Bu makale, öğrencilerin yabancı dilde okumaya karşı motivasyon ve tutumlarını araştırmak için geliştirenbir aracı tanıtmaktadır. Aracı geliştirmek için öncelikle, 123 öğrenciye yabancı dilde okumaya karşı duyuşsal tepkilerinitespit etmeye yönelik bir dizi açık uçlu soru sorulmuştur. Elde edilen nitel verinin içerik analizi, 51 soruluk bir ön ölçeğiortaya çıkartmıştır. Bu ölçek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde yabancı dil öğrenimi gören 443 öğrenciyeuygulanmıştır. Yapılan faktör analizi, öğrencilerin yabancı dilde okumaya karşı motivasyon ve tutumlarındaki varyansın%58.70’ini açıklayan dört faktör ortaya çıkartmıştır. Bu faktörler, okumanın içsel değeri, okumanın dışsal değeri, okumayeterliği ve yabancı dil gelişiminde okumanın yeri olarak adlandırılmıştır. Ortaya çıkan faktör yapıları genel olarak anadildeokuma motivasyonu teorileriyle örtüşmekle beraber, yabancı dil öğrencilerinin okumayı dil gelişimi için bir araç olarakgördüklerine işaret eden yeni bir öge de ortaya çıkarmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 39 Issue: 39 |