BibTex RIS Cite

BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EVRİM ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 42, 406 - 417, 01.06.2012

Abstract

Çalışmada biyoloji öğretmen adaylarının evrim konusunu öğretmeye ilişkin pedagojik alan bilgileri, evrim öğretimine yönelik tutum, niyet ve kaygıları ile bilimin doğası hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Yedi biyoloji öğretmen adayından oluşan bu araştırmanın yöntemi örnek olaydır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Bulgular adaylarının ölçme-değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin anlama güçlükleri ve öğretim stratejileri hakkında genel bilgileri olmasına rağmen, müfredat bilgilerinin yetersiz olduğunu ve evrimin öğretimi ile ilgili çeşitli kaygılar taşıdığını ortaya koymuştur. Evrim ve bilimin doğası konularında kavram yanılgıları olduğu saptanan adayların evrim öğretime yönelik olumlu tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, biyoloji öğretmen adaylarının evrim konusunu öğretmeye ilişkin pedagojik alan bilgileri ile bilimin doğası hakkındaki görüşlerin geliştirilmesi gerektiğini ortaya koymuştur.

References

  • o
Year 2012, Volume: 42 Issue: 42, 406 - 417, 01.06.2012

Abstract

References

  • o
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ceren Tekkaya This is me

Dilek Sultan Kılıç This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 42

Cite

APA Tekkaya, C., & Kılıç, D. S. (2012). BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EVRİM ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 406-417.