İletişimsel Yaklaşımın ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirilen yabancı dil derslerinin başarıya ulaşmasındaki en büyüketkenlerden birisi, öğretmenin yeterli bilgi ve becerilerle donanmış olmasıdır. Bir yabancı dil öğretimi sürecinin, yalnızcaöğretmenlerin edindikleri deneyimler ve yaptıkları gözlemlere dayanmaması ve bu sürecin, seçilen yöntem ya da yaklaşımıngerektirdiği sağlam kuramsal temellerle desteklenmesi gerekmektedir. Çeşitli bilim dallarının verilerinden yararlanılarak oluşturulanİletişimsel Yaklaşım’ın, “dilin kullanımları” ile ilgili boyutu söz konusu olduğunda, gerekli kuramsal bilgilerin ancak genel dilbilgisive dil bilimleri gibi alanlar tarafından sağlanabileceğini görmekteyiz. Yaptığımız çalışma çerçevesinde, ülkemizde yabancı dil olarakFransızca öğretmeni yetiştiren bölümlerin ve/ya da anabilim dallarının ders programlarında yer alan “Dilbilime Giriş” derslerinin,yeterli olmadığını gözlemledik. Ayrıca, bu derslerin içeriklerinin öğretmen adaylarının bilgi gereksinimlerini karşılayacak nitelikleresahip olmadıklarını da saptadık. Bu doğrultuda, İletişimsel Yaklaşım’ın kuramsal temellerinin ve uygulama biçimlerinin dilbilimleriyle bağlantısını araştırarak, bu yaklaşımı kullanacak olan yabancı dil öğretmeni adaylarına yönelik dilbilim dersleri için yenikur tanımları ve ders planları oluşturduk
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |