BibTex RIS Cite

İKİNCİ MERTEBEDEN FAKTÖR MODELİ İLE ÖĞRETMEN İŞ DOYUMUNU BELİRLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ

Year 2005, Volume: 29 Issue: 29, 137 - 146, 01.06.2005

References

  • Ataklı, A. (1999). Öğretmenlerde stres ve iş memnuniyeti. Çağdaş Eğitim Dergisi. 256. 7-13.
  • Aydın. M. (1986). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: İM Eğitim Araştırma Yayınları.
  • Aydın. M. (1988). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Balcı, A. (1993). Etkili okul kuranı, uygulama ve araştırma. Ankara: Erek Ofset.
  • Baş, T. (2001). Anket. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Bilen, M. (1992). Eğitimde verimliliğe öğretmenin kişilik özelliklerinin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8.
  • “Bursalıoğlu. Z. (1987). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Byrne, B. M. (1995). One application of structural equation modeling from two terspectives: Exploring the EOS and LISREL strategies. In Eds, H. R. Hoyle, Structural equation modeling: Concepts, issues and applications. London: Sage Publications.
  • Cronbach. L. J. (1990). Essentials ofPsychological Testing (Fifth Edition). New York: Harper Collins Publication. Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELİK / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation), 29(2005), 137-146 145
  • Çelik, N. (2004). Öğretmen tatminini etkileyen faktörlerin yapısal denklem modelleme yaklaşımı ile incelenmesi. Antalya, Akdeniz Üniversitesi, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • “Çetinkanat, C. (2000). Örgütsel İklim ve İş Doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evans, L. (2001). Delving deeper into morale, job satisfaction and motivation among education professionals. Educatinal Management and Administration, 29, 291-306.
  • Fidan. N. ve Erden. M. (1994). Eğitime giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Fişek, K. (1971). Yönetim. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Günbayı. l. (2000). Örgütlerde iş doyumu ve güdüleme. Ankara: Özen Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tahtam, R. L. ve Black. W. C. (1998). Multivariate data analysis (Fifth Edition). New Jersey: Pearson Education.
  • Ho, J. T. S. (2000). Managing organizational health and performance in junior colleges. The International Journal of Educational Management, 14, 41-48.
  • Jabnoun, N. ve Fook, C. Y. (2001). Job satisfaction of secondary school teachers in Selangor, Malaysia IJCM, 1 1.
  • Kaplan, D. (1995). Statistical power in structural equation modeling. (Edit H.R. Hoyle) Structural equation modeling: Concepts, Issues and Applications (p.100-1 17). London: Sage Publications.
  • Koustelios, A. D. (2001). Personal characteristics and job satisfaction of Greek Teachers. The International Journal of Educational Management. 15, 354-358.
  • Pang. N. S. K. (1996). School values and teachers’ feelings: A lisrel model. The Journal of Educational Administration, 34, 61—83.
  • Reyes, P. ve Hoyle, D. (1992). Teachers’ satisfaction with principals’ communication. Journal of Educational Research, 85, 163—168.
  • ~Scott. C. ve Dinham, S. (2003). The development of scales to measure teacher and school executive occupational satisfaction. Journal of Educational Adnıinistration, 41, 74-86.
  • Zikmund, W. G. (1993). Business research methods. Dreyden Press. .]46
  • Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELIK/H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEducutinn), 29(2005), 137—146
  • EK 1. İkinci Mertebe Faktör Modeli
  • Şekil 1. İkinci mertebe faktör modeli
Year 2005, Volume: 29 Issue: 29, 137 - 146, 01.06.2005

References

  • Ataklı, A. (1999). Öğretmenlerde stres ve iş memnuniyeti. Çağdaş Eğitim Dergisi. 256. 7-13.
  • Aydın. M. (1986). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: İM Eğitim Araştırma Yayınları.
  • Aydın. M. (1988). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Balcı, A. (1993). Etkili okul kuranı, uygulama ve araştırma. Ankara: Erek Ofset.
  • Baş, T. (2001). Anket. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Bilen, M. (1992). Eğitimde verimliliğe öğretmenin kişilik özelliklerinin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8.
  • “Bursalıoğlu. Z. (1987). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Byrne, B. M. (1995). One application of structural equation modeling from two terspectives: Exploring the EOS and LISREL strategies. In Eds, H. R. Hoyle, Structural equation modeling: Concepts, issues and applications. London: Sage Publications.
  • Cronbach. L. J. (1990). Essentials ofPsychological Testing (Fifth Edition). New York: Harper Collins Publication. Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELİK / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation), 29(2005), 137-146 145
  • Çelik, N. (2004). Öğretmen tatminini etkileyen faktörlerin yapısal denklem modelleme yaklaşımı ile incelenmesi. Antalya, Akdeniz Üniversitesi, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • “Çetinkanat, C. (2000). Örgütsel İklim ve İş Doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evans, L. (2001). Delving deeper into morale, job satisfaction and motivation among education professionals. Educatinal Management and Administration, 29, 291-306.
  • Fidan. N. ve Erden. M. (1994). Eğitime giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Fişek, K. (1971). Yönetim. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Günbayı. l. (2000). Örgütlerde iş doyumu ve güdüleme. Ankara: Özen Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tahtam, R. L. ve Black. W. C. (1998). Multivariate data analysis (Fifth Edition). New Jersey: Pearson Education.
  • Ho, J. T. S. (2000). Managing organizational health and performance in junior colleges. The International Journal of Educational Management, 14, 41-48.
  • Jabnoun, N. ve Fook, C. Y. (2001). Job satisfaction of secondary school teachers in Selangor, Malaysia IJCM, 1 1.
  • Kaplan, D. (1995). Statistical power in structural equation modeling. (Edit H.R. Hoyle) Structural equation modeling: Concepts, Issues and Applications (p.100-1 17). London: Sage Publications.
  • Koustelios, A. D. (2001). Personal characteristics and job satisfaction of Greek Teachers. The International Journal of Educational Management. 15, 354-358.
  • Pang. N. S. K. (1996). School values and teachers’ feelings: A lisrel model. The Journal of Educational Administration, 34, 61—83.
  • Reyes, P. ve Hoyle, D. (1992). Teachers’ satisfaction with principals’ communication. Journal of Educational Research, 85, 163—168.
  • ~Scott. C. ve Dinham, S. (2003). The development of scales to measure teacher and school executive occupational satisfaction. Journal of Educational Adnıinistration, 41, 74-86.
  • Zikmund, W. G. (1993). Business research methods. Dreyden Press. .]46
  • Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELIK/H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEducutinn), 29(2005), 137—146
  • EK 1. İkinci Mertebe Faktör Modeli
  • Şekil 1. İkinci mertebe faktör modeli
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ayşe Kuruüzüm This is me

Ayşe Kuruüzüm This is me

Nilgün Çelik This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 29 Issue: 29

Cite

APA Kuruüzüm, A., Kuruüzüm, A., & Çelik, N. (2005). İKİNCİ MERTEBEDEN FAKTÖR MODELİ İLE ÖĞRETMEN İŞ DOYUMUNU BELİRLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 137-146.