Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerininbelirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin bilgi düzeyleri ile yaşları,görev yaptıkları yerleşim birimi ve mezun oldukları anabilim dalı veya bölüm arasında bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır.Öğretmenlerin, bilgi düzeylerini ölçmek için, güvenirlik ve kapsam geçerliliği analizi yapılan bilgi testi geliştirilmiş ve bazıdemografik özellikleri belirlemeye yönelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, Muğla İli’ne bağlı tüm yerleşim birimlerinde Fen Bilgisiöğretmeni olarak görev yapmakta olan 100 öğretmene uygulanmış ve 97 öğretmen değerlendirilmeye alınmıştır. Analiz sonuçlarınagöre; öğretmenlerin biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeyleri ile yaşları ve mezun oldukları anabilim dalları/bölümleri arasındaanlamlı bir farklılık bulunurken, bilgi düzeyleri ile görev yaptıkları yerleşim birimi arasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır.Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji alanındaki bilgi düzeylerini arttırmaya yöneliköneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |