BibTex RIS Cite

Einsatz des jugendromans 'stolperschritte' im fremdsprachlichen deutschunterricht

Year 2005, Volume: 28 Issue: 28, 201 - 209, 01.06.2005

Abstract

Yabancı dil öğretiminde edebi metinlerden yararlanılması, öğrencinin sözcük dağarcığını genişletmek, bakış açısını farklılaştırmak, dil becerilerine akıcılık kazandırmak açısından çok önemlidir. Fakat edebi metin türlerinden roman, kapsamı nedeniyle her zaman okutulmaktan kaçınılan bir tür olmaktadır. Halbuki kısa türlerin yanı sıra hedef grubun koşullarına uygun romanların da yabancı dil derslerinde daha çok ele alınması ve sınıfta işlenmesi öğretimde verimliliğe yol açacaktır. Bu çalışmada, Alman gençlik edebiyatından bir roman örnek verilerek yabancı dil olarak Almanca derslerinde romanın öğretim boyutu ele alınmıştır. Kapsamlı olmasına rağmen romanların da hedef, teknik ve çalışma biçimlerinin planlanması vb. gibi iyi bir hazırlık süreciyle sınıfta işlenmesinin mümkün olabileceği sonucuna varılmıştır

Year 2005, Volume: 28 Issue: 28, 201 - 209, 01.06.2005

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Şerife Ünver This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 28 Issue: 28

Cite

APA Ünver, Ş. (2005). Einsatz des jugendromans ’stolperschritte’ im fremdsprachlichen deutschunterricht. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 201-209.