Research Article
BibTex RIS Cite

TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ

Year 1997, Volume: 15 Issue: 2, 139 - 160, 31.12.1997

Abstract



Planlama,
değişik alternatifler arasından bir seçim yapmayı, geleceğin analizini, temel
amaç ve hedeflerin saptanmasını içeren çeşitli aşamalardan meydana gelir.
Turistik ürün planlaması. özellikle süratli değişmelerin meydana geldiği
günümüzde her ülke. bölge ve yöre için bir zorunluluktur.


Turistik
ürün planlaması için pek çok amaç bulunmaktadır. En temel amaç turizmin ülkelere
olan çeşitli faydalarını arttırmaktır. Bu
amacı
gerçekleştirmeye yönelik çeşitli stratejiler saptanabilir Bunlardan bir tanesi,
pazarlama stratejisi olan "turistik ürün çeşitlendirme”
stratejisidir.
Turistik ürün, yeni ürünler üretmek ve yeni pazar
dilimlerine
girmek suretiyle çeşitlendirilebilir. Çalışmada bu konuların
analizinin
yapılmasına çalışılmıştır



Çeşitlendirmek
suretiyle, çok farklı istek ve ihtiyaçlara sahip
tüketicilerin
taleplerini karşılayabilen, değişen şartlara ve duruma uyum
gösterebilecek
şekilde planlanan turistik ününün yaşam evr
esi sorunlarına önemli çözümler
getirilebileceği görülmektedir



References

  • CIERRY, Gordone (1984), "TownPlanning: An Overview" in: The Spirit and Purpose of Planning, 2nd. ed, MJ- Bruton, ed. Landon: Hutchinson.
Year 1997, Volume: 15 Issue: 2, 139 - 160, 31.12.1997

Abstract

References

  • CIERRY, Gordone (1984), "TownPlanning: An Overview" in: The Spirit and Purpose of Planning, 2nd. ed, MJ- Bruton, ed. Landon: Hutchinson.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Gülçin Buluç This is me

Publication Date December 31, 1997
Submission Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Buluç, G. (1997). TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 139-160.
AMA Buluç G. TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 1997;15(2):139-160.
Chicago Buluç, Gülçin. “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15, no. 2 (December 1997): 139-60.
EndNote Buluç G (December 1, 1997) TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15 2 139–160.
IEEE G. Buluç, “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 2, pp. 139–160, 1997.
ISNAD Buluç, Gülçin. “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15/2 (December 1997), 139-160.
JAMA Buluç G. TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1997;15:139–160.
MLA Buluç, Gülçin. “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 2, 1997, pp. 139-60.
Vancouver Buluç G. TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1997;15(2):139-60.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.