Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ

Year 1999, Volume: 17 Issue: 2, 17 - 34, 31.12.1999

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, bilgi çağında, son
derece güçlü bir rekabet
ortamında
yaşamlarını sürdürmeye çalışan yöneticiler için etkili' bir araç olan
"örgütsel öğrenme” kavramına ilişkin genel bir bilgi sunmak ve örgütsel  öğrenmede liderin rolü ve önemini
vurgulamaktır, Araştırmada, öğrenen örgüt kavramı ve öğrenen örgütlerde
liderliğin rolü ve önemine ilişkin
literatür
incelemesi yer almaktadır, Bilindiği üzere, dinamik ve rekabetçi bir
çevrede
yaşayan örgütler için yaşam sürdürme amacının gerçekleştirilebilmesi, çevredeki
değişikliklere uyabilme yeteneğine bağlıdır,
Bu
tür bir yeteneğin geliştirilebilmesi ise örgüt düzeyinde araştırmaya, denemeler
yapmaya, sistemik düşünmeye ye öğrenmeye açık olmaya dayanır. Bu çalışmada,
eğitim ve öğrenme arasındaki farklar, öğrenen örgüt kavramı,
örgütsel
öğrenme yaklaşımları ve öğrenen bir örgütteki kültürün özellikleri
açıklanmaya
çalışılmış, öğrenen örgütlerin oluşturulması ve yönetiminde
liderliğin
rolü ve önemi üzerinde durularak öğrenen örgütlerde liderlik için
başarı
koşulları ve öğrenen örgütlere ilişkin sorunlar tartışılmıştır.

References

  • Baymur Feriha, Genel Psikoloji İnkılap Kitabevi, 1990: 312.
Year 1999, Volume: 17 Issue: 2, 17 - 34, 31.12.1999

Abstract

References

  • Baymur Feriha, Genel Psikoloji İnkılap Kitabevi, 1990: 312.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Semra Arıkan This is me

Publication Date December 31, 1999
Submission Date July 17, 2017
Published in Issue Year 1999 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Arıkan, S. (1999). ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 17-34.
AMA Arıkan S. ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 1999;17(2):17-34.
Chicago Arıkan, Semra. “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, no. 2 (December 1999): 17-34.
EndNote Arıkan S (December 1, 1999) ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 2 17–34.
IEEE S. Arıkan, “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 17–34, 1999.
ISNAD Arıkan, Semra. “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/2 (December 1999), 17-34.
JAMA Arıkan S. ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17:17–34.
MLA Arıkan, Semra. “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, 1999, pp. 17-34.
Vancouver Arıkan S. ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17(2):17-34.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.