Pazarlama yöneticileri tarafından kontrol edilemeyen dış çevre değişkenleri arasında yer alan
yasal çevre boyutunda ülkemizde önemli değişilikler olmuştur. Bu
değişikliklerin birisi de , işletmelerin hedef pazarları ile iletişim kurmasını sağlayan
radyo televizyon reklamlarının yayınları ile ilgilidir. 3984 sayılı Radyo ve
Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun ve adı geçen kanun
hükümleri uyarınca düzenlenen, Radyo Televizyon Kuruluşları Reklam
ve Yayın İlkeleri Usulleri ile Reklam Gelirleri Üst Kurul Paylarının Ödenmesi
Hakkşnda Yönetmelik, pazarlama yöneticilerinin doğrudan ilgi alanları içinde
yer almaktadır. Reklam yayın, ilke ve usulleriyle ilgili yasal düzenlemelerle,
tüketici ve rekabet onamının korunması sağlanmaya çalışılmış, ancak, yasal
düzenlemelerde haksız ve aklatıcı reklamın olumsuz etkilerini silecek düzeltici
reklama yer verilmeyerek önemli bir fırsat kaçırılmıştır. Diğer taraftan,
Radyo. ve Televizyon Üst Kurulu tarafından yayıncı kuruluşlara gönderilen
uyarılar dikkate alındığında, uyarıların Ülke genelinde yayın yapan kuruluşlar
ile sınırlı kaldığı ve Kanunun henüz gerektirdiği katılıkta uygulanmadığı
sonucuna ulaşılmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 1996 |
Submission Date | January 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 14 Issue: 1 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.