BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE KARŞI GÖSTERDİKLERİ TUTUMLAR

Year 2006, Volume: 30 Issue: 30, 251 - 257, 01.06.2006

References

  • Akman, B. Üstün E. Güler, T (2003).6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 ll-l4
  • Aktaş-Amas, Y. (2002). Okul öncesinde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 6,7, 5. 1-8.
  • Ayvacı,H.Ş..Devecioğlu,Y. & Yiğit,N.(2002).Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen ve Doğa Etkinliklerindeki Yeterliliklerinin Belirlenmesi, http:/lwww.fedu.metu.edu.tr/ ufbmek- 5/b_kitabı/PDF/ogretmen yetiştirme /bildiri/t277.pdf. (2
  • Cho, H. Kim, J. Choi, D.H(2003). Eaarly Childhood Teachers’ Attitudes Toward Science Teaching: A Scale Validation Study. Educational Research Quarterly 27.2 33-42
  • Faulkner-Schneider, L. A (2005). Child care teachers’ attitudes, beliefs, And knowledge regarding science and theiImpact on early childhood learning opportunitites bachelor of science ,University of Oklahoma, Norman, Oklahoma
  • FrostJ. (1997). Creativing in primary science. Open University Press, U.S.A.
  • Harlan, J.D. ve Rivkin, M.S (2000). Science experiences for the early childhood years: An Integrated Approach (7 th ed.), Prentice Hall, Ohio
  • Lind,K.K. (2000). Exploring science in early childhood education (3rd.ed.) Delmar, Albany
  • Martin,D_J (2001). Construcyion early childhood scienceDelmar, Albany
  • Şahin, F.(1996). Okulöncesi Öğretmenlerinin Kullandıkları Metotlann Tespiti, ll. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, 74- 92, lstanbul.
  • WilsonR. (2002). Promoting the development of scientiŞc thinking. http:/lwww.earlychildhood.com/Articles
Year 2006, Volume: 30 Issue: 30, 251 - 257, 01.06.2006

References

  • Akman, B. Üstün E. Güler, T (2003).6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 ll-l4
  • Aktaş-Amas, Y. (2002). Okul öncesinde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 6,7, 5. 1-8.
  • Ayvacı,H.Ş..Devecioğlu,Y. & Yiğit,N.(2002).Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen ve Doğa Etkinliklerindeki Yeterliliklerinin Belirlenmesi, http:/lwww.fedu.metu.edu.tr/ ufbmek- 5/b_kitabı/PDF/ogretmen yetiştirme /bildiri/t277.pdf. (2
  • Cho, H. Kim, J. Choi, D.H(2003). Eaarly Childhood Teachers’ Attitudes Toward Science Teaching: A Scale Validation Study. Educational Research Quarterly 27.2 33-42
  • Faulkner-Schneider, L. A (2005). Child care teachers’ attitudes, beliefs, And knowledge regarding science and theiImpact on early childhood learning opportunitites bachelor of science ,University of Oklahoma, Norman, Oklahoma
  • FrostJ. (1997). Creativing in primary science. Open University Press, U.S.A.
  • Harlan, J.D. ve Rivkin, M.S (2000). Science experiences for the early childhood years: An Integrated Approach (7 th ed.), Prentice Hall, Ohio
  • Lind,K.K. (2000). Exploring science in early childhood education (3rd.ed.) Delmar, Albany
  • Martin,D_J (2001). Construcyion early childhood scienceDelmar, Albany
  • Şahin, F.(1996). Okulöncesi Öğretmenlerinin Kullandıkları Metotlann Tespiti, ll. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, 74- 92, lstanbul.
  • WilsonR. (2002). Promoting the development of scientiŞc thinking. http:/lwww.earlychildhood.com/Articles
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Merve Ünal This is me

Berrin Akman This is me

Berrin Akman This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Ünal, M., Akman, B., & Akman, B. (2006). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE KARŞI GÖSTERDİKLERİ TUTUMLAR. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 251-257.