Planlama,
değişik alternatifler arasından bir seçim yapmayı, geleceğin analizini, temel
amaç ve hedeflerin saptanmasını içeren çeşitli aşamalardan meydana gelir.
Turistik ürün planlaması. özellikle süratli değişmelerin meydana geldiği
günümüzde her ülke. bölge ve yöre için bir zorunluluktur.
Turistik
ürün planlaması için pek çok amaç bulunmaktadır. En temel amaç turizmin ülkelere
olan çeşitli faydalarını arttırmaktır. Bu amacı
gerçekleştirmeye yönelik çeşitli stratejiler saptanabilir Bunlardan bir tanesi,
pazarlama stratejisi olan "turistik ürün çeşitlendirme” stratejisidir.
Turistik ürün, yeni ürünler üretmek ve yeni pazar dilimlerine
girmek suretiyle çeşitlendirilebilir. Çalışmada bu konuların analizinin
yapılmasına çalışılmıştır
Çeşitlendirmek
suretiyle, çok farklı istek ve ihtiyaçlara sahip tüketicilerin
taleplerini karşılayabilen, değişen şartlara ve duruma uyum gösterebilecek
şekilde planlanan turistik ününün yaşam evresi sorunlarına önemli çözümler
getirilebileceği görülmektedir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 1997 |
Submission Date | January 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 15 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.