BibTex RIS Cite

Matematik Öğretmeni Adaylarının Benimsedikleri Öğretmen Modeline İlişkin Bazı İpuçları

Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 22 - 31, 01.06.2007

Abstract

Öğretmenlerin düşünce ve inançları ile ilgili literatür derinlemesine incelendiğinde düşünce ve inançla, öğretmenin sınıf içi uygulamaları arasında doğrudan bir ilişki olduğu ortaya çıkmaktadır. Çok özel olarak, matematik öğretmenlerinin “öğretmenin rolü” ve “matematik öğretimi” ile ilgili düşünce ve inanışları gerçek ortamlardaki öğrenme etkinliklerini şekillendirmektedir. Bu araştırma, matematik öğretmeni adaylarının öğretmenin rolünü nasıl gördüklerini ve matematik öğretme’nin onlar için ne anlama geldiğini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, K.T.Ü Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Bölümü son sınıfta okuyan öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış bir anket formu uygulanmıştır. Formda öğretmen adaylarına çeşitli meslek grubu isimleri verilerek, onlardan kendi öğretmen modellerine en uygun olan meslekleri önem sırasına göre sıralamaları istenmiştir. Formun ikinci kısmında ise öğretmen adaylarından sıralamalarının gerekçelerini açıklamaları istenmiştir. Bu yolla, onların zihinlerinde oluşturdukları öğretmen modeli ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Yeni müfredat çalışmalarının öngördüğü öğretmen profiliyle araştırmaya katılan öğretmen adaylarının öğretmen modelinin örtüşüp örtüşmediğine yönelik sonuçlar çıkarılarak tartışılmış ve öğretmen eğitimi ile ilgili önerilerde bulunulmuştur

References

  • Baki, A. (2006). Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Ek Açıklamalar. In Kasım Kıroğlu (Ed)., Yeni ilköğretim programları (1-5. Sınıflar), (s. 339-364). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik öğretimi, Trabzon: Derya Kitabevi.
  • Bogdan, R. C., ve Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Ally and Bacon.
  • Calderhead, J., ve Robson, M. (1991). Images of teaching: Student teachers’ early conceptions of classroom practice. Teaching and Teacher Education. 7(1), 1-8.
  • Creswell, J. W. (2002). Reseach Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Approaches. (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.
  • Fang, Z. (1996). A review of research on teacher beliefs and practices. Educational Research. 38(1), 47 – 64.
  • Fosnot, C. (1989). Enquiring Teachers, Enquiring Learners: A Constructivist Approach for Teaching. New York: Teachers College Press.
  • Kagan, D. M. (1992). Implication of research on teacher belief. Educational Psychologist. 27(10), 65 – 70.
  • Pajares, M. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research. 3, 307 – 332.
  • Skott, J. (2001). The emerging practices of novice teachers: The roles of his school mathematics images. Journal of Mathematics Teacher Education, 4(1), 3-28
  • Thompson, A. (1992). Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research. In D. Grouws (Eds.), Handbook of research in mathematics teaching and learning. (pp. 127-146) New York: MacMillan.
Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 22 - 31, 01.06.2007

Abstract

References

  • Baki, A. (2006). Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Ek Açıklamalar. In Kasım Kıroğlu (Ed)., Yeni ilköğretim programları (1-5. Sınıflar), (s. 339-364). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik öğretimi, Trabzon: Derya Kitabevi.
  • Bogdan, R. C., ve Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Ally and Bacon.
  • Calderhead, J., ve Robson, M. (1991). Images of teaching: Student teachers’ early conceptions of classroom practice. Teaching and Teacher Education. 7(1), 1-8.
  • Creswell, J. W. (2002). Reseach Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Approaches. (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.
  • Fang, Z. (1996). A review of research on teacher beliefs and practices. Educational Research. 38(1), 47 – 64.
  • Fosnot, C. (1989). Enquiring Teachers, Enquiring Learners: A Constructivist Approach for Teaching. New York: Teachers College Press.
  • Kagan, D. M. (1992). Implication of research on teacher belief. Educational Psychologist. 27(10), 65 – 70.
  • Pajares, M. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research. 3, 307 – 332.
  • Skott, J. (2001). The emerging practices of novice teachers: The roles of his school mathematics images. Journal of Mathematics Teacher Education, 4(1), 3-28
  • Thompson, A. (1992). Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research. In D. Grouws (Eds.), Handbook of research in mathematics teaching and learning. (pp. 127-146) New York: MacMillan.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Baki Adnan This is me

Tuba Gökçek This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 32 Issue: 32

Cite

APA Adnan, B., & Gökçek, T. (2007). Matematik Öğretmeni Adaylarının Benimsedikleri Öğretmen Modeline İlişkin Bazı İpuçları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 22-31.