Öğretmenler eğitim-öğretim etkinliklerinin en önemli öğelerinden birisidir. İyi eğitim almış bir öğretmen gerek kendi dalında, gerekse genel kültür ve öğretmenlik bilgisi yönlerinden iyi yetişmiş demektir. Günümüzde biyoloji öğretmeni 11 Üniversitenin Eğitim Fakültesi’nde yetiştirilmektedir. Aynı amaca yönelik olarak biyoloji öğretmeni yetiştiren bu kurumların öğretim programlarının belli bir standart ve birlik içerisinde olması gerektiği, bu standart ve birliğin aynı zamanda Avrupa Birliği Eğitim sistemine entegre olma sürecinde de önemli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenlerle bu çalışmada Türkiye’de biyoloji öğretmeni yetiştiren kurumların öğretim programları karşılaştırılarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkların belirlenmesi ve elde edilen sonuçların öğretim programlarının geliştirilmesine katkı sağlaması amaçlanmıştır. Bu amaçla Eğitim Fakülteleri’nin biyoloji öğretim programları sağlanarak, programlarda bulunan alan dersleri, seçmeli alan dersleri, laboratuvar dersleri, öğretmenlik meslek dersleri, seçmeli öğretmenlik meslek dersleri ve genel kültür dersleri, ders isimleri, ders sayısı, haftalık toplam ders saati, toplam kredi ve derslerin dönemlerine ait bilgiler açısından karşılaştırılmış ve sonuçta öğretmenlik meslek dersleri dışında fakültelerin öğretim programlarında farklılıkların bulunduğu görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 28 Issue: 28 |