Bu çalışmada iki sorunun cevabı araştırılmıştır. 1) Fen bilgisi öğretmenliği ana bilim dalı birinci sınıfta okuyan öğrenciler elektrik devreleri konusunda hangi kavram yanılgılarına ve kavramları anlama sürecinde ne tür güçlüklere sahiptirler? 2) Elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgılarının ve kavramsal anlama düzeyindeki güçlüklerin giderilmesinde öğrenme evreleri yaklaşımının etkileri nelerdir? Çalışmaya iki şubeye kayıtlı 76 öğrenci katılmıştır. Şubeler rastgele Deney ve Kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Elektrik devreleri konusundaki kavram bilgisini ölçmek için geliştirilen ‘Elektrik Devreleri Kavram Testi’ (EDKT) gruplara ön test olarak uygulanmıştır. Devreler konusunu öğretmek için deney grubunda (n= 38) öğrenme evreleri metodu kullanılırken kontrol grubunda ise (n= 38) geleneksel öğretim metodu kullanılmıştır. Son olarak EDKT gruplara son test olarak tekrar uygulanmıştır. Ön test sonuçlarının analizi öğrencilerin elektrik devreleri konusunda üç kavram yanılgısına ve devrelerinin fiziksel yönlerini anlama düzeyinde de üç probleme sahip olduklarını göstermiştir. Son test puanlarının varyans analizi öğrenme evreleri metodunun ‘güç kaynağını sabit akım kaynağı olarak algılama’ yanılgısını gidermede geleneksel öğretim modeline göre daha etkili olduğunu fakat ‘bölgesel düşünme’ ve ‘paylaşılan akım’ yanılgılarını gidermede etkisiz kaldığını göstermiştir. Sonuçlarının analizi öğrenme evreleri modelinin elektrik devrelerinin fiziksel yönlerini anlama düzeyinde öğrencilerin karşılaştıkları güçlüklerin tamamını gidermede geleneksel öğretim modeline göre daha etkili olduğunu göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 28 Issue: 28 |