Bu çalışma, şiir analizi yaklaşımlarından biri olan ‘okuyucu yanıtı’nın temel özelliklerini açıklamayı amaçlamaktadır.Yanıtlamacı şiir analiziyle, İngilizce öğrenenler dili kullanma imkanını yakalarlar ve kendi dünya görüş ve deneyimleri aracılığı ileşairin duygu ve düşüncelerini sentezlerler. Okuyucu ve yazara ait olan bu iki dünyayı, derse katılanların sözlü ve yazılı dilkullanımlarıyla birleştiren bir ders planını önermek amaçlanmaktadır. Çalışmanın araştırma kısmında, Hacettepe Üniversitesindeokuyan dördüncü sınıf İDÖ öğrencileri ile yapılan bir uygulama aracılığı ile okuyucu yanıtı yaklaşımı ile geleneksel şiir öğretimiyaklaşımı karşılaştırılmıştır. Katılımcılardan toplanan niteliksel veri bu iki uygulama arasındaki farka ve öğrenciler üzerinde yarattığısonuç ve etkilere ışık tutmaktadır. Sonuçlara gore, katılımcılar okuyucu yanıtını, geleneksel şiir derslerine tercih etmektedirler.Okuyucu yanıtı ile öğrenciler aktif katılımcılara dönüşmekte ve şiir okuma va analizine karşı olumlu duygular geliştirmektedirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |