BibTex RIS Cite

STRATEGIC MANAGEMENT MODELLING FOR EVALUATION OF MANAGEMENT AWARENESS

Year 2007, Volume: 25 Issue: 2, 151 - 168, 31.12.2007

Abstract

As the environment becomes increasingly dynamic, strategic management becomes more and more important, especially for service organizations in developing contexts. This paper attempts to evaluate the applicability of systems-based strategic management model in a major telecommunication organization (Sudatel) in Sudan. The paper concludes that using a system approach will enable the organization to think strategically and systematically about the overall changes it might need and desire, without compromising those day-to-day operational activities.

İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli

Year 2007, Volume: 25 Issue: 2, 151 - 168, 31.12.2007

Abstract

İşletme çevresinin oldukça dinamik bir yapıya sahip olmasına bağlı olarak stratejik yönetim olgusunun, özellikle hizmet işletmelerinde gittikçe artan bir şekilde önemli konuma geldiğini söylemek mümkündür. Bu çalışma, Sudan’ın ana telekomünikasyon şirketinde (Sudatel), sistem kaynaklı stratejik yönetim modelinin uygulanabilirliğini değerlendirmeye yöneliktir. Çalışma sonucunda, sistem yaklaşımını kullanan bir organizasyonun, günlük faaliyetlerinden ödün vermeden, gereksinim duyduğu ve arzu ettiği tüm değişiklikler hakkında stratejik ve sistematik olarak düşünme yeteneği kazanabileceği tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Abdallah M. Elamın This is me

Ahmet Hasköse This is me

Publication Date December 31, 2007
Submission Date June 11, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Elamın, A. M., & Hasköse, A. (2007). İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 151-168.
AMA Elamın AM, Hasköse A. İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. September 2007;25(2):151-168.
Chicago Elamın, Abdallah M., and Ahmet Hasköse. “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, no. 2 (September 2007): 151-68.
EndNote Elamın AM, Hasköse A (September 1, 2007) İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 151–168.
IEEE A. M. Elamın and A. Hasköse, “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 2, pp. 151–168, 2007.
ISNAD Elamın, Abdallah M. - Hasköse, Ahmet. “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (September 2007), 151-168.
JAMA Elamın AM, Hasköse A. İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:151–168.
MLA Elamın, Abdallah M. and Ahmet Hasköse. “İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 2, 2007, pp. 151-68.
Vancouver Elamın AM, Hasköse A. İşletmelerde Yönetsel Farkındalığın Değerlendirilmesine Yönelik Stratejik Yönetim Modeli. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):151-68.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.