Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF THE MISCONCEPTIONS AND LEARNING DIFFICULTIES OF ELEMENTARY STUDENTS ON LIGHT, VISION AND MIRRORS

Year 2003, Volume: 25 Issue: 25, 176 - 185, 01.06.2003

Abstract

The aim of this study was to investigate the misconceptions and learning difficulties of elementary students on light, vision and mirrors, which are the fundamental subjects of optics. The participants of the study were 304 students from the third, fifth and seventh grades of the 2000-2002 school year. The data were collected through open-ended & true-false questions. The results are parallel to the results of international studies that investigated the same age groups.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN IŞIK, GÖRME VE AYNALAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ VE ÖĞRENME ZORLUKLARININ İNCELENMESİ

Year 2003, Volume: 25 Issue: 25, 176 - 185, 01.06.2003

Abstract

Bu çal›flma, ilkö¤retim ö¤rencilerinin opti¤in temel konular›ndan olan, ›fl›k, görme ve aynalar hakk›nda kavram yan›lg›lar›n› ve ö¤renme zorluklar›n› tespit etmek amac›yla yap›lm›flt›r. Çal›flman›n örneklemi; 2000-2001 ö¤renim y›l›nda üçüncü, beflinci ve yedinci s›n›flarda okuyan toplam 304 ö¤renciden oluflmaktad›r. Veriler, aç›k uçlu ve do¤ru-yanl›fl önermeli sorular kullan›larak toplanm›flt›r. Elde edilen sonuçlar, bu alanda ayn› yafl gruplar›yla yap›lm›fl uluslararas› di¤er çal›flmalarla büyük bir uyum içerisindedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet İlhan Şen This is me

Publication Date June 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 25 Issue: 25

Cite

APA Şen, A. İ. (2003). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN IŞIK, GÖRME VE AYNALAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ VE ÖĞRENME ZORLUKLARININ İNCELENMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 176-185.