Bu çalışmada sözel problemler içerisine yerleştirilen nedensel öykülerin öğrenci performansını etkileyipetkilemediği araştırılmıştır. İlki Amerika’da, ikincisi ise Amerika, Türkiye ve Finlandiya’da eş zamanlı olarak yapılan deneyselçalışmalarda sınıf öğretmeni adayları 3 farklı tipte 1) standart (minimum sözel matematiksel bilgi), 2) nedensel (hem nedenselhem de sözel matematiksel bilgi içeren, 3) olası sonuç da içeren (problemin olası etkileri ve sonuçları görülen bir şekilde)hazırlanmış sözel matematiksel problemleri çözmeye çalışmışlardır. Nedensel öykü unsurlarının eklenmesi Amerikalı ve Finliöğrencilerin uzamsal içerikli problemlerdeki performansını artırırken Türk öğrencilerde herhangi bir etki yapmamıştır.Nedensel öykü unsurlarının eklenmesinin farklı kültürlerde farklı etki yapabileceği bulgusundan hareketle sözel problemlerinçözümünde durumsal modellerin en az şema modelleri kadar öncelikli olabileceği sonucuna varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 39 Issue: 39 |