BibTex RIS Cite

Farklı Web Tabanlı Öğretim Ortamlarında Öğrencilerin Başarı, Motivasyon ve Bilgisayar Kaygı Düzeyleri

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 140 - 154, 01.06.2008

Abstract

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte eğitim anlayışımız da değişmiştir. Günümüzde, eğitimin internet üzerinden gerçekleştirilmesine olanak sağlayan web tabanlı eğitimin yüz yüze eğitimden daha etkili olup olmadığı tartışılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, web tabanlı öğretim yönteminin sunumunda farklılıklar konu edilirken, öğrencilerin başarısı, kaygı ve motivasyon düzeyleri araştırılarak bu tartışmalara farklı bir boyut kazandırılmak istenmiştir. Gösterim, alıştırma ve karma web tabanlı öğretim ortamları ile yüz yüze öğretim ortamlarında öğrenen dört farklı gruptaki lisans öğrencilerinin başarı, motivasyon düzeyleri ve bilgisayara yönelik kaygıları karşılaştırılmıştır. Araştırmada başarı yönünden karma ortamların diğer ortamlara göre daha fazla ve kalıcı öğrenmeler meydana getirdiği bulunmuştur. Bunun yanında diğer ortamlar arasında başarı yönünden fark yoktur. Motivasyon düzeyleri ve bilgisayara yönelik kaygı bakımından ise alıştırma, gösterim ve karma web tabanlı öğretim arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür

References

  • Aggarwal, A. (2000). Web-Based Learning and Teaching Technologies: Opportunities and Challenges. Hershey-USA: Idea Group Publishing.
  • Alessi, S.M. and Trollip, S.R. (2001). Computer-Based Instruction: Methods and Development. Englewood Cliffs: Prentice- Hall.
  • Alkan, C.; Deryakulu, D. ve Şimsek, N. (1995). Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Alper, A. ve Çakır Balta, Ö. (2006 ). The Effects of Distance Learning on Motivation. 2’nd International Open and Distance Learning (IODL) Symposium. Eskişehir, Türkiye.
  • Aydın, C.H. (2001). “Çevrimiçi (Online) Eğitimi Bekleyen Tehlikeler”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuarı 28-29-30 Kasım 2001. S:4 Adapazarı 2001, ss. 101-108.
  • Büyüköztürk, Ş.; Akgün, Ö.E.; Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 4(2) Kasım/November 2004. s. 207-239.
  • Caldwell, E.R. (2006). A comparative study of three instructional modalities in a computer-programming course: traditional instruction, web based instruction, and online instruction. Unpublished PDH Thesis. The University of North Carolina at Greensboro. USA.
  • Choi, G., Ligon, J. ve Ward, J. (2002).Computer Anxiety and Social Workers: Differences by Access, Use, And Training. Journal of Technology in Human Services. 19(1). 19.06.2007 tarihinde http://www2.uta.edu/cussn/jths/JTHS_V19_1.pdf adresinden alınmıştır. (ss.1-12)
  • Ersoy, E. (2005). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayara İlişkin Kaygı Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gliner, J.A. ve Morgan, G.A. (2000). Research methods in applied settings: an integrated approach to design and analysis. Mahwah, New Jersey, USA: Lawrence Erlbaum associates,
  • Green, S.B. ve Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh, Analyzing and Understanding Data. New Jersey, USA: Pearson Prentice Hall.
  • Gürcan - Namlu, A. ve Ceyhan, E. (2003). Bilgisayar Kaygısı: Öğretmen Adayları Üzerinde Çok Yönlü Bir İnceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 3(2). ss.403-432.
  • Harting, K.A. (2004). Student Learning Outcomes in a Computer Applications Module: Online Vs. Face-to-Face Instruction. Unpublished PHD Thesis Southern Illinois University Carbondale, USA.
  • Johnston, J. (1987). Electronic learning from audiotape to videodisc. , New Jersey, ABD: Lawrence Erlbaum associates.
  • Karataş, E. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama. 2(3). s.91-104.
  • Michael, K.Y. (2002) Comparison of Students' Product Creativity Using a Computer Simulation Activity versus a Hands-on Activity in Technology Education. Unpublished PDH Thesis. Virginia Polytechnic Institute and State University. Blacksburg, Virginia. USA
  • Özmen, Ş. (2001). Eğitimde Sanal Sınıf Uygulamaları ve Sonuçları. VII."Türkiye'de Internet" Konferansı 1-3 Kasım 2001 Askeri Müze/Harbiye Kültür Sitesi, İstanbul. 25.06.2002 tarihinde http://inet-tr.org.tr/inetconf7/bildiriler/89.doc adresinden alınmıştır.
  • Sankaran, S.R. ve Bui, T. (2001). Impact of Learning Strategies and Motivation on Performance: A Study in Web Based Instruction. Journal of Instructional Psychology, 28 (3). S. 191-198
  • Şimşek, N. (1998). Öğretim Yazılımları. Siyasal Kitapevi. Ankara.
  • Wheeler, S. (2002). Student Perceptions Of Learning Support In Distance Education. Quarterly Review Of Distance Education, 3(4), p.419.
Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 140 - 154, 01.06.2008

Abstract

References

  • Aggarwal, A. (2000). Web-Based Learning and Teaching Technologies: Opportunities and Challenges. Hershey-USA: Idea Group Publishing.
  • Alessi, S.M. and Trollip, S.R. (2001). Computer-Based Instruction: Methods and Development. Englewood Cliffs: Prentice- Hall.
  • Alkan, C.; Deryakulu, D. ve Şimsek, N. (1995). Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Alper, A. ve Çakır Balta, Ö. (2006 ). The Effects of Distance Learning on Motivation. 2’nd International Open and Distance Learning (IODL) Symposium. Eskişehir, Türkiye.
  • Aydın, C.H. (2001). “Çevrimiçi (Online) Eğitimi Bekleyen Tehlikeler”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuarı 28-29-30 Kasım 2001. S:4 Adapazarı 2001, ss. 101-108.
  • Büyüköztürk, Ş.; Akgün, Ö.E.; Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 4(2) Kasım/November 2004. s. 207-239.
  • Caldwell, E.R. (2006). A comparative study of three instructional modalities in a computer-programming course: traditional instruction, web based instruction, and online instruction. Unpublished PDH Thesis. The University of North Carolina at Greensboro. USA.
  • Choi, G., Ligon, J. ve Ward, J. (2002).Computer Anxiety and Social Workers: Differences by Access, Use, And Training. Journal of Technology in Human Services. 19(1). 19.06.2007 tarihinde http://www2.uta.edu/cussn/jths/JTHS_V19_1.pdf adresinden alınmıştır. (ss.1-12)
  • Ersoy, E. (2005). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayara İlişkin Kaygı Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gliner, J.A. ve Morgan, G.A. (2000). Research methods in applied settings: an integrated approach to design and analysis. Mahwah, New Jersey, USA: Lawrence Erlbaum associates,
  • Green, S.B. ve Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh, Analyzing and Understanding Data. New Jersey, USA: Pearson Prentice Hall.
  • Gürcan - Namlu, A. ve Ceyhan, E. (2003). Bilgisayar Kaygısı: Öğretmen Adayları Üzerinde Çok Yönlü Bir İnceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 3(2). ss.403-432.
  • Harting, K.A. (2004). Student Learning Outcomes in a Computer Applications Module: Online Vs. Face-to-Face Instruction. Unpublished PHD Thesis Southern Illinois University Carbondale, USA.
  • Johnston, J. (1987). Electronic learning from audiotape to videodisc. , New Jersey, ABD: Lawrence Erlbaum associates.
  • Karataş, E. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama. 2(3). s.91-104.
  • Michael, K.Y. (2002) Comparison of Students' Product Creativity Using a Computer Simulation Activity versus a Hands-on Activity in Technology Education. Unpublished PDH Thesis. Virginia Polytechnic Institute and State University. Blacksburg, Virginia. USA
  • Özmen, Ş. (2001). Eğitimde Sanal Sınıf Uygulamaları ve Sonuçları. VII."Türkiye'de Internet" Konferansı 1-3 Kasım 2001 Askeri Müze/Harbiye Kültür Sitesi, İstanbul. 25.06.2002 tarihinde http://inet-tr.org.tr/inetconf7/bildiriler/89.doc adresinden alınmıştır.
  • Sankaran, S.R. ve Bui, T. (2001). Impact of Learning Strategies and Motivation on Performance: A Study in Web Based Instruction. Journal of Instructional Psychology, 28 (3). S. 191-198
  • Şimşek, N. (1998). Öğretim Yazılımları. Siyasal Kitapevi. Ankara.
  • Wheeler, S. (2002). Student Perceptions Of Learning Support In Distance Education. Quarterly Review Of Distance Education, 3(4), p.419.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Bariş Horzum This is me

Özlem Çakir Balta This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Horzum, M. B., & Balta, Ö. Ç. (2008). Farklı Web Tabanlı Öğretim Ortamlarında Öğrencilerin Başarı, Motivasyon ve Bilgisayar Kaygı Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 140-154.