BibTex RIS Cite

Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin Matematiğe Yönelik Tutuma Etkisi

Year 2008, Volume: 35 Issue: 35, 13 - 26, 01.06.2008

Abstract

Bu araştırmada; bilgisayar cebiri sistemlerinden biri olan Maple programının, matematiğe yönelik tutuma etkisi araştırılmıştır. Uygulama grubunu, 2005–2006 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 1.Sınıfa devam eden 47 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler, Genel Matematik hazır bulunuşluk testi ve matematik tutum ölçeği öntest kullanılarak 23 ve 24’er kişilik iki gruba ayrılmıştır. Araştırma gruplarından biri, sadece yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine göre belirli integral kavramını işlerken diğer grup yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine ek olarak Maple programı ile araştırmacı tarafından geliştirilen yazılımlardan da yararlanarak belirli integral kavramını işlemiştir. 28 ders saati (7 hafta) süren uygulamanın ardından matematik tutum ölçeği sontest uygulanmış, nicel veriler analiz edilerek yorumlanmıştır. Matematik tutum ölçeği öntest puanlarının kontrol değişkeni olarak alındığı ANCOVA sonuçları, öğrenme ortamında Maple kullanan öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının daha olumlu olduğunu göstermiştir

References

  • Aksoy, Y. (2007). Türev kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Aktumen, M. ve Kabaca,T. (2007). Constructing the disk method formula for the volume obtained by revolution a curve around an axis by the help of cas. Teaching Mathematics and Computer Science, 5(2), 363-376.
  • Aktümen, M. (2007). Belirli integral kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Altınok, H. ve Açıkgöz., K., Ü. (2006). İşbirlikli ve bireysel kavram haritalamanın fen bilgisi dersine yönelik tutum üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 21-29.
  • Altun, M. (2005). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için: matematik öğretimi. Bursa:Alfa Yayıncılık.
  • Baglivo, J. (1995). Computer algebra systems: maple and mathematica. The American Statistician, 49(1), 86-92.
  • Baykul, Y. (2001). İlköğretim matematik öğretimi 1-5. sınıflar. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bilgin, İ. ve Karaduman, A. (2005). İşbirlikli öğrenmenin 8. sınıf öğrencilerinin fen dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. İlköğretim-Online, 4(2), 32-45.
  • Bilkent Üniversitesi Matematik Yerleştirme Sınavı. 11.12.2005 tarihinde http://www.fen.bilkent.edu.tr/~cvmath/placement2005/sinav_konulari.htm adresinden alınmıştır.
  • Caldwell, D., Gleaton, J. & Bratina, T. (2002). Grading student projects and free-response questions consistently, through scoring guides. International Journal for Mathematics Teaching and Learning. 12.12.2005 tarihinde http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/bratinat.pdf adresinden alınmıştır.
  • Chapman, E.N. (1999). Tutum. 30.11.2007 tarihinde http://www.gata.edu.tr/kutuphane/kitap_ozetleri/Tutum.htm, adresinden alınmıştır.
  • Duatepe, A. ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16-17: 45-52.
  • Ginsburg, D., Groose, B., Taylor, J. & Vernescu, B. (1997). The history of the calculus and the development of computer algebra systems. an interactive qualifying project. 17/02/2007 tarihinde http://www.math.wpi.edu/IQP/BVCalcHist /calctoc.html adresinden alınmıştır.
  • Ersoy, Y. (2003). Bilişim teknolojileri ve matematik eğitimi. 09/02/2007 tarihinde http://www.matder.org.tr/bilim/btvme2.asp?ID=3 adresinden alınmıştır.
  • Ellington, A., J. (2004). A modeling-based approach to collage algebra. Academic Exchange Quarterly. 01.06.2008 tarihinde http://www.thefreelibrary.com/A+modeling-based+approach+to+college+algebra-a0138703675 adresinden alınmıştır.
  • Işıksal, M. & Aşkar, P. (2003). Elektronik tablolama ve dinamik geometri yazılımını kullanarak çalışma yapraklarının geliştirilmesi. İlköğretim-Online, 2(2), 10-19.
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1).
  • Juozapavièius, A. (1998). Symbolic computation: systems and applications. Nonlinear Analysis: Modelling and Control, Vilnius, IMI, 3.
  • Kabaca, T. (2006). Limit kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Karaçay, T. (1985). Orta öğretim kurumlarında matematik öğretimi ve sorunları. Türk Eğitim Derneği.
  • Kutzler, B. (2000). The algebraic calculator as a pedagogical tool for teaching mathematics, The International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, 7(1), 5 – 24.
  • Majewski, M. (1999). Pitfalls and benefits of the use of technology in teaching mathematics. Proceedings of the Asian Technology Conference in Mathematics, 52-59.
  • Murphy, D. L. (2002). Computer algebra systems in calculus reform.
  • 02.2007 tarihinde
  • http://www.mste.uiuc.edu/users/Murphy/Papers/CalcReformPaper.html adresinden alınmıştır.
  • Nazlıçiçek, N. & Erktin, E. (2002). Ilköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 20.11.2007 tarihinde www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK- 5/b_kitabi/PDF/Matematik/Poster/t194.pdf, adresinden alınmıştır.
  • Özdaş, A. (1998). (Ed.) Matematik öğretimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları: No: 1072, Açıköğretim Fakültesi Yayınları: No: 591.
  • Putz, J. F. (1996). The cas in multivariable calculus. Electronic Proceedings of the Eighth Annual International Conference on Technology in Collegiate Mathematics. 05.02.2007 tarihinde http://archives.math.utk.edu/ICTCM/EP-8.html adresinden alınmıştır.
  • Sugeng, K. A. (2003). Maple and abstraction process. Dept. of Mathematics- University of Indonesia, Depok 16424.
  • Şengül, S. & Ekinözü, İ. (2006). Canlandırma yönteminin öğrencilerin matematik tutumuna etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 517-526.
  • TDK, 12.10.2007 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/TR adresinden alınmıştır.
  • Tuluk, G. (2007). Fonksiyon kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Vlachos, P. & Kehagias, A. (2000). A computer algebra system and a new approach for teaching business calculus, The International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, 7(2).
Year 2008, Volume: 35 Issue: 35, 13 - 26, 01.06.2008

Abstract

References

  • Aksoy, Y. (2007). Türev kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Aktumen, M. ve Kabaca,T. (2007). Constructing the disk method formula for the volume obtained by revolution a curve around an axis by the help of cas. Teaching Mathematics and Computer Science, 5(2), 363-376.
  • Aktümen, M. (2007). Belirli integral kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Altınok, H. ve Açıkgöz., K., Ü. (2006). İşbirlikli ve bireysel kavram haritalamanın fen bilgisi dersine yönelik tutum üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 21-29.
  • Altun, M. (2005). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için: matematik öğretimi. Bursa:Alfa Yayıncılık.
  • Baglivo, J. (1995). Computer algebra systems: maple and mathematica. The American Statistician, 49(1), 86-92.
  • Baykul, Y. (2001). İlköğretim matematik öğretimi 1-5. sınıflar. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bilgin, İ. ve Karaduman, A. (2005). İşbirlikli öğrenmenin 8. sınıf öğrencilerinin fen dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. İlköğretim-Online, 4(2), 32-45.
  • Bilkent Üniversitesi Matematik Yerleştirme Sınavı. 11.12.2005 tarihinde http://www.fen.bilkent.edu.tr/~cvmath/placement2005/sinav_konulari.htm adresinden alınmıştır.
  • Caldwell, D., Gleaton, J. & Bratina, T. (2002). Grading student projects and free-response questions consistently, through scoring guides. International Journal for Mathematics Teaching and Learning. 12.12.2005 tarihinde http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/bratinat.pdf adresinden alınmıştır.
  • Chapman, E.N. (1999). Tutum. 30.11.2007 tarihinde http://www.gata.edu.tr/kutuphane/kitap_ozetleri/Tutum.htm, adresinden alınmıştır.
  • Duatepe, A. ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16-17: 45-52.
  • Ginsburg, D., Groose, B., Taylor, J. & Vernescu, B. (1997). The history of the calculus and the development of computer algebra systems. an interactive qualifying project. 17/02/2007 tarihinde http://www.math.wpi.edu/IQP/BVCalcHist /calctoc.html adresinden alınmıştır.
  • Ersoy, Y. (2003). Bilişim teknolojileri ve matematik eğitimi. 09/02/2007 tarihinde http://www.matder.org.tr/bilim/btvme2.asp?ID=3 adresinden alınmıştır.
  • Ellington, A., J. (2004). A modeling-based approach to collage algebra. Academic Exchange Quarterly. 01.06.2008 tarihinde http://www.thefreelibrary.com/A+modeling-based+approach+to+college+algebra-a0138703675 adresinden alınmıştır.
  • Işıksal, M. & Aşkar, P. (2003). Elektronik tablolama ve dinamik geometri yazılımını kullanarak çalışma yapraklarının geliştirilmesi. İlköğretim-Online, 2(2), 10-19.
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1).
  • Juozapavièius, A. (1998). Symbolic computation: systems and applications. Nonlinear Analysis: Modelling and Control, Vilnius, IMI, 3.
  • Kabaca, T. (2006). Limit kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Karaçay, T. (1985). Orta öğretim kurumlarında matematik öğretimi ve sorunları. Türk Eğitim Derneği.
  • Kutzler, B. (2000). The algebraic calculator as a pedagogical tool for teaching mathematics, The International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, 7(1), 5 – 24.
  • Majewski, M. (1999). Pitfalls and benefits of the use of technology in teaching mathematics. Proceedings of the Asian Technology Conference in Mathematics, 52-59.
  • Murphy, D. L. (2002). Computer algebra systems in calculus reform.
  • 02.2007 tarihinde
  • http://www.mste.uiuc.edu/users/Murphy/Papers/CalcReformPaper.html adresinden alınmıştır.
  • Nazlıçiçek, N. & Erktin, E. (2002). Ilköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 20.11.2007 tarihinde www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK- 5/b_kitabi/PDF/Matematik/Poster/t194.pdf, adresinden alınmıştır.
  • Özdaş, A. (1998). (Ed.) Matematik öğretimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları: No: 1072, Açıköğretim Fakültesi Yayınları: No: 591.
  • Putz, J. F. (1996). The cas in multivariable calculus. Electronic Proceedings of the Eighth Annual International Conference on Technology in Collegiate Mathematics. 05.02.2007 tarihinde http://archives.math.utk.edu/ICTCM/EP-8.html adresinden alınmıştır.
  • Sugeng, K. A. (2003). Maple and abstraction process. Dept. of Mathematics- University of Indonesia, Depok 16424.
  • Şengül, S. & Ekinözü, İ. (2006). Canlandırma yönteminin öğrencilerin matematik tutumuna etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 517-526.
  • TDK, 12.10.2007 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/TR adresinden alınmıştır.
  • Tuluk, G. (2007). Fonksiyon kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Vlachos, P. & Kehagias, A. (2000). A computer algebra system and a new approach for teaching business calculus, The International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, 7(2).
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Muharrem Aktümen This is me

Ahmet Kaçar This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 35 Issue: 35

Cite

APA Aktümen, M., & Kaçar, A. (2008). Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin Matematiğe Yönelik Tutuma Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(35), 13-26.