BibTex RIS Cite

İlköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin yoğunlaşma konusundaki kavram yanılgıları

Year 2005, Volume: 28 Issue: 28, 48 - 54, 01.06.2005

Abstract

Bu çalışma, 6, 8 ve 11 inci sınıflarda eğitim gören öğrencilerin havadaki su buharının yoğunlaşmasıyla ilgili kavram yanılgılarını incelemektedir. Çalışmaya 300 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin yoğunlaşma konusundaki kavram yanılgılarını ölçmek için iki açık uçlu soru sorulmuştur. Yazılı yanıtların yanısıra, yaşları 12 ile 18 arasında değişen 10 öğrenciyle de mülakat yapılmıştır. Sonuçların açıklanmasında, doğru yanıtlar, yarı doğru yanıtlar ve yanlış yanıtların toplandığı üç ana kategori grupları kullanılmıştır. Hem yazılı yanıtların hem de mülakatların analizi, birçok öğrencinin havadaki su buharının yoğunlaşmasını anlamada zorluk çektiklerini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, yoğunlaşma konusunu öğretmek için uygun olan öğretme tekniklerini belirlemek yönünden önemlidir

References

  • Bar, V. ve Galili, I. (1994). Stages of Children’s Views about Evaporation. International Journal of Science Education, 16(2), 157-174.
  • Bar, V. ve Travis, A. S. (1991). Children’s Views Concerning Phase Changes. Journal of Research in Science Teaching, 28(4), 363-382.
  • Coştu, B. (2002). Ortaöğretimin Farklı Seviyelerindeki Öğrencilerin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Düzeyine İlişkin Bir Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelebi, Ö. (2004). Effect of Conceptual Change Oriented Instruction on Removing Misconceptions about Phase Changes, Middle East Technical University, Ankara, unpublished master thesis.
  • Gürses, A., Özkan, E., Açıkyıldız, M., Doğar, Ç., Yalçın, M. ve Ramis, B. (2004). Lise 1 Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Eylül 9-11, 2004, (ss.169). İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Hatzinikita, V. ve Koulaidis, V. (1997). Pupils` Ideas on Conservation during Changes in the State of Water. Research in Science and Technological Education, 15(1), 53-70.
  • Johnson, P. (1998). Children’s Understanding of Changes of State Involving the Gas State, Part 2: Evaporation and Condensation Below Boiling Point. International Journal of Science Education, 20(6), 695-709.
  • Kruger, C. ve Summers, M. (1989). An Investigation of Some Primary Teachers` Understanding of Changes in Materials. School Science Review, 71(255), 17-27.
  • Osborne, R. J. ve Cosgrove, M. M. (1983). Children’s Conceptions of the Changes of State of Water. Journal of Research in Science Teaching, 20(9), 825-838.
  • Russell, T. ve Watt, D. (1990). Evaporation and Condensation: A Primary SPACE Research Report, Liverpool: University of Liverpool Press.
  • Stavy, R. (1988). Children’s Conception of Gas. International Journal of Science Education, 10(5), 553-560.
  • Stavy, R. (1990). Pupils` Problems in Understanding Conservation of Matter. International Journal of Science Education, 12(5), 501-512
Year 2005, Volume: 28 Issue: 28, 48 - 54, 01.06.2005

Abstract

References

  • Bar, V. ve Galili, I. (1994). Stages of Children’s Views about Evaporation. International Journal of Science Education, 16(2), 157-174.
  • Bar, V. ve Travis, A. S. (1991). Children’s Views Concerning Phase Changes. Journal of Research in Science Teaching, 28(4), 363-382.
  • Coştu, B. (2002). Ortaöğretimin Farklı Seviyelerindeki Öğrencilerin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Düzeyine İlişkin Bir Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelebi, Ö. (2004). Effect of Conceptual Change Oriented Instruction on Removing Misconceptions about Phase Changes, Middle East Technical University, Ankara, unpublished master thesis.
  • Gürses, A., Özkan, E., Açıkyıldız, M., Doğar, Ç., Yalçın, M. ve Ramis, B. (2004). Lise 1 Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Eylül 9-11, 2004, (ss.169). İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Hatzinikita, V. ve Koulaidis, V. (1997). Pupils` Ideas on Conservation during Changes in the State of Water. Research in Science and Technological Education, 15(1), 53-70.
  • Johnson, P. (1998). Children’s Understanding of Changes of State Involving the Gas State, Part 2: Evaporation and Condensation Below Boiling Point. International Journal of Science Education, 20(6), 695-709.
  • Kruger, C. ve Summers, M. (1989). An Investigation of Some Primary Teachers` Understanding of Changes in Materials. School Science Review, 71(255), 17-27.
  • Osborne, R. J. ve Cosgrove, M. M. (1983). Children’s Conceptions of the Changes of State of Water. Journal of Research in Science Teaching, 20(9), 825-838.
  • Russell, T. ve Watt, D. (1990). Evaporation and Condensation: A Primary SPACE Research Report, Liverpool: University of Liverpool Press.
  • Stavy, R. (1988). Children’s Conception of Gas. International Journal of Science Education, 10(5), 553-560.
  • Stavy, R. (1990). Pupils` Problems in Understanding Conservation of Matter. International Journal of Science Education, 12(5), 501-512
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yezdan Boz This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 28 Issue: 28

Cite

APA Boz, Y. (2005). İlköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin yoğunlaşma konusundaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 48-54.