Herhangi bir yapıtın başlığı o yapıt hakkında doğrudan ya da dolaylı olarak bilgi verir. Bu makalede, yabancı dil olarak Fransızca öğrenenler için yazılmış 115 ders kitabının başlıkları çeşitli açılardan incelenmiştir. Söz konusu ders kitapları 1920-2007 arasında Fransa’da yayınlanmış kitaplardır. Kitap başlıklarının dağılımları üç ana başlık altında ele alınmıştır : hedef kitleye göre, dilbilgisel ve sözcelem ölçütüne göre, içeriğe göre. Başlıkları incelenen Fransızca ders kitaplarının 24’ü dışında kalan büyük bir kısmı 1980 sonrasında, “iletişimsel yaklaşım”la yazılmıştır. Kitapların büyük çoğunluğu “genç-yetişkin” kitlesine yöneliktir. İletişimsel yaklaşımla birlikte kitap başlıkları bir ya da birkaç sözcüğe indirgenmiştir. Başlıklarda en çok kullanılan dilbilgisel sınıf isim sınıfıdır. Son 20 yılda iletişim veya sözcelem durumuna yönelik başlıklar sıkça kullanılmıştır. Yine bu dönemde kişilerarası iletişime göndermede bulunan başlık sayısı çoğalmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 33 Issue: 33 |