Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime (BDE) ilişkin tutum ve öz-yeterlikalgılarını farklı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışma tarama modeline göreyapılmıştır. Çalışmaya 135 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak BDE’ye ilişkin tutum ve BDE’ye ilişkin özyeterlik algı ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t-testi, tek yönlüvaryans analizi ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının BDE’ye ilişkintutumlarının olumlu ve BDE’ye ilişkin öz-yeterlik algılarının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca BDE’ye ilişkin tutum;cinsiyete ve bilgisayar kullanım sıklığına göre farklılık gösterirken, programa, bilgisayara sahip olma durumuna ve bilgisayarkullanım yılına göre farklılık göstermemektedir. Diğer taraftan BDE’ye ilişkin öz-yeterlik algılarının; bilgisayar kullanımsıklığına ve bilgisayar kullanım süresine göre farklılık gösterirken, cinsiyete, kayıtlı oldukları programa ve bilgisayara sahipolma durumuna göre farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının BDE’ye ilişkin tutumları ve BDE’ye ilişkin özyeterlik algıları arasındaki ilişki düzeyi .67 olarak tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |