BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 28 Issue: 28-3, 304 - 318, 01.06.2013

Abstract

The aim of this study is an answer to the question which learning type are observed among the prep-year students attending German Language Teaching Department at Trakya University, in Turkey is sought. The data was collected from the different prep-year students, for three years. A learning type test was administered to the students enrolled at the German Language Department. After describing the learning types, the students’ attitudes were analyzed statistically. Accordingly, the correlations between the learning type and education year were evaluated. Three important tendencies have been figured out: firstly, the learning types that have important common features have been determined. Secondly, it has been found out that the students who are the beginners have not been conscious about learning types, but they have positive attitudes towards those learning types. And thirdly, the learning types of the students have been found to be almost homogenous.

References

  • Köksal, H. (2013). Investigating learning type in German language teaching: tendencies and evaluations in preparatory classes at Trakya university. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(3), 304-318.

Lerntypbestimmung im DaF-Unterricht: Tendenzen und Evaluationen in der Vorbereitungsklasse der Universität Trakya

Year 2013, Volume: 28 Issue: 28-3, 304 - 318, 01.06.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı Trakya Üniversitesinde hazırlık sınıfında yabancı dil olarak Almanca öğrenen öğrencilerin öğrenme stilini belirlemektir. Bu nedenle birbirini izleyen üç eğitim-öğretim yılı çalışmanın kapsamına alınmıştır. Öğrencilere her eğitim-öğretim başında öğrenme stilini belirlemeye yönelik bir test uygulanmıştır. Öğrenme stilini betimlendikten sonra öğrencilerin bu durum karşısındaki tutumları istatistikî olarak ele alınmıştır. Öğrenme stilinin belirlenmesi değişkeni ile üç eğitim-öğretim yılı değişkeni ilişkilendirilmiştir. Bu uygulamanın amacı yeni kayıt yapan öğrencilerin öğrenme biçiminin bu zaman aralığında ortak özellikler gösterip göstermediğini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın sonunda üç önemli bulgu elde edilmiştir. Dört öğrenme stilinin belirlenmesi ve bunların yüzdelik dağlımı ortak özellik göstermektedir. İkinci incelemenin sonucunda yeni kayıt yapan öğrencilerin öğrenme stili konusunda bilinçsiz olmalarına rağmen kendi öğrenme stilini öğrendikten sonra bu olguya karşı olumlu bir tutum gösterdikleri saptanmıştır. Elde edilen üçüncü sonuç ise korelasyon aracılığı ile ortaya konmuştur. Buna göre öğrencilerin öğrenme stili konusunda oldukça homojen özellikler göstermelerine karşın yabancı dil öğretimi bireysel bir süreç olarak algılanmalıdır.

References

  • Köksal, H. (2013). Investigating learning type in German language teaching: tendencies and evaluations in preparatory classes at Trakya university. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(3), 304-318.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Handan Köksal This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 28 Issue: 28-3

Cite

APA Köksal, H. (2013). Lerntypbestimmung im DaF-Unterricht: Tendenzen und Evaluationen in der Vorbereitungsklasse der Universität Trakya. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 304-318.