Eğitim Fakülteleri üniversite yapılanması içerisinde önemli bir yere sahiptir. Eğitim Fakültelerinde yetişen öğrenciler, mezun olduktan sonra toplumdaki bireylere doğrudan ulaşarak onları geleceğe hazırlarlar. Bu nedenle, Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarının incelenmesi, öğretmen adaylarının hizmet öncesinde daha nitelikli olarak yetiştirilebilmeleri amacıyla ilgililerin çalışmalarında ve alacakları kararlarda, kaynakların kullanılmasında yönlendirici olabilir. Bu çalışmanın amacı, Hacettepe Üniversitesi’nde öğrenim gören Eğitim Fakültesi öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak aile desteği, arkadaş ilişkileri, ders çalışma alışkanlığı, öğrencilerin ders sorumlularına ilişkin değerlendirmeleri, öğretim yöntem ve süreçlerine ilişkin değerlendirmeleri, öğrenme ortamının uygunluk derecesi, akademik danışmanlık hizmetlerine ilişkin değerlendirmeleri, üniversite tarafından sunulan hizmetlerden memnuniyet derecesi, değişkenlerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2013–2014 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 361 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin 312’si (% 86,4) kadın ve 49’u (% 13,6) erkektir. Aynı zamanda, bu öğrencilerin 96’sı (%26,6) birinci sınıf; 86’sı (%23,8) ikinci sınıf; 87’si (%24,1) üçüncü sınıf ve 92’si (%25,5) dördüncü sınıf öğrencisidir. Veriler, Yıldırım, Kelecioğlu, Seferoğlu, Keklik, Haskan-Avcı ve ark. (2014) tarafından geliştirilen Üniversite Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği (ÜHMÖ), Arkadaş İlişkileri Ölçeği (ARÖ), Ders Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği (DÇAÖ), Ders Sorumlularını Değerlendirme Ölçeği (DSDÖ), Öğretim Yöntem ve Süreçlerini Değerlendirme Ölçeği (ÖYDÖ), Öğrenme Ortamını Değerlendirme Ölçeği (ÖODÖ), Akademik Danışmanlık Desteği Ölçeği (ADDÖ) ve Kişisel Bilgi Formu (KBF) ile toplanmıştır. Betimsel nitelikte olan bu çalışmada verilerin analizinde aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, “öğrenme ortamının uygunluk derecesi, öğrencilerin öğretim yöntem ve süreçlerine ilişkin değerlendirmeleri, ders çalışma alışkanlığı ve aile desteği” değişkenleri akademik başarıyı anlamlı olarak yordamaktadır. Aynı zamanda bu değişkenler birlikte öğrencilerin akademik başarılarına ilişkin toplam varyansın %19’unu açıklamaktadır. Elde edilen bulgular, ilgili literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Journal Section | Derleme Articlesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |