BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARINDA DEMOKRATİK TUTUM, NEVROTİK EĞİLİMLER VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME

Year 2006, Volume: 30 Issue: 30, 149 - 158, 01.06.2006

References

  • Akpınar, B., Turan, M. (2004). Avrupa birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimi- ne bakış açısı. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversi- tesi Yayını .386 — 396.
  • Ansbacher, H.L., Ansbacher, RR. (1956). The ındividual psychology of Alfred Adler, New York: Harper and Row, Publishers, lnc.,165 - 241.
  • Beck, A.T., Freeman, A., Davis, DD. (2004). Cognitive therapy of personality disorders, New York: The Guilford Press, Se- cond Edition,323.
  • Blair, H. (2003). Jump — Starting Democrcy: Adult Civic Education and Democratic Participation in Three Countries. Democ- ratization. 10 (1), 53 — 76.
  • Bocknek. G. (1991). Ego and self in weekly psychotherapy. Connecticut: International Universities Press. lnc.,62.
  • Court, D. (2004). Education in a troubled, democracy. voices from Israel. Curriculum Inquiry. 34 (1 ), 47 - 68.
  • Çankaya, D., Seçkin, O. (2004). Demokratik değerlerin benimsenmesi açısından öğretmen ve öğretmen adaylarının görüş ve tutumlan. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversitesi Yayını. 461 —- 466.
  • Davies, L. (1999). Comparing deŞnitions of democracy in education. Compare, 29(2),127 — 140.
  • Davis, O. L. (2003). Editorial does democracy in education still live. Journal of Curriculum an Supervision. 19 (1), 1 — 4.
  • Demoulin, D.F., Kolstad, R. (2000). Assessing the gains of behavioral dynamics essential for success in democracy for teac- her education students. College Student Journal. 34 (3), 417 — 424.
  • Dilekmen, M. (1999), Grupla psikolojik danışmanın öğretmen adaylarının demokratik tutum ve empatik beceri düzeylerine et- kisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,l.
  • Doğanay, A., Çuhadar, A., Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üni— versitesi Yayını. 362 — 373.
  • Garrison, W.H. (2003). Democracy, experience and education, Phi Delta Kapan. March, 2003. 525 —— 529.
  • Geçtan, E. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 229.
  • Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlan, 41 — 43.
  • Greenberg, P. (1992). Why not academic preschool? autocracy or democracy in the class. Young Children. 47(3), 54 — 63.
  • Gürşimşek, l., Göregenli, M. (2004). Öğretmen adayları ve öğretmenlerde demokratik tutumlar, değerler ve demokrasiye iliş- kin inançlar. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversite- si Yayını. 77 -— 85.
  • Harber, C. (2002). Education, democracy and poverty reduction in Afrika. Comparative Education, 38 (3), 267 — 276.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştıma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd.Şti. 120—1 21 .
  • Leclerc, G. & at.al. (1998). The self actualization concept: a contend validation. Journal of Social Behavior and Personality, 13 (1), 5.69 — 85.
  • Maslow, A. (1965). Motivation and personality. New York: Harper and Row, 150.
  • Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri el kitabı, Ankara: Odak Ofset, 1 — 74.
  • Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P. (1951). Gestalt therapy, exicement and growth in the human personality. London: So- uvenir Press. Ltd., 460.
  • Rogers, C. R. (1951). Client - centered therapy. ıts current pratice, implications and theory. London: Constable and Company Limited, 489.
  • Rowland, S. (2003). Teaching for democracy in higher education. Teaching in Higher Education. 8(1), 89 — 109.
  • Schweisfurth, M. (2002). Democracy and education: negotiating practice in the Gambia. Comparative Education. 38(3), 303 — 314.
  • Sharf, SR. (2000). Theories of psychotherapy and counseling. Concepts and cases, USA: Brooks Cole, 12.
  • Tarrant, I . M. (1989). Democracy and education. Aldershot: Averbury, 86 — 88.
  • Yurtseven, R. (2003). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin demokratik tutumları. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, l.
Year 2006, Volume: 30 Issue: 30, 149 - 158, 01.06.2006

References

  • Akpınar, B., Turan, M. (2004). Avrupa birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimi- ne bakış açısı. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversi- tesi Yayını .386 — 396.
  • Ansbacher, H.L., Ansbacher, RR. (1956). The ındividual psychology of Alfred Adler, New York: Harper and Row, Publishers, lnc.,165 - 241.
  • Beck, A.T., Freeman, A., Davis, DD. (2004). Cognitive therapy of personality disorders, New York: The Guilford Press, Se- cond Edition,323.
  • Blair, H. (2003). Jump — Starting Democrcy: Adult Civic Education and Democratic Participation in Three Countries. Democ- ratization. 10 (1), 53 — 76.
  • Bocknek. G. (1991). Ego and self in weekly psychotherapy. Connecticut: International Universities Press. lnc.,62.
  • Court, D. (2004). Education in a troubled, democracy. voices from Israel. Curriculum Inquiry. 34 (1 ), 47 - 68.
  • Çankaya, D., Seçkin, O. (2004). Demokratik değerlerin benimsenmesi açısından öğretmen ve öğretmen adaylarının görüş ve tutumlan. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversitesi Yayını. 461 —- 466.
  • Davies, L. (1999). Comparing deŞnitions of democracy in education. Compare, 29(2),127 — 140.
  • Davis, O. L. (2003). Editorial does democracy in education still live. Journal of Curriculum an Supervision. 19 (1), 1 — 4.
  • Demoulin, D.F., Kolstad, R. (2000). Assessing the gains of behavioral dynamics essential for success in democracy for teac- her education students. College Student Journal. 34 (3), 417 — 424.
  • Dilekmen, M. (1999), Grupla psikolojik danışmanın öğretmen adaylarının demokratik tutum ve empatik beceri düzeylerine et- kisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,l.
  • Doğanay, A., Çuhadar, A., Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üni— versitesi Yayını. 362 — 373.
  • Garrison, W.H. (2003). Democracy, experience and education, Phi Delta Kapan. March, 2003. 525 —— 529.
  • Geçtan, E. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 229.
  • Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlan, 41 — 43.
  • Greenberg, P. (1992). Why not academic preschool? autocracy or democracy in the class. Young Children. 47(3), 54 — 63.
  • Gürşimşek, l., Göregenli, M. (2004). Öğretmen adayları ve öğretmenlerde demokratik tutumlar, değerler ve demokrasiye iliş- kin inançlar. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversite- si Yayını. 77 -— 85.
  • Harber, C. (2002). Education, democracy and poverty reduction in Afrika. Comparative Education, 38 (3), 267 — 276.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştıma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd.Şti. 120—1 21 .
  • Leclerc, G. & at.al. (1998). The self actualization concept: a contend validation. Journal of Social Behavior and Personality, 13 (1), 5.69 — 85.
  • Maslow, A. (1965). Motivation and personality. New York: Harper and Row, 150.
  • Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri el kitabı, Ankara: Odak Ofset, 1 — 74.
  • Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P. (1951). Gestalt therapy, exicement and growth in the human personality. London: So- uvenir Press. Ltd., 460.
  • Rogers, C. R. (1951). Client - centered therapy. ıts current pratice, implications and theory. London: Constable and Company Limited, 489.
  • Rowland, S. (2003). Teaching for democracy in higher education. Teaching in Higher Education. 8(1), 89 — 109.
  • Schweisfurth, M. (2002). Democracy and education: negotiating practice in the Gambia. Comparative Education. 38(3), 303 — 314.
  • Sharf, SR. (2000). Theories of psychotherapy and counseling. Concepts and cases, USA: Brooks Cole, 12.
  • Tarrant, I . M. (1989). Democracy and education. Aldershot: Averbury, 86 — 88.
  • Yurtseven, R. (2003). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin demokratik tutumları. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, l.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

T Fikret Karahan This is me

E Mehmet Sardoğan This is me

Eyüp Özkamalı This is me

N Abdullah Dicle This is me

Abdullah N. Dicle This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Karahan, T. F., Sardoğan, E. M., Özkamalı, E., Dicle, N. A., et al. (2006). ÖĞRETMEN ADAYLARINDA DEMOKRATİK TUTUM, NEVROTİK EĞİLİMLER VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 149-158.