Bu araştırmada KKTC Atatürk Öğretmen Akademisi’nde okuyan öğretmen adayları ile Uluslararası KıbrısÜniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nde okuyan öğretmen adaylarının düşünme stilleri kültürdeğişkeni açısından incelenmiştir. Araştırma, Akademi’de okuyan 102 kız ve 44 erkek; Türkçe Öğretmenliği’nde okuyan 41kız ve 74 erkek öğrenciden toplanan veriler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada Sternberg ve Wagner (1992) tarafındangeliştirilen “Düşünme Stilleri Envanteri” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, öğretmen adaylarınındüşünme stillerinin kültüre göre, anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermektedir. Türkçe Öğretmenliği Bölümünde okuyanöğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine güre “içe dönük” düşünme alt boyutunda erkekler lehine anlamlı şekilde farklılıkgösterdiği, Öğretmen Akademisinde okuyan öğretmen adaylarında ise “tutucu” düşünme alt boyutunda erkekler lehineanlamlı şekilde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Farklı kültürlerden gelen öğretmen adaylarının farklı düşünme stillerinesahip oldukları bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 39 Issue: 39 |