Asomi, N., King, J. ve Monk, M. (2000). Tuition and memory: mental models and congnitive processing in japanese child— ren’s work on DC. elecktrical circuits. Research in Science and Technological Education, 18 (2), 141-155.
Bahar, M. (2001). Biyoloji eğitiminde kavram haritalarının kullanımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi, 1(1), 25-40.
Bolte, L. A. (1999). Using concept maps and interpretive essays for assesment in mathematics. School Science and Mathema- tics, 99, 19—31.
Chen, AK. ve Kwen, B.H. (2005). Primary pupils’ conceptions about some aspect of electricit. http://www.aa- re .edu .au/98pap/ang98205 .htlm [15.03.2004]
Cohen, R., Eylon, B. ve Ganiel, U. (1982). Potential difference and current in simple elektric circuits: A Study of students’ concept. American Journal of Physics, 51(5), 407-412.
Duit, R. (1992). Vorstellung und Physiklemen. Physik in der Schule, 30, 282-285.
Duit, R. ve Rhöneck, C. (1997). Learning and understanding key concepts of elektricity. http/lwww.physics.ohio-state.edu/jos- sem/ICPEJCZMChtlm [15.03.2004].
Edwards, J. ve Fraser, K. (1983). Concept maps as reşectors conceptual understanding. Research in Science Education, 13, 19-26.
Frederiksen, J .R., White B.Y. ve Gutwill, J. (1999). Dynamic mental model in learning science: The impotance of construc- ting derivational linkages among models. Journal of Research in Science Teaching, 36 (7), 806-836.
Fry, J .A. ve Novak, J .D. (1990). Concept mapping brings long-term movement toward meaningful learning. Science Educati- on, 74(6), 461 -472.
Heller, P. M. ve Finley, F.N. (1992). Variable uses of alternative conceptions: A case study in current elektricity. Journal of Research in Science Teaching, 29(3), 259-275.
Hoffman, L. (1990). Naturwissenschaftlich—techische Bildung und beruşiche Orientierung (Teil A), in W. lenkse, (Ed.). Fra— uen im Beruf. Förderung naturwissenschaftlich- technischer Bildung Şir Ma‘dchen in der Realschule, 118—148. Köln: Deutscher lnstuts-Verlag.
Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Ankara, Anı Yayıncılık.
Karaarslan, l., Altunbaş, A., Zengin, F. ve Tütüncü, A. (1999). Fizik lise 2. MEB Devlet Kitapları, Eskişehir.
Kaya, ON. (2003). Eğitimde alternatif bir değerlendirme yolu: Kavram haritaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 265-271.
Küçüközer, H. (2003). Lise I Öğrencilerinin basit elektrik devrelen' konusuyla ilgili kavram yanılgılan. Hacettepe Üniversite- si Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 142-148.
Lee, Y. ve Law, N. ( 2001). Explorations in promoting conceptual change in elektrical concepts via ontological category shift. International Journal Science Education, 23(2), 11 1-149.
Licht, P.(1991). Teaching elektrical energy, voltage ve current: An alternative approach. Physics Education, 26, 272-277.
Markham, K.M., Mintzes, J.J. ve Jones, MG. (1994). The concept map as a research and evaluation tool: Further evidence of validity. Journal of Research in Science Teaching, 31(1), 91-101.
Novak, J.D., Gowin, D.B. ve Johansen, G.T. (1983). The use of concept mapping and knowledge vee mapping with junior high school science students. Science Education, 67(5), 625-645.
Novak, J. D. ve Gowin, DB. (1984). learning how to learn. New York, Cambridge University Press.
Örgün, E., (2002). Lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarında yapıcı öğretim yaklaşımının etkisi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul, Yüksek Lisans Tezi.
Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Geban, Ö. (2001). Ekoloji konusundaki kavram yanılgılarımn kavramsal değişim metinleri ile gi- derilmesi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul. 191-193.
Pardhon, H. ve Bano, Y. (2001). Science teachers’ alternative conceptions about direct-cuments. International Journal of Sci- ence Education, 23(3), 301-318.
Psillos, D., Koumaras, P. ve Tiberghien, A. (1988). Voltage presented as a primary concept in a introductory teaching sequ- ence on DC circuits. International Journal of Science Education, 10 (1), 29-43.
Sencar, S. ve Eryılmaz, A. (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri konusuna ilişkin kavram yanılgıla- rı. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri , ODTÜ, Ankara, 577—582.
Shipstone, DM., Rhöneck, C.V., Jung, W., Karrqvist, C., Dupin, J., Joshua, S. ve Licht, P. (1988). A study of secondary stu- dents’ understanding of electricity in Şve european countries. International Journal of Science Education, 10(3), 303- 316.
Sönmez, G., Geban, Ö. ve Ertepınar, H. (2001). Altıncı sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişimin etkisi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, 35-38.
Şen, A.l. (2002). Concept maps as a research and evaluation tool to asses conceptual change in quantum physics. Science Edu- cation International, 13(4), 14-24.
Year 2006,
Volume: 30 Issue: 30, 92 - 101, 01.06.2006
Asomi, N., King, J. ve Monk, M. (2000). Tuition and memory: mental models and congnitive processing in japanese child— ren’s work on DC. elecktrical circuits. Research in Science and Technological Education, 18 (2), 141-155.
Bahar, M. (2001). Biyoloji eğitiminde kavram haritalarının kullanımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi, 1(1), 25-40.
Bolte, L. A. (1999). Using concept maps and interpretive essays for assesment in mathematics. School Science and Mathema- tics, 99, 19—31.
Chen, AK. ve Kwen, B.H. (2005). Primary pupils’ conceptions about some aspect of electricit. http://www.aa- re .edu .au/98pap/ang98205 .htlm [15.03.2004]
Cohen, R., Eylon, B. ve Ganiel, U. (1982). Potential difference and current in simple elektric circuits: A Study of students’ concept. American Journal of Physics, 51(5), 407-412.
Duit, R. (1992). Vorstellung und Physiklemen. Physik in der Schule, 30, 282-285.
Duit, R. ve Rhöneck, C. (1997). Learning and understanding key concepts of elektricity. http/lwww.physics.ohio-state.edu/jos- sem/ICPEJCZMChtlm [15.03.2004].
Edwards, J. ve Fraser, K. (1983). Concept maps as reşectors conceptual understanding. Research in Science Education, 13, 19-26.
Frederiksen, J .R., White B.Y. ve Gutwill, J. (1999). Dynamic mental model in learning science: The impotance of construc- ting derivational linkages among models. Journal of Research in Science Teaching, 36 (7), 806-836.
Fry, J .A. ve Novak, J .D. (1990). Concept mapping brings long-term movement toward meaningful learning. Science Educati- on, 74(6), 461 -472.
Heller, P. M. ve Finley, F.N. (1992). Variable uses of alternative conceptions: A case study in current elektricity. Journal of Research in Science Teaching, 29(3), 259-275.
Hoffman, L. (1990). Naturwissenschaftlich—techische Bildung und beruşiche Orientierung (Teil A), in W. lenkse, (Ed.). Fra— uen im Beruf. Förderung naturwissenschaftlich- technischer Bildung Şir Ma‘dchen in der Realschule, 118—148. Köln: Deutscher lnstuts-Verlag.
Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Ankara, Anı Yayıncılık.
Karaarslan, l., Altunbaş, A., Zengin, F. ve Tütüncü, A. (1999). Fizik lise 2. MEB Devlet Kitapları, Eskişehir.
Kaya, ON. (2003). Eğitimde alternatif bir değerlendirme yolu: Kavram haritaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 265-271.
Küçüközer, H. (2003). Lise I Öğrencilerinin basit elektrik devrelen' konusuyla ilgili kavram yanılgılan. Hacettepe Üniversite- si Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 142-148.
Lee, Y. ve Law, N. ( 2001). Explorations in promoting conceptual change in elektrical concepts via ontological category shift. International Journal Science Education, 23(2), 11 1-149.
Licht, P.(1991). Teaching elektrical energy, voltage ve current: An alternative approach. Physics Education, 26, 272-277.
Markham, K.M., Mintzes, J.J. ve Jones, MG. (1994). The concept map as a research and evaluation tool: Further evidence of validity. Journal of Research in Science Teaching, 31(1), 91-101.
Novak, J.D., Gowin, D.B. ve Johansen, G.T. (1983). The use of concept mapping and knowledge vee mapping with junior high school science students. Science Education, 67(5), 625-645.
Novak, J. D. ve Gowin, DB. (1984). learning how to learn. New York, Cambridge University Press.
Örgün, E., (2002). Lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarında yapıcı öğretim yaklaşımının etkisi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul, Yüksek Lisans Tezi.
Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Geban, Ö. (2001). Ekoloji konusundaki kavram yanılgılarımn kavramsal değişim metinleri ile gi- derilmesi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul. 191-193.
Pardhon, H. ve Bano, Y. (2001). Science teachers’ alternative conceptions about direct-cuments. International Journal of Sci- ence Education, 23(3), 301-318.
Psillos, D., Koumaras, P. ve Tiberghien, A. (1988). Voltage presented as a primary concept in a introductory teaching sequ- ence on DC circuits. International Journal of Science Education, 10 (1), 29-43.
Sencar, S. ve Eryılmaz, A. (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri konusuna ilişkin kavram yanılgıla- rı. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri , ODTÜ, Ankara, 577—582.
Shipstone, DM., Rhöneck, C.V., Jung, W., Karrqvist, C., Dupin, J., Joshua, S. ve Licht, P. (1988). A study of secondary stu- dents’ understanding of electricity in Şve european countries. International Journal of Science Education, 10(3), 303- 316.
Sönmez, G., Geban, Ö. ve Ertepınar, H. (2001). Altıncı sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişimin etkisi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, 35-38.
Şen, A.l. (2002). Concept maps as a research and evaluation tool to asses conceptual change in quantum physics. Science Edu- cation International, 13(4), 14-24.
Çıldır, İ., Şen, A. İ., & Şen, A. İ. (2006). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRİK AKIMI KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARIYLA BELİRLENMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 92-101.