Yapılandırmacılık yeni bir konu değildir. Kökeni felsefeye dayanır ve sosyoloji, antropoloji, bilişselpsikoloji ve eğitim üzerine uygulamaları yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı, Fen bilgisi dersinin öğretiminde yapılandırmacıöğrenme yaklaşımının uygulandığı grubun başarı ve kalıcı öğrenme puanlarının ortalamaları ile geleneksel öğretiminuygulandığı grubun başarı ve kalıcı öğrenme puanlarının ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını ortayakoymaktır. Deneysel araştırma yapıldığından evren ve örneklem tayinine gidilmemiştir. Araştırmada, 2005-2006 öğretim yılıbahar döneminde, Eskişehir ili merkezinde bulunan Yunus Emre İlköğretim Okulu 6. sınıfa devam eden öğrencilerdenyararlanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test puanları, 6. sınıf 1. dönem fen bilgisi dersi karne notu ortalamalarınabakılarak birbirine benzeyen iki sınıf seçilmiş, bunlardan 6-A sınıfı deney ve 6-B sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Araştırmada Birinci ve ikinci Alt problemle ilgili olarak nicel veriler sağlayan deneysel desenlerden “Kontrol Gruplu ÖnTest-Son Test Deney Deseni” kullanılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 37 Issue: 37 |