 20 (2), 203.
  • Wolk, S. (2001).What should we teach? The benefits of exploratory time. Educational Leadership, 59 (2), 56-59.
  • Yıldırım, S.(2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme modelinin araştırma becerilerinin gerçekleşme düzeyine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.İstanbul.
  • Young, B.J. & T. Kellogg (1993). Science attitudes and preparation of preservice elemantary teachers, Science Education, 77 (3), 279-291.
  • Yurtluk, M. (2003). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının matematik dersi öğrenmes ve öğrenci tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme ve Geleneksel Öğretime İlişkin Görüşleri

Year 2013, Volume: 28 Issue: 28-1, 53 - 67, 01.06.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile işlenen bir derse ilişkin, geleneksel öğretimle karşılaştırdıkları görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, öğretmen adaylarıyla (96) bir dönem boyunca proje tabanlı öğrenme yaklaşımının kullanıldığı bir ders işlenmiş, dersin son haftasında derse katılan 80 öğretmen adayına proje tabanlı öğrenme sürecine ilişkin görüşlerinin geleneksel öğretimle karşılaştırmalı olarak alınması için hazırlanan bir form verilmiştir. Formda değerlendirme ölçütleri belirtilmiş ve geleneksel öğretim ve proje tabanlı öğrenme süreci sütunları açılmıştır. Doküman incelemesi ile öğretmen adaylarından toplanan verileri yorumlamak ve zenginleştirmek amacıyla, gözlem formlarına kaydedilmiş öğretim elemanı görüşlerinden faydalanılmıştır. Veriler içerik analiziyle çözümlenmiş, bulgular, frekans ve yüzde değerleri ile ifade edilmiştir. Proje tabanlı öğrenmenin öğretmen adayları tarafından geleneksel öğretime kıyasla çok olumlu değerlendirildiği ve tercih edildiği görülmüştür. Araştırma raporunun sonunda araştırma sonuçlarına bağlı öneriler getirilmiştir.

References

  • Budak,E., Nalçacı, N. ve Köseoğlu,F. (2006). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımında öğretmenlerin karşılaştığı güçlükler ve yaklaşımın öğrenciler üzerindeki etkileri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, 194.
  • Blumenfeld, P., Soloway, E. & Marx, R.A. (1991). Motivating project based learning: sustaining the doing supporting the learner. Educational Psychologist, 26, 369-398.
  • Çıbık, A.S.(2009). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 8, 36-47. . [Çevrim-içi: http://ilkogretim-online.org.tr], Erişim tarihi: 30.11.2009.
  • Demirel, Ö.ve diğ. (2000). Proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenme sürecine ve öğrenci tutumlarına etkisi. IX.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi. Bolu
  • Diffily, D. (2002). Project based learning: meeting social studies and needs of gifted learners. Gifted Children Today Magazine, 25,40.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002, 30 Kasım). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim-Online, 1, 2–11. [Çevrim-içi: http://ilkogretimonline.org.tr], Erişim tarihi: 30.11.2009.
  • Erdem, A., Uzal, G., Sancar, M. ve Ersoy, Y. (2004). Fen bilgisi / fizik öğretmenlerinin yetkinliği-I: ölçme aracının geliştirilmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri, 92.
  • Gülbahar, Y. & Tınmaz, H.(2006). Implementing project-based learning and e-portfolio assesment in an undergraduate course. Journal of Research on Technology in Education, 38(3),309-327.
  • Gülbahar, Y. ve Köse, F.(2006). Perceptions of preservice teachers about the use of electronic portfolios for evaluation. Ankara University, Journall of Faculty of Educational Sciences,39(2), 75-93.
  • Gültekin, M. (2005). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2),517-556.
  • Hasan, O. E. (1985). An Investigation into factors affecting attitudes toward science of secondary school students in Jordan, Science Education, 69 (1), 3-8.
  • Kalaycı, N. (2008). Yükseköğretimde proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bir uygulama. Eğitim ve Bilim, 33(147), 85-105.
  • Kember , D. (1995) Learning approaches, study time and academic performance. Higher Education,.9(3),329-343‘den aktaran Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002) Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,91-97.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001) Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20,193-200.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002) Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,91-97. Korkmaz, H.(2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • McGrath, D. (2002). Getting started with project bbased learning. Learning and Leading WithTechnology, 30, 215-238.
  • Özdemir, E. ve Ubuz, B. (2006). Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin geometriye yönelik tutumlarına etkisi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri , 225..
  • Özdener, N. ve Özçoban, T. (2004). Bilgisayar eğitiminde çoklu zeka kuramına göre proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 147-170.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S. & Strobel, S. A. (2001). Student outcomes in a local systemic change project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H. ve Erol M.. (2002). Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 14,59-63.
  • Talsma, V. L. (1996). Science autobiographies: What do they tell us about preservice elemantary teachers’ attitudes towards science and science teaching? A paper presented at NARST Annual Meeting, USA.
  • Thomas, J. W. (2000). A review of reaearch pn project-based learning. San Rafael, CA: The Autodesk Founfation. [Available online at: http://www.coe.tamu.edu.rcapraro/PBL/PBL%20Research/Review%20of%20Research%20on %20PBL.pdf ], Retrieved on November 18, 2009.
  • Winn, S. (1995). Learning by doing: teaching research methods through student participation in a commissioned, Studies in Higher Education, 20 (2), 203.
  • Wolk, S. (2001).What should we teach? The benefits of exploratory time. Educational Leadership, 59 (2), 56-59.
  • Yıldırım, S.(2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme modelinin araştırma becerilerinin gerçekleşme düzeyine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.İstanbul.
  • Young, B.J. & T. Kellogg (1993). Science attitudes and preparation of preservice elemantary teachers, Science Education, 77 (3), 279-291.
  • Yurtluk, M. (2003). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının matematik dersi öğrenmes ve öğrenci tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Şule Ay This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 28 Issue: 28-1

Cite

APA Ay, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme ve Geleneksel Öğretime İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1), 53-67.