Book Review
BibTex RIS Cite
Year 1986, Volume: 1 Issue: 1, 115 - 119, 01.06.1986

Abstract

ÖGRENMEYİ ve HATIRLAMAYl KOLAYLAŞTlRMA YOLLARI

Year 1986, Volume: 1 Issue: 1, 115 - 119, 01.06.1986

Abstract

Öğreniimiş davranışların en önemli özelliklerinden biri kalıcı izli olmalarıdır. Kalıcı izli olmayan-örneğin; alkol, hastalık, ilaç ya da yorgunluk gibi etk'enlerle ortaya çıkan ve bu etkenlerin etkisi geoince ortadan kaybolan-davranışlar öğreniimiş sayılmazlar. Ayrıca, hepimiz, öğrenilenlerin kalıcı olmasının, gerektiğinde geri getirilip kullanılabilmesinin ne denııiönemli olduğunun farkındayız. Bilim adamları da bu konuya gereken önemi vermekte, bazılarının «Yapay Bellek» adını verdikleri alanda bellek destekleyicilerle ilgili araştırmalar giderek hızlanmaktadır. Bu yazıda bellek destekleyiciler tanıtılacak ve bellek destekleyicilerle ilgili bazı araştırma bulgularına yer verilecektir. Bellek destekleyıiciler en genel anlamda, «bilgiyi daha kolay bellenebilir duruma getirmek amacıyla kullanılan kodlama ve örgütleme stratejileri» olamk tanımlanabilir (1). Kodlama, bilginin bellek sistemine yerleştirilmesi süreoi, örgütleme ise, bilginin başka bilgilerle işlenerek anlamlı hale getirilmesi süreci olarak ele alınmaktadır. Bellek deste'kleyiciler bu süreçlerin işlemesi sırasında gerekli olan ipuçlarını. sağlayarak öğrenmeyi ve hatırlarnayı kolaylaştırırlar. Örneğin, alışverişe çıkacak olan bir kişialışveriş listesini ezberlemek yerine, bellek destekleyicilerdengörsel imgeleri kullanarak işini kolaylaştırabilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kamile Ün Açıkgöz This is me

Publication Date June 1, 1986
Published in Issue Year 1986 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Açıkgöz, K. Ü. (1986). ÖGRENMEYİ ve HATIRLAMAYl KOLAYLAŞTlRMA YOLLARI. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 115-119.