Yapılan araştırmalar matematik öğretmenlerinin inançlarının öğretim uygulamalarını etkileyen önemlifaktörlerden biri olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmalarda çelişkili bulgular ortaya çıkmıştır. Bazı araştırma sonuçlarıöğretmenlerin inanç ve uygulamalarının uyumlu olduğunu belirtirken, bazıları ise bu ikisinin uyumdan uzak olduğunu ortayakoymaktadır. Bu araştırmanın amacı 3 ilköğretim matematik öğretmeninin matematiksel inançları ve öğretim uygulamalarıarasındaki ilişkiyi belirlemektir. Öğretmenlerin inanç ve uygulamaları farklı veri toplama teknikleri ile incelenmiştir. Heröğretmenin öğretimi 6 ders saati gözlendikten sonra, öğretmenlerle birebir görüşme yapılmış ve görüşmelerin sonunda birinanç ölçeği uygulanmıştır. Öğretmenlerin matematiksel inançları ile öğretim uygulamaları ayrı ayrı incelendikten sonra, ikisiarasındaki uyuma bakılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin matematiksel inançları ile uygulamaları arasında bazı tutarsızlıklarınolduğunu ortaya çıkarmıştır. Üç öğretmen de geleneksel öğretim sergilemiş, fakat düşüncelerinde farklı yönelimlergöstermişlerdir. Ayrıca, bulgular öğretmenlerin uygulamalarında yeni diye nitelendirdikleri öğrenci merkezli inançlar ile eskiolarak nitelendirdikleri geleneksel inançlar arasında sıkıştıklarını göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 39 Issue: 39 |